skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nejprve bych chtěl všem co budou sledovat tuto stavbu napsat, že eRko stavím podle sebe a rad, které si přečtu nebo mi někdo poradí. Můj záměr je, aby eRko navenek vypadalo jako částečný originál, ale pod "kapotou" mělo sportovní úpravy.
Něco o autě:
Erko jsem koupil od pána, který si ho chtěl udělat do původního stavu. Na Erku byla vyměněna kompletně podlaha ze Š100, přední pozinkované blatníky a 4oké pozink. čelo, zadní blatníky v základovce. Celé auto bylo ošetřeno základem, ale pro nedostatek času se odstavilo na 7 let do kůlny, přikryté vším možným. Doba, kterou Erko strávilo v kůlně se na pár místech projevila. Proto Erko putovalo na návštěvu ke klempířovi, kde jsem nechal navařit vlečnou nápravu, rozšířit tunel na 5q, domeček pro posilovač a rozpěru mezi zadní tlumiče. Během toho se našlo i pár děr v zadní části. Po převozu zpět do garáže jsem obrousil kompletně podvozek až na plech a natřel základem.
Zbytek postupně dopíšu;)
Úpravy:
Nápravy:
- M náprava vyztužená (výztuhy Saky)
- Opískovaná, žlutý komaxit
- Otočené misky dorazů
- Tvrdší pružiny (Tuner#2)
- Sportovní tlumiče
- Stabilizátor 20mm (Svozil)
- Tvrdší silentbloky (Pemit)
- Štefty 90mm (kolarmotorsport.cz)
- Úhlová náprava rapid vyztužená (výztuhy Saky)
- Opískovaná, žlutý komaxit
- Tvrdé silentbloky (Speedpro.cz)
- Kyvkové pružiny
- Štefty 90mm (kolarmotorsport.cz)
Převodovka:
- Převodovka 5q
- Tvrdý silentblok (Speedpro.cz)
Brzdy:
- 4písty + propojky (Speedpro.cz)
- Sportovní děrované kotouče Š130 (Speedpro.cz)
- Posilovač brzd Felicia 1.9
- Bubnové brzdy (časem možná kotouče)
Motor:
- Fabia 1.4
- Hlava Gemini Racing
- Ostrá vačka 278/272 (Cepek)
- Leštěné ventily, zvětšená sedla
- Leštěné kanály
- Odlehčené a vyvážené celé klikové ústrojí
- Tvrdé silentbloky (Speedpro.cz)
Chlazení:
- Náporový chladič Felicia 1.6 (Aci.cz)
- Ventilátor Felicia 1.6
- Trubky Cu vedené tunelem, průměr 28mm
Kola:
- Loukotě 5,5J x R13
Karoserie:
- Přední kapota 130RS (Autosport Prášek)
- Přední čelo ala 130RS
- Zrcátka Beskyd Sport (Speedpro.cz)
- Laminátová střecha (Autosport Prášek)
- Chladičová stěna v kufru
- Zadní lamino blatníky (p. Krajanský)
- Rám od Laminatak, zástavba a úprava Grabijec
Interiér:
- Palubka Erko
- Volant RRS
- Sportovní sedačky
Odkazy na kamarády:
skoda-virt.cz/cz/.../6044 -drtikol-s-130l
skoda-virt.cz/cz/.../3232 -p-l-puzzle-skoda-110-r (mimochodem moje první erko :D )
skoda-virt.cz/cz/.../1545 -siki-skoda-100
Zde najdete více fotek:
erko4.rajce.idnes.cz/
Projekt kterému fandím:
www.skoda110r.com/
Novinky:
19.1.2008 Hotové vyvaření. Vlečka,výztuha mezi tlumičema a držák posilovače brzd
1.5.2008 Erko je konečně doma a už se pomalu připravuju na práci
19.5.2008 Dneska jsem z erka sundal nápravy,blatníky, kapoty a dveře
10.6.2008 Tak jsem si udělal radost a koupil jsem si loukotě no...:D
2.7.2008 Podlaha obroušená, natřená třema vrstvama základovky a kolem přední nápravy jsem použil odrezovač..tak snad se neprožere až do kufru
24.9.2008 Při rozebírání vlečky jsme se docela zasmáli:D museli jsme se podívat do chytrý knížky, kterou jsme měli a tam stálo: V případě nutnosti výměny pryžových manžet, ložisek nebo jiné opravy zadáme práce značkové opravně. Rada nad zlato:D:D:D
29.10.2008 Díry od koroze na střeše a v okapničkách mi radost dvakrát neudělaly no co se dá dělat.
1.2.2009 Došel drát ve svářečce :( :D ,ale mám doma konečně přední čelo
17.6.2010 Po dlouhé pomlce jsem konečně něco málo udělal na erku. Navařil jsem výztuhy na šikmý ramena a začal jsem i na ramenech přední nápravy.
