Eidy / Kóča Eidy / Kóča

komentáře | popis | fotky | Eidy | 16.03.24 21:02 | 719x v oblíbených
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.



Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Jeremy Clarkson - Love the Beast




Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.



1) Podvozek:

Přední náprava:



* Emková.

* Vyztužená ramena po celé délce.

* Ramena uložena v unibalech.

* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).

* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.

* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.

* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.

* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.

* Vzpěra mezi tlumiči.

* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).

* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.

* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).

* Rozchod 1415 mm.



Zadní náprava:



* Molčanova ramena.

* Uchycení v unibalech.

* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.

* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.

* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.

* Podložky 16mm.

* Zadní zesílené náboje (by Saky).

* Rozchod 1390 mm.



Převodovka:



* 5Q se SP 4,22.

* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).

* Samosvor od Kalmaru.

* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.



Kola:



* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.

* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).



2) Interiér:

* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.

* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).

* Čtyřbodové pásy RRS 3".

* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.

* Nastavitelný shiftlight.

* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.

* Startování tlačítkem.

* Sportovní pedály OMP.

* Černé koberce (bibendum30).

* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.

* Zadní sedadla pryč.

* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.

* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.

* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.

* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.



3) Exteriér:

* Červený lak odstín Škoda Corrida.

* Přední spoiler upravený podle představ.

* Bílé přední blinkry..

* Zakázkový chladič pod nárazníkem.

* Bezpečnostní spony na přední haubně.

* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.

* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.

* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.

* Hliníková střecha.

* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.



4) Motor:



* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.

* Kované písty CP s vyšší kompresí.

* Ojnice Maxpeedingrods.

* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.

* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).

* Maximální otáčky 7200 ot/min.

* Vačky sériový AR 164.

* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.

* Karbonové sání.

* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.

* Duralová řemenice.

* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).

* Sáni vzduchu bočním oknem.

* ECU Master Classic.

* Olej Millers 10w60 NT.

* 176 HP a 213 Nm.



5) Chlazení

* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.

* Taženo v Cu trubkách.

* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.



6) Hmotnost

* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.



Plány:

* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.

* Vrátit a vracet se na Nurburgring.

* Možná jet na sraz ve Worthersee.

* Přidat ještě něco toho karbonu.

* Ještě to trochu odlehčit.

* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.



Svezení na okruhu v Goodwoodu :)

Škoda 110R at Goodwood trackday - 18.06.2022 - stint 3




Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )

Š110R - Autodrom Most 13.4.2022 - Stint 2 - 18:00




Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))

Nejrychlejší kolo zde:
Škoda 110R on Nordscheife 10.06.2018 stint 4 - my fastest lap 8:55




Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)

Zábava sledovat Lukyho EVO V
Škoda 110R in Spa Francorchamps 11.06.2018 part 3




Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured

Eidy / Kóča - komentáře:

10:48:16
03.12.2024
Bery
U LR je to pod autem vč lyžin od předu přes krytí vody až po zadní lyži.

A tý silikonový hadici trvá i strašně dlouho než vzplane, ale to nikomu nepřeju.
10:41:13
03.12.2024
Eidy
-> SO545, Fifa: V pohodě, pánové. 4
10:18:34
03.12.2024
Fifa
-> SO545 02.12.24 16:13:39: Do nové podlahy chápu, že se ti nechce zasahovat. Pak tunel. Můžu pak poskytnout fotky moc pěkně postavené Š100 s vedením vody vnitřkem a motorem ze 130 RS. Už nebudem Eidymu spamovat kartu 85
16:13:39
02.12.2024
SO545
-> Fifa 02.12.24 12:12:00: v podstate alal 105-120...len mne sa fest nechce rezat do novej podlahy... ale to riesenie na stole je....o vytapanie mne az tak nejde...to tam aspon u mna nebude vobec.



prepac eidy.
12:13:09
02.12.2024
Eidy
-> minno: 3
12:12:00
02.12.2024
Fifa
-> SO545: Mě se líbilo řešení tažení vody kolegy na erku, kdy si udělal do podlahy v místě tunelu zapuštění hluboké zhruba do poloviny průměru trubek a z venku kryt vypadající podobně jako to zapuštění. Takže trubky pod autem, ale schované, servisovatelné, nevytápějící tunel, zachovaná funkce tunelu. Takové učesané řešení, kdy to je a vlastně není v tunelu. 4 Ty jsi velmi zručný klempíř, tak by ti to určitě nečinilo problém 1
11:00:53
02.12.2024
minno
-> Eidy 01.12.24 13:48:13: Len aby teraz neroztrhlo rovno chladič / motor3
15:20:39
01.12.2024
Bukaj
-> Eidy: 9 157
13:48:13
01.12.2024
Eidy
-> Bukaj: Výrobce uvádí odolnost do 260 stupňů a 7 barů.
09:37:36
01.12.2024
Bukaj
-> Eidy: Tak, tak. Zatímco u hadice bez výztuže určitá deformace nemá vliv na životnost, tak u hadice s výztuží může sebemenší deformace mít destruktivní účinek...

