skoda.virt.cz odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
23:11:53
04.03.2013
04.03.2013
m8rinek
Než drahý Porsche, tak co nějakou custom převodovku pro VW Beatle? Něco jako ranchotransaxles.com/vw-t
ransaxles.html
22:51:09
04.03.2013
04.03.2013
Fifa
-> Eidy: Souhlasím s tebou. Jak je na tom VW Transporter T3? Tam zase už není 6°, že? Zrovna nedávno jsem rozjímal nad převodovkama při úvahách o turboverzi OHV..
22:22:19
04.03.2013
04.03.2013
Eidy
-> vhml: Ale když se s tím řezat, tak je lepší švihnout tam něco s životností a 6° je lepší než 5°.
21:59:16
04.03.2013
04.03.2013
vhml
-> Eidy: zrejme vyssi level :-)
Ale nam udelala o jeden zub jina trojka rozdil 5 sekund na 2km vrchu. Takze i kdyz tam plesknes obyc 5 kvalt tak to bude krok vpred.
Ale nam udelala o jeden zub jina trojka rozdil 5 sekund na 2km vrchu. Takze i kdyz tam plesknes obyc 5 kvalt tak to bude krok vpred.
21:58:46
04.03.2013
04.03.2013
palinator
-> Eidy 04.03.13 21:50:50:
Jak bylo v Posledním skautovi. "To je v ní zabudovaná televize nebo co?"
Jak bylo v Posledním skautovi. "To je v ní zabudovaná televize nebo co?"
21:57:14
04.03.2013
04.03.2013
havlik
21:50:50
04.03.2013
04.03.2013
Eidy
-> vhml: To co si já představuju pod pojmem rozumná převodovka s sebou nese jednak řezání a druhak dost peněz. To první bych ještě zvládnul. To druhý, no, to by musely bejt sakra dobrý roční prémie. A za několik let dohromady .
Třeba tady auto.aukro.cz/porsche-911 -996-6-stupnova-manualni-p revodovka-i3013294201.html
Třeba tady auto.aukro.cz/porsche-911 -996-6-stupnova-manualni-p revodovka-i3013294201.html
21:44:37
04.03.2013
04.03.2013
vhml
-> Eidy: to vis rozumnou prevodovku tam bez rezani do kastle nedas.
21:39:56
04.03.2013
04.03.2013
Eidy
-> sikula: Tolik času do Mostu nezbývá. Myslím než by mi to někdo vyrobil. Ale dobrej nápad.
-> Rapid05, Milan 136: Chce to vzít o pár desetin mm. Ale asi zkusím pobrousit a pak dám Vědět.
K dokonalosti tomu chybí ještě dost. Kdybych měl vyjmenovat všechno co mám v hlavě...
Ale namátkou trochu toho karbonu na panely karoserie, asi samosvor, víc unibalů, jiný převody nebo aspoň SP a rám (asi duralovej).
BTW: víte o někom, kdo dneska vyrábí duralový rámy?
Díky všem za podporu a pochvalu :)
-> Rapid05, Milan 136: Chce to vzít o pár desetin mm. Ale asi zkusím pobrousit a pak dám Vědět.
K dokonalosti tomu chybí ještě dost. Kdybych měl vyjmenovat všechno co mám v hlavě...
Ale namátkou trochu toho karbonu na panely karoserie, asi samosvor, víc unibalů, jiný převody nebo aspoň SP a rám (asi duralovej).
BTW: víte o někom, kdo dneska vyrábí duralový rámy?
Díky všem za podporu a pochvalu :)
20:52:45
04.03.2013
04.03.2013
Milan 136
-> Eidy: tolik aby to ujelo do šikma to brát nebudeš ne? Tam jde asi o to to je líznout lehce, pokud je ta plocha podrapaná dráťákem. Zkusil bych to tak, jak říká Rapid05
20:19:13
04.03.2013
04.03.2013
sikula
-> Eidy: Jestli jsem to pochopil dobře, co si nechat vytočit na soustruhu z něčeho lepšího čep, ten by šel do brzdiče kde je zavit pro šroub a nahoře větší průměr než je hlava šroubu a zabrousit na diamantovou pastu, často jsem to takle dělal na hydraulice, když to bylo vymačkané.
20:16:43
04.03.2013
04.03.2013
Rapid05
-> Eidy: Co zkusit třeba jemnější šmirgl na nějakým tenkým a rovným špalíku? Ty si poradíš, to je jasný
Jen tak mimochodem, ještě tomuhle autu něco chybí k naprostý dokonalosti? Je to paráda sledovat jak Tě to pořád baví. Rád bych se ještě někdy vydal do mostu abych to viděl v akci a klidně bych Ti zase dělal závaží
Jen tak mimochodem, ještě tomuhle autu něco chybí k naprostý dokonalosti? Je to paráda sledovat jak Tě to pořád baví. Rád bych se ještě někdy vydal do mostu abych to viděl v akci a klidně bych Ti zase dělal závaží
20:08:02
04.03.2013
04.03.2013
Eidy
-> Milan 136: Dá, ale čím? Pilník bude moc hrubý a navíc mám strach, abych to neudělal šikmo.
18:42:03
04.03.2013
04.03.2013
Milan 136
-> Eidy: to je rovná plocha, na kterou se dá dostat trochu ji brousnout ne?
09:09:01
04.03.2013
04.03.2013
Eidy
-> radekp: Možná malinko. Je to spíš prostě prach. Není to nijak mastný.
-> T: Jaký matky nejsou zaklepnutý? Na poloose? Stačí lepidlo.
Díky všem za pochvalu.
Tekoucí spoj jsem rozebral, nechal přes noc vykapat kapalinu, všechno jsem osušil, odmastil a dal na lepidlo. Bohužel se odněkud vzalo trochu brzdovky a než to zatuhlo, tak to začlo zase prolínat. Bohužel jsem si to způsobil sám, když jsem při kartáčování třmenů vzal příliš těsnící plochu pro těsnění. Ale to vyřeším.
-> T: Jaký matky nejsou zaklepnutý? Na poloose? Stačí lepidlo.
Díky všem za pochvalu.
Tekoucí spoj jsem rozebral, nechal přes noc vykapat kapalinu, všechno jsem osušil, odmastil a dal na lepidlo. Bohužel se odněkud vzalo trochu brzdovky a než to zatuhlo, tak to začlo zase prolínat. Bohužel jsem si to způsobil sám, když jsem při kartáčování třmenů vzal příliš těsnící plochu pro těsnění. Ale to vyřeším.
22:31:19
03.03.2013
03.03.2013
sikula
-> T: Já jsem u 4 pístů dopadl podobně, taky jsem ho musel posunou, ale né až tolik jako Eidy.
19:18:52
03.03.2013
03.03.2013
T
-> ZdenoR: : aha, už to vidim, na té poslední je to vidět
19:00:05
03.03.2013
03.03.2013
ZdenoR
-> T: Soudě podle fotky, v jiné poloze překáží rameno
18:56:26
03.03.2013
03.03.2013
T
-> Eidy: : parádní, když už váha , tak co nejníže ikdyž platí to vůbec i v tomhle případě mi tak napadá :-/
jinak nevim jestli se mi to zdá,ale matky nejsou zaklepnutý
a proč vůbec nebyla jiná možnost ? co tam překáželo třmenům ?
jinak nevim jestli se mi to zdá,ale matky nejsou zaklepnutý
a proč vůbec nebyla jiná možnost ? co tam překáželo třmenům ?