23.7.2010 Vyváření prorezlých děr v kar. a pasování stěny za chladič
15.1.2011 Půlka kabiny obřoušená a natřená základem, dále budu předělávat posilovač brzd ze 120 na posilovač z Feldy
1.6.2011 Zakoupen motor Fabia
28.8.2011 Navařena žpet brzdová konzola a vyroben držák na posilovač z Fe 1.6
12.2.2012 Nápravy v komaxitu, díly náprav ve žlutým zinku. Většina původních dílů, protože nemám nervy to všechno shánět po mototechnách.
25.5.2012 Dovezeny zadní lamino blatníky, pracuje se na odlehčení př. nábojů a repase poloos.
29.7.2012 Natažené trubky na chlazení.
11.5.2015 Vyrámováno
11.10.2018 Vyvařeno
Něco o autě:
Erko jsem koupil od pána, který si ho chtěl udělat do původního stavu. Na Erku byla vyměněna kompletně podlaha ze Š100, přední pozinkované blatníky a 4oké pozink. čelo, zadní blatníky v základovce. Celé auto bylo ošetřeno základem, ale pro nedostatek času se odstavilo na 7 let do kůlny, přikryté vším možným. Doba, kterou Erko strávilo v kůlně se na pár místech projevila. Proto Erko putovalo na návštěvu ke klempířovi, kde jsem nechal navařit vlečnou nápravu, rozšířit tunel na 5q, domeček pro posilovač a rozpěru mezi zadní tlumiče. Během toho se našlo i pár děr v zadní části. Po převozu zpět do garáže jsem obrousil kompletně podvozek až na plech a natřel základem.
Zbytek postupně dopíšu;)
Úpravy:
Nápravy:
- M náprava vyztužená (výztuhy Saky)
- Opískovaná, žlutý komaxit
- Otočené misky dorazů
- Tvrdší pružiny (Tuner#2)
- Sportovní tlumiče
- Stabilizátor 20mm (Svozil)
- Tvrdší silentbloky (Pemit)
- Štefty 90mm (kolarmotorsport.cz)
- Úhlová náprava rapid vyztužená (výztuhy Saky)
- Opískovaná, žlutý komaxit
- Tvrdé silentbloky (Speedpro.cz)
- Kyvkové pružiny
- Štefty 90mm (kolarmotorsport.cz)
Převodovka:
- Převodovka 5q
- Tvrdý silentblok (Speedpro.cz)
Brzdy:
- 4písty + propojky (Speedpro.cz)
- Sportovní děrované kotouče Š130 (Speedpro.cz)
- Posilovač brzd Felicia 1.9
- Bubnové brzdy (časem možná kotouče)
Motor:
- Fabia 1.4
- Hlava Gemini Racing
- Ostrá vačka 278/272 (Cepek)
- Leštěné ventily, zvětšená sedla
- Leštěné kanály
- Odlehčené a vyvážené celé klikové ústrojí
- Tvrdé silentbloky (Speedpro.cz)
Chlazení:
- Náporový chladič Felicia 1.6 (Aci.cz)
- Ventilátor Felicia 1.6
- Trubky Cu vedené tunelem, průměr 28mm
Kola:
- Loukotě 5,5J x R13
Karoserie:
- Přední kapota 130RS (Autosport Prášek)
- Přední čelo ala 130RS
- Zrcátka Beskyd Sport (Speedpro.cz)
- Laminátová střecha (Autosport Prášek)
- Chladičová stěna v kufru
- Zadní lamino blatníky (p. Krajanský)
- Rám od Laminatak, zástavba a úprava Grabijec
Interiér:
- Palubka Erko
- Volant RRS
- Sportovní sedačky
Odkazy na kamarády:
skoda-virt.cz/cz/.../6044 -drtikol-s-130l
skoda-virt.cz/cz/.../3232 -p-l-puzzle-skoda-110-r (mimochodem moje první erko :D )
skoda-virt.cz/cz/.../1545 -siki-skoda-100
Zde najdete více fotek:
erko4.rajce.idnes.cz/
Projekt kterému fandím:
www.skoda110r.com/
Novinky:
19.1.2008 Hotové vyvaření. Vlečka,výztuha mezi tlumičema a držák posilovače brzd
1.5.2008 Erko je konečně doma a už se pomalu připravuju na práci
19.5.2008 Dneska jsem z erka sundal nápravy,blatníky, kapoty a dveře
10.6.2008 Tak jsem si udělal radost a koupil jsem si loukotě no...:D
2.7.2008 Podlaha obroušená, natřená třema vrstvama základovky a kolem přední nápravy jsem použil odrezovač..tak snad se neprožere až do kufru
24.9.2008 Při rozebírání vlečky jsme se docela zasmáli:D museli jsme se podívat do chytrý knížky, kterou jsme měli a tam stálo: V případě nutnosti výměny pryžových manžet, ložisek nebo jiné opravy zadáme práce značkové opravně. Rada nad zlato:D:D:D
