skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
21:13:07
21.08.2013
21.08.2013
ZdrubT
-> Eidy: Já to moje RSo snad pojedu taky zvážet.
21:10:34
21.08.2013
21.08.2013
Eidy
-> T: A kolik váží ta tvoje kola? Vždyť jsou to 13". A máš prťavý gumy.
Taky mi přijde, že mám moc měkkej podvozek. Nějak se to houpe.
Taky mi přijde, že mám moc měkkej podvozek. Nějak se to houpe.
20:55:39
21.08.2013
21.08.2013
T
-> Eidy: : hlavně, že jsi spokojenej a já vím za kým kdyžtak ohledně převodovky
teď mě sakra mrzí, že jsem si tam taky nenajel jen předek a zadek auta :-/ a co jsem teď tak koukal, tak už vím, kde jsem se tak přiblížil váhově i s tou mojí náloží v kufru a interiéru....moje kola jsou skoro o 15 kg jinde
teď mě sakra mrzí, že jsem si tam taky nenajel jen předek a zadek auta :-/ a co jsem teď tak koukal, tak už vím, kde jsem se tak přiblížil váhově i s tou mojí náloží v kufru a interiéru....moje kola jsou skoro o 15 kg jinde
20:49:13
21.08.2013
21.08.2013
Eidy
-> T: Jo, to máš pravdu.
Odpoledne jsem se byl svézt ještě jednou, vezl jsem kamaráda a byl z toho trochu vyplašenej. A to jsem jel jen tak na jistotu.
Ale o co mi jde. Ten rozdíl mezi 3 a 4 není něco, čeho bych si hned všimnul. Spíš zmizelo něco otravnýho. Místo 3 HEEEEEEENN 4 HUUUUUUUUUUEEEEEEEN je to teď 3 HEEEEEEEEEEEN 4 HEEEEEEEEEEN. Príma.
Odpoledne jsem se byl svézt ještě jednou, vezl jsem kamaráda a byl z toho trochu vyplašenej. A to jsem jel jen tak na jistotu.
Ale o co mi jde. Ten rozdíl mezi 3 a 4 není něco, čeho bych si hned všimnul. Spíš zmizelo něco otravnýho. Místo 3 HEEEEEEENN 4 HUUUUUUUUUUEEEEEEEN je to teď 3 HEEEEEEEEEEEN 4 HEEEEEEEEEEN. Príma.
18:25:08
21.08.2013
21.08.2013
T
-> Eidy: : dobře no, tímto otevírám soutěž bez konce, kdo bude mít lehčí auto
hele myslím, že ta 7 na začátku je dost reálná, ale pokud bude prolejzačka, tak nevím kde nahnat i tu 7 uprostřed :-O
hele myslím, že ta 7 na začátku je dost reálná, ale pokud bude prolejzačka, tak nevím kde nahnat i tu 7 uprostřed :-O
15:32:23
21.08.2013
21.08.2013
Eidy
-> T: Kdybych já vyndal hever, klíč na kola, bednu s nářadím, řemeny a hadice, vyklidil schránku v palubce a měl plastový boční okna jako ty, tak to ukáže 790kg.
Prostě můj cíl je, aby hmotnost začínala sedmičkou. A sedmička by mohla být i uprostřed toho čísla.
Prostě můj cíl je, aby hmotnost začínala sedmičkou. A sedmička by mohla být i uprostřed toho čísla.
14:34:09
21.08.2013
21.08.2013
radekp
-> Eidy: hezká hmotnost, jsem o půl metráku těžší. Bez těžkého motoru.
14:28:14
21.08.2013
21.08.2013
T
-> Eidy: : hezký vzhledem k motoru ale já vyndat to moje závaží, tak tě mám možná ( bedna s nářadím,rezerva,plato v kufru,zadní sedačky,zadní příčka,přední sedačky vyměnit za MTX).....sakra,abych zabral ještě
13:25:15
21.08.2013
21.08.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 21.08.13 13:12:52: Aha, takže jen na krajíček jsi najel To zkusím taky až se tam někdy dohrabu.
13:12:52
21.08.2013
21.08.2013
Eidy
-> Tuner#2: No na šroťáku. Zkusili jsme sjet dolů předkem a pak zadkem a ty hmotnosti to ukázalo přesně takhle, že součet seděl.
T bude určitě odlehčovat. Ale to já taky .
T bude určitě odlehčovat. Ale to já taky .
13:08:10
21.08.2013
21.08.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy: Pěkná hmotnost, holt Téčko musí vybrakovat introš a taky půjde dolů Kde jsi to vážil, že znáš i rozložení?
13:04:46
21.08.2013
21.08.2013
Eidy
-> Vrba: Tak ono je i proto, že tam ten kvalt dám ve vyšší rychlosti, kdy je už hybnost auta a odpor vzduchu prostě vyšší. A taky ten kvalt má na starosti vyšší rozsah rychlosti, proto ty otáčky nelezou nahoru tak rychle. Je to spíš o pocitu, jinak si nemyslím, že by to bylo pomalejší.
Edit: Jo a jaký jsou ta opatření? Teda krom rozpěrky, silného obalu, menší vůle na hrušce a lepšímu ložisku (kuželík proti kuličce).
Edit: Jo a jaký jsou ta opatření? Teda krom rozpěrky, silného obalu, menší vůle na hrušce a lepšímu ložisku (kuželík proti kuličce).
12:58:46
21.08.2013
21.08.2013
vhml
-> Vrba 21.08.13 12:38:42: jaký jsou další opatření?
12:57:51
21.08.2013
21.08.2013
vhml
-> Eidy 21.08.13 12:44:31: mě se s tou převodovkou taky jezdí krásně. Hlavně ten přechod 3-4 je se slaboučkým motorem strašně znát. Ale jako celek je to se čtyřma kvaltama pořád nahovno. Na cestování krátký, na závodění dlouhý. Za celou rally pačejov jsem tam snad jedinkrát pořádně nedal 4ku. Spolu se sériovou jedničkou prostě jedeš celou soutěž na dva kvalty. Na druhou stranu na přejezdech tam práskneš 4ku a jedeš s ní furt i 50 ve vsi
12:53:49
21.08.2013
21.08.2013
J3STER
-> Vrba: Tož ja, budu potřebovat mrknout na jednu převodovku + nějaké to vylepšení.
12:49:14
21.08.2013
21.08.2013
Vrba
-> Eidy: Ta váha dolů to snad vykompenzuje. Ono pocitově se to může zdát zdechlejší,protože to tak rychle nanabírá otáčky,ale pro přesné změření by to chtělo spíše změřit zrychlení.
12:44:31
21.08.2013
21.08.2013
Eidy
-> Vrba: Jo, je to určitě lepší. Celkově delší SP není vůbec poznat. Jen teda pociťuju horší akceleraci na jednotlivé stupně. Menší rozdíl mezi 3 a 4 je příjemný.
Ale tak vůbec mi přijdě těch koní nějak málo. Moc to nejede.
Ale tak vůbec mi přijdě těch koní nějak málo. Moc to nejede.
12:38:42
21.08.2013
21.08.2013
Vrba
-> Eidy: Jak Ti vyhovuje ta návaznost 4ky? Myslíš,že ta maximálka půjde dolů?
-> J3STER: Rozpěrka tam je ,včetně dalších opatření pro větší únosnost.
-> J3STER: Rozpěrka tam je ,včetně dalších opatření pro větší