-> Vitek: u 4oka jsou 3 varianty. Buď jako já, nebo jako FIJA
www.skoda110r.cz/article.
php?id=948
a nebo jako Koko
skoda-virt.cz/cz/.../3477
-koko
2oko je naa sportovní úpravu asi nejlepší. Tak jsem zvědavej, kam to dotáhneš. Aa nepočítej, že to bude hned. Já se s tím mazlím už 8 let.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nejprve bych chtěl všem co budou sledovat tuto stavbu napsat, že eRko stavím podle sebe a rad, které si přečtu nebo mi někdo poradí. Můj záměr je, aby eRko navenek vypadalo jako částečný originál, ale pod "kapotou" mělo sportovní úpravy.
Něco o autě:
Erko jsem koupil od pána, který si ho chtěl udělat do původního stavu. Na Erku byla vyměněna kompletně podlaha ze Š100, přední pozinkované blatníky a 4oké pozink. čelo, zadní blatníky v základovce. Celé auto bylo ošetřeno základem, ale pro nedostatek času se odstavilo na 7 let do kůlny, přikryté vším možným. Doba, kterou Erko strávilo v kůlně se na pár místech projevila. Proto Erko putovalo na návštěvu ke klempířovi, kde jsem nechal navařit vlečnou nápravu, rozšířit tunel na 5q, domeček pro posilovač a rozpěru mezi zadní tlumiče. Během toho se našlo i pár děr v zadní části. Po převozu zpět do garáže jsem obrousil kompletně podvozek až na plech a natřel základem.
Zbytek postupně dopíšu;)
Úpravy:
Nápravy:
- M náprava vyztužená (výztuhy Saky)
- Opískovaná, žlutý komaxit
- Otočené misky dorazů
- Tvrdší pružiny (Tuner#2)
- Sportovní tlumiče
- Stabilizátor 20mm (Svozil)
- Tvrdší silentbloky (Pemit)
- Štefty 90mm (kolarmotorsport.cz)
- Úhlová náprava rapid vyztužená (výztuhy Saky)
- Opískovaná, žlutý komaxit
- Tvrdé silentbloky (Speedpro.cz)
- Kyvkové pružiny
- Štefty 90mm (kolarmotorsport.cz)
Převodovka:
- Převodovka 5q
- Tvrdý silentblok (Speedpro.cz)
Brzdy:
- 4písty + propojky (Speedpro.cz)
- Sportovní děrované kotouče Š130 (Speedpro.cz)
- Posilovač brzd Felicia 1.9
- Bubnové brzdy (časem možná kotouče)
Motor:
- Fabia 1.4
- Hlava Gemini Racing
- Ostrá vačka 278/272 (Cepek)
- Leštěné ventily, zvětšená sedla
- Leštěné kanály
- Odlehčené a vyvážené celé klikové ústrojí
- Tvrdé silentbloky (Speedpro.cz)
Chlazení:
- Náporový chladič Felicia 1.6 (Aci.cz)
- Ventilátor Felicia 1.6
- Trubky Cu vedené tunelem, průměr 28mm
Kola:
- Loukotě 5,5J x R13
Karoserie:
- Přední kapota 130RS (Autosport Prášek)
- Přední čelo ala 130RS
- Zrcátka Beskyd Sport (Speedpro.cz)
- Laminátová střecha (Autosport Prášek)
- Chladičová stěna v kufru
- Zadní lamino blatníky (p. Krajanský)
- Rám od Laminatak, zástavba a úprava Grabijec
Interiér:
- Palubka Erko
- Volant RRS
- Sportovní sedačky
Odkazy na kamarády:
skoda-virt.cz/cz/.../6044 -drtikol-s-130l
skoda-virt.cz/cz/.../3232 -p-l-puzzle-skoda-110-r (mimochodem moje první erko :D )
skoda-virt.cz/cz/.../1545 -siki-skoda-100
Zde najdete více fotek:
erko4.rajce.idnes.cz/
Projekt kterému fandím:
www.skoda110r.com/
Novinky:
19.1.2008 Hotové vyvaření. Vlečka,výztuha mezi tlumičema a držák posilovače brzd
1.5.2008 Erko je konečně doma a už se pomalu připravuju na práci
19.5.2008 Dneska jsem z erka sundal nápravy,blatníky, kapoty a dveře
10.6.2008 Tak jsem si udělal radost a koupil jsem si loukotě no...:D
2.7.2008 Podlaha obroušená, natřená třema vrstvama základovky a kolem přední nápravy jsem použil odrezovač..tak snad se neprožere až do kufru
24.9.2008 Při rozebírání vlečky jsme se docela zasmáli:D museli jsme se podívat do chytrý knížky, kterou jsme měli a tam stálo: V případě nutnosti výměny pryžových manžet, ložisek nebo jiné opravy zadáme práce značkové opravně. Rada nad zlato:D:D:D