29.10.2008 Díry od koroze na střeše a v okapničkách mi radost dvakrát neudělaly no co se dá dělat.
1.2.2009 Došel drát ve svářečce :( :D ,ale mám doma konečně přední čelo
17.6.2010 Po dlouhé pomlce jsem konečně něco málo udělal na erku. Navařil jsem výztuhy na šikmý ramena a začal jsem i na ramenech přední nápravy.
23.7.2010 Vyváření prorezlých děr v kar. a pasování stěny za chladič
15.1.2011 Půlka kabiny obřoušená a natřená základem, dále budu předělávat posilovač brzd ze 120 na posilovač z Feldy
1.6.2011 Zakoupen motor Fabia
28.8.2011 Navařena žpet brzdová konzola a vyroben držák na posilovač z Fe 1.6
12.2.2012 Nápravy v komaxitu, díly náprav ve žlutým zinku. Většina původních dílů, protože nemám nervy to všechno shánět po mototechnách.
25.5.2012 Dovezeny zadní lamino blatníky, pracuje se na odlehčení př. nábojů a repase poloos.
29.7.2012 Natažené trubky na chlazení.
11.5.2015 Vyrámováno
11.10.2018 Vyvařeno
Lukas4 / škoda 110r - komentáře:
20:21:35
08.11.2008
08.11.2008
vojticee
-> lukas4: No s tím TC:myslím si že vyhrávat nebudu, tak perfektní to auto nei a nebude ale po erku bych klidně šel do jiný starý škodovky - do nějaký, která bude zachovalá a až budou peníza tak se do toho pustit...Do každýho šroubečku:)..Jinak nemusíš na TC jnm, je spousta dalších soutěží kde to auto ani tolik nezkoumaj..Tam se sejdem...A doufám že i později v TC a vznikne další parta...Hodně štěstí..Budu ti to sledovat, jak s tím hejbeš;)
18:28:07
07.11.2008
07.11.2008
m8rinek
-> lukas4: mam taky zvlněnou střechu, fura kitu na ní padla, ale rozhodně bych bez rámu nedal na střechu lamino....dát si takový pana orel neni vubec problem..
16:56:36
07.11.2008
07.11.2008
lukas4
-> m8rinek: Snad to s tou střechou nebude tak horký, že bych musel dávat rám...stejně bych na něj neměl peníze .Zůstane v podstatě všechno stejně jenom místo plechu tam bude laminátovej potah. Tou střechou jsem se nechal inpirovat tady z virtu od laminataka skoda-virt.cz/cz/.../4142
-laminatak-skoda110r , ale stejně se ještě rozhoduju jak to vlastně udělám...je to sice dražší, ale i s tím jak mám plech na střeše zvlněnej si myslím že to bude lepší udělat takhle.
17:44:02
06.11.2008
06.11.2008
m8rinek
-> lukas4: tak to doufam ze budes mit v autě klec, jinak jsi s lamino střechou samovrah...bezesrandy
22:43:02
05.11.2008
05.11.2008
lukas4
-> vojticee: Zdarec díky za podporu. Koukal jsem, že se chceš zúčastnit Tuning Cupu v tom ti zase budu přát hodně štěstí já. Mě se tahle soutěž asi zdaleka vyhne. Budu se sice snažit aby to vypadalo co nejlépe, ale v tý konkurenci co jsem tam viděl bych asi neuspěl Jinak máš pravdu práce je ještě opravdu hodně a s tím jak mám děravou střechu se to ještě protáhne, ale přemejšlím o tom, že ji udělám z laminátu a okapničky uříznu jak to máš ty na erku. No ještě se uvidí...