Ta nová hadice -> Eidy 29.11.24 20:27:53: vypadá, že jakoukoli provozní deformaci vylučuje 5
20:39:01
30.11.2024
Eidy
-> Bukaj: Tak tlak je jedna věc a teplota druhá. Za studena ta hadice asi vydrží víc, si myslím. A nebo je to tím opletem. Guma je vlastně přerušená a může tam vznikat únavová vada. On je ten fabrický oplet taky dost řídký.



-> minno: Vysokou provozní teplotu nemám. Ten motor na to nebyl konstruovaný. Ale vyšší tlak samozřejmě zvyšuje bod varu a taky snižuje riziko lokálních varů. Takže když bych musel zastavit s roztopeným motorem třeba z důvody nehody na okruhu, tak mám rezervu.
19:22:20
30.11.2024
minno
-> Eidy 30.11.24 10:27:04: Načo tak vysoký tlak? Máš aj nejako špeciálne vysokú prevádzkovú teplotu?



Inak nová hadica pekná.
12:28:02
30.11.2024
Bukaj
-> Eidy: To skoro vypadá, že to prořízlo nějaké vlákno výpletu hadice.

Mám ozkoušené, že starší varianta hadic bez textilní výztuže vydrží opakované namáhání desetinásobkem jejich pracovního tlaku - používal jsem jeté škodovácké hadice na výrobu redukcí pro zazimování automatických zavlažovacích systémů pomocí stavebního kompresoru. Ta hadice se nafoukne jako balonek3

Časem tedy hadice prdne, když se to přežene s tlakem (většinou se řízla o sponu při opakovaném nafukování na 4 atmosféry), ale do dvou atm. je to naprosto bezproblémové.

U těch novějších hadic se zalitou textilní mřížkou vidím větší riziko výrobních vad - chyba mřížky či bublinka v gumě. Ale na těch škodováckých 0,4 atm. až 1 atm je to naprosto spolehlivé a neslyšel jsem zatím o případu, že by na sériovém voze někomu hadice selhala...
10:27:04
30.11.2024
Eidy
-> Bukaj: Mělo by tam být 1,3 baru. Prasklina vypadala tak, jo kdybys tam píchnul nabroušeným šroubovákem/dlátem. Nic velkýho, tak na velikost oka výpletu, a ne u spony. Naposledy uprostřed ublouku za termostatem.

-> SO545: Nejlíp teda asi tunelem. Na servis opruz, ale nejčistší řešení.
09:57:27
30.11.2024
SO545
Kade tahat vodu...este dodnes netusim. Aby to bolo pekne -vyzehlene-8
07:59:59
30.11.2024
Bukaj
-> Eidy 29.11.24 20:27:53: Jaký máš tlak v chladicím systému? Nezdá se mi, že by při nějakém představitelném tlaku praskla origo hadice - leda, že by se třeba při montáži o něco nařízla (o hranu trubky či o hranu spony...)9
21:00:17
29.11.2024
Syny
-> Eidy: To je slušnej rozdíl :)
20:27:53
29.11.2024
Eidy
Letos mi zase praskla jedna hadice a zrovna v Mostě. Naštěstí jsem si toho rychle všimnul a nevznikla škoda na novém motoru. Hadice sice dávám nové, ale přesto cca 40 let staré. Teď budou opravdu nové.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 29.11.2024 20:27:53
20:25:48
29.11.2024
Eidy
Stále je co dělat. Momentálně tu mám nový chladič a hadice.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 29.11.2024 20:25:48
19:39:28
04.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Eidy 01.11.24 21:39:56: Já dnes najel 148,2 km s Volvánem, sice jsem se pobavil a byl po delší odstávce skutečně nadšený, ale spálil jsem benzín za necelých 1000,-. 3
upraveno 1x, naposled 04.11.2024 19:40:15
Extreme Tyres