29.10.2008 Díry od koroze na střeše a v okapničkách mi radost dvakrát neudělaly no co se dá dělat.
1.2.2009 Došel drát ve svářečce :( :D ,ale mám doma konečně přední čelo
17.6.2010 Po dlouhé pomlce jsem konečně něco málo udělal na erku. Navařil jsem výztuhy na šikmý ramena a začal jsem i na ramenech přední nápravy.
23.7.2010 Vyváření prorezlých děr v kar. a pasování stěny za chladič
15.1.2011 Půlka kabiny obřoušená a natřená základem, dále budu předělávat posilovač brzd ze 120 na posilovač z Feldy
1.6.2011 Zakoupen motor Fabia
28.8.2011 Navařena žpet brzdová konzola a vyroben držák na posilovač z Fe 1.6
12.2.2012 Nápravy v komaxitu, díly náprav ve žlutým zinku. Většina původních dílů, protože nemám nervy to všechno shánět po mototechnách.
25.5.2012 Dovezeny zadní lamino blatníky, pracuje se na odlehčení př. nábojů a repase poloos.
29.7.2012 Natažené trubky na chlazení.
11.5.2015 Vyrámováno
11.10.2018 Vyvařeno
Něco o autě:
Erko jsem koupil od pána, který si ho chtěl udělat do původního stavu. Na Erku byla vyměněna kompletně podlaha ze Š100, přední pozinkované blatníky a 4oké pozink. čelo, zadní blatníky v základovce. Celé auto bylo ošetřeno základem, ale pro nedostatek času se odstavilo na 7 let do kůlny, přikryté vším možným. Doba, kterou Erko strávilo v kůlně se na pár místech projevila. Proto Erko putovalo na návštěvu ke klempířovi, kde jsem nechal navařit vlečnou nápravu, rozšířit tunel na 5q, domeček pro posilovač a rozpěru mezi zadní tlumiče. Během toho se našlo i pár děr v zadní části. Po převozu zpět do garáže jsem obrousil kompletně podvozek až na plech a natřel základem.