22:07:35
01.11.2008
01.11.2008
vojticee
Ahoj, koukám, že se chceš vydat cestou Radka a to je dobře...Ať už jde o Eidyho nebo o Radka, oba mají auto naprosto dokonalý, takže je jedině dobře, že takových bude víc...Čeká tě dost práce, ale věřim, že když bude trpělivost, tak bude skvělej výsledek..Hodně štěstí
14:21:55
31.10.2008
31.10.2008
Petkar
Na opak, bez termostatu mám problém auto vůbec ohřát ale je fakt, že zatím tam vozím jenom sériové (a dost utahané) fáčko, tak uvidíme, ale stíhá to a myslím, že bude i do budoucna... Ona je tam ještě díra schovaná za nárazníkem....
12:22:31
31.10.2008
31.10.2008
Vitek
-> Petkar: tak řešení je to šikovný,už sem se na to koukal a právě sem si říkal že to nebude stíhat
12:12:41
31.10.2008
31.10.2008
Petkar
Jak špatně pasuje náporák? Když se chce, všechno jde: skoda-virt.cz/cz/.../9612
8
A stíhá to chladit bez problémů....
A stíhá to chladit bez problémů....
10:27:59
31.10.2008
31.10.2008
Vitek
-> Eidy: s tim ani nepočítam,leda bych vyhrál ve sportce(auto stračně žere peníze)
22:10:58
30.10.2008
30.10.2008
Eidy
-> Vitek: u 4oka jsou 3 varianty. Buď jako já, nebo jako FIJA
www.skoda110r.cz/article. php?id=948
a nebo jako Koko
skoda-virt.cz/cz/.../3477 -koko
2oko je naa sportovní úpravu asi nejlepší. Tak jsem zvědavej, kam to dotáhneš. Aa nepočítej, že to bude hned. Já se s tím mazlím už 8 let.
www.skoda110r.cz/article. php?id=948
a nebo jako Koko
skoda-virt.cz/cz/.../3477 -koko
2oko je naa sportovní úpravu asi nejlepší. Tak jsem zvědavej, kam to dotáhneš. Aa nepočítej, že to bude hned. Já se s tím mazlím už 8 let.
19:55:35
30.10.2008
30.10.2008
Vitek
-> Eidy: njj to máš peravdu to 4oko má podle mně tak nějak vic do sebe,ale bohužel se k němu špatně pasuje náporák
20:33:27
02.09.2008
02.09.2008
m8rinek
-> lukas4: jo pěkně auto pana RST (osobně se známe), je ikona a vzor pro to jak rozumně upravit erko a dodat mu pěkný sportovní kabátek, dnes už jdu taky trochu jinou cestou, ale dřív jsem chtěl aby takhle vypadalo i to moje :)
00:36:57
04.07.2008
04.07.2008
Eidy
-> lukas4: Díky díky
Jen tak mimochodem, proč mi vykáš??
Jj, dvouoko je sportovnější, čtyřoko elegantnější.
Jen tak mimochodem, proč mi vykáš??
Jj, dvouoko je sportovnější, čtyřoko elegantnější.
10:50:00
02.07.2008
02.07.2008
lukas4
-> Eidy: no rozhodně to nebude žádnej trapnej plast tuning to opravdu nesnáším...spíš to budou sportovní úpravy. Chtěl bych aby se to podobalo tomuhle erku. Jinak gratulu k vašemu erku je nádherný jenom mám radši dvouoký
10:39:27
02.07.2008
02.07.2008
lukas4
-> m8rinek: loukozě jsou super je to ten bezpodložkový typ, ale mám tu pro ně 3cm podložky ale ještě nevím jestli je tam dám:P jenom mě mrzí že tam musí být duše..
18:06:16
21.06.2008
21.06.2008
Eidy
-> lukas4: Jakej styl eRka to bude? Origo vnější vzhled, nebo lehce upravený v dobovém duchu nebo snad plasty?
23:44:15
18.06.2008
18.06.2008
m8rinek
gratuluju k loukotím, taky na nich ulítávám skoda110r.ic.cz/140rr/lou
kote_smes.jpg
13:38:26
25.01.2008
25.01.2008
Petkar
-> lukas4 21.01.08 17:59:29: : jj, je to v pohodě:-D