Zbytek postupně dopíšu;)
Úpravy:
Nápravy:
- M náprava vyztužená (výztuhy Saky)
- Opískovaná, žlutý komaxit
- Otočené misky dorazů
- Tvrdší pružiny (Tuner#2)
- Sportovní tlumiče
- Stabilizátor 20mm (Svozil)
- Tvrdší silentbloky (Pemit)
- Štefty 90mm (kolarmotorsport.cz)
- Úhlová náprava rapid vyztužená (výztuhy Saky)
- Opískovaná, žlutý komaxit
- Tvrdé silentbloky (Speedpro.cz)
- Kyvkové pružiny
- Štefty 90mm (kolarmotorsport.cz)
Převodovka:
- Převodovka 5q
- Tvrdý silentblok (Speedpro.cz)
Brzdy:
- 4písty + propojky (Speedpro.cz)
- Sportovní děrované kotouče Š130 (Speedpro.cz)
- Posilovač brzd Felicia 1.9
- Bubnové brzdy (časem možná kotouče)
Motor:
- Fabia 1.4
- Hlava Gemini Racing
- Ostrá vačka 278/272 (Cepek)
- Leštěné ventily, zvětšená sedla
- Leštěné kanály
- Odlehčené a vyvážené celé klikové ústrojí
- Tvrdé silentbloky (Speedpro.cz)
Chlazení:
- Náporový chladič Felicia 1.6 (Aci.cz)
- Ventilátor Felicia 1.6
- Trubky Cu vedené tunelem, průměr 28mm
Kola:
- Loukotě 5,5J x R13
Karoserie:
- Přední kapota 130RS (Autosport Prášek)
- Přední čelo ala 130RS
- Zrcátka Beskyd Sport (Speedpro.cz)
- Laminátová střecha (Autosport Prášek)
- Chladičová stěna v kufru
- Zadní lamino blatníky (p. Krajanský)
- Rám od Laminatak, zástavba a úprava Grabijec
Interiér:
- Palubka Erko
- Volant RRS
- Sportovní sedačky
Odkazy na kamarády:
skoda-virt.cz/cz/.../6044 -drtikol-s-130l
skoda-virt.cz/cz/.../3232 -p-l-puzzle-skoda-110-r (mimochodem moje první erko :D )
skoda-virt.cz/cz/.../1545 -siki-skoda-100
Zde najdete více fotek:
erko4.rajce.idnes.cz/
Projekt kterému fandím:
www.skoda110r.com/
Novinky:
19.1.2008 Hotové vyvaření. Vlečka,výztuha mezi tlumičema a držák posilovače brzd
1.5.2008 Erko je konečně doma a už se pomalu připravuju na práci
19.5.2008 Dneska jsem z erka sundal nápravy,blatníky, kapoty a dveře
10.6.2008 Tak jsem si udělal radost a koupil jsem si loukotě no...:D
2.7.2008 Podlaha obroušená, natřená třema vrstvama základovky a kolem přední nápravy jsem použil odrezovač..tak snad se neprožere až do kufru
24.9.2008 Při rozebírání vlečky jsme se docela zasmáli:D museli jsme se podívat do chytrý knížky, kterou jsme měli a tam stálo: V případě nutnosti výměny pryžových manžet, ložisek nebo jiné opravy zadáme práce značkové opravně. Rada nad zlato:D:D:D
29.10.2008 Díry od koroze na střeše a v okapničkách mi radost dvakrát neudělaly no co se dá dělat.
1.2.2009 Došel drát ve svářečce :( :D ,ale mám doma konečně přední čelo
17.6.2010 Po dlouhé pomlce jsem konečně něco málo udělal na erku. Navařil jsem výztuhy na šikmý ramena a začal jsem i na ramenech přední nápravy.
23.7.2010 Vyváření prorezlých děr v kar. a pasování stěny za chladič
15.1.2011 Půlka kabiny obřoušená a natřená základem, dále budu předělávat posilovač brzd ze 120 na posilovač z Feldy
1.6.2011 Zakoupen motor Fabia
28.8.2011 Navařena žpet brzdová konzola a vyroben držák na posilovač z Fe 1.6
12.2.2012 Nápravy v komaxitu, díly náprav ve žlutým zinku. Většina původních dílů, protože nemám nervy to všechno shánět po mototechnách.
25.5.2012 Dovezeny zadní lamino blatníky, pracuje se na odlehčení př. nábojů a repase poloos.
29.7.2012 Natažené trubky na chlazení.
11.5.2015 Vyrámováno
11.10.2018 Vyvařeno
Lukas4 / škoda 110r - komentáře:
22:10:58
30.10.2008
30.10.2008
Eidy
19:55:35
30.10.2008
30.10.2008
Vitek
-> Eidy: njj to máš peravdu to 4oko má podle mně tak nějak vic do sebe,ale bohužel se k němu špatně pasuje náporák
20:33:27
02.09.2008
02.09.2008
m8rinek
-> lukas4: jo pěkně auto pana RST (osobně se známe), je ikona a vzor pro to jak rozumně upravit erko a dodat mu pěkný sportovní kabátek, dnes už jdu taky trochu jinou cestou, ale dřív jsem chtěl aby takhle vypadalo i to moje :)
00:36:57
04.07.2008
04.07.2008
Eidy
-> lukas4: Díky díky
Jen tak mimochodem, proč mi vykáš??
Jj, dvouoko je sportovnější, čtyřoko elegantnější.
Jen tak mimochodem, proč mi vykáš??
Jj, dvouoko je sportovnější, čtyřoko elegantnější.
10:50:00
02.07.2008
02.07.2008
lukas4
-> Eidy: no rozhodně to nebude žádnej trapnej plast tuning to opravdu nesnáším...spíš to budou sportovní úpravy. Chtěl bych aby se to podobalo tomuhle erku. Jinak gratulu k vašemu erku je nádherný jenom mám radši dvouoký
10:39:27
02.07.2008
02.07.2008
lukas4
-> m8rinek: loukozě jsou super je to ten bezpodložkový typ, ale mám tu pro ně 3cm podložky ale ještě nevím jestli je tam dám:P jenom mě mrzí že tam musí být duše..
18:06:16
21.06.2008
21.06.2008
Eidy
-> lukas4: Jakej styl eRka to bude? Origo vnější vzhled, nebo lehce upravený v dobovém duchu nebo snad plasty?
23:44:15
18.06.2008
18.06.2008
m8rinek
gratuluju k loukotím, taky na nich ulítávám skoda110r.ic.cz/140rr/lou
kote_smes.jpg
13:38:26
25.01.2008
25.01.2008
Petkar
-> lukas4 21.01.08 17:59:29: : jj, je to v pohodě:-D
21:12:29
22.01.2008
22.01.2008
lukas4
-> Lůďa: jj to je ta pro tebe
00:05:06
22.01.2008
22.01.2008
Lůďa
-> lukas4: Ta zadní náprava,jak se válí v autě,to je ta pro mě?
17:59:29
21.01.2008
21.01.2008
lukas4
-> Petkar: přidal jsem tam fotku z boku tak se na to koukni myslím že to je v pohodě
11:26:48
21.01.2008
21.01.2008
Petkar
-> lukas4 13.01.08 20:58:05: a dkuji za pochvalu auta:-)
11:23:27
21.01.2008
21.01.2008
Petkar
-> lukas4 13.01.08 20:58:05: : Teď koukám na ty fotky s tou vlečkou, takhle se to tam taky vejde, ale máš ty ramena posunuté, můj odhad tak 1,5-2 cm, aby ti pak sedělo kolo uprostřed zadního blatníku...
21:54:38
13.01.2008
13.01.2008
Šampón
no koukám kamaráde že jsis naložil docela hodně práce.... sám ksem se do toho pustil taky...hodně štestí....
20:58:05
13.01.2008
13.01.2008
lukas4
Petkar > jj díky za radu mám to ted u zkušenýho autoklempíře tak ten si tím poradí. Jinak hodně štěstí s tím tvím erkem je fakt moc pěkný
20:56:44
13.01.2008
13.01.2008
lukas4
Tuneman2 > tohle je bohůžel jediná fotka fáva ale mělo lemy kolem kol t Golfa II zavařený páty dveře a kliky na zadních dveřích bylo fakt libový
22:22:41
10.01.2008
10.01.2008
Kloggie
Hehe, jak sedíš u tý převodovky, tak přesně sem vypadal já když sem čistil tu mojí a v dílně bylo 5°C nad nulou
20:15:16
10.01.2008
10.01.2008
Tuneman2/Fávo - zrušená registrace
nemaš vic fotek toho fava??..sorry za tak stupidni komentař ale jak jinak se zeptat...no je blby řikat že ero vypadá pěkně , ale vidim že zas z toho bude další auto za ktery se škodovkaři nebudou muset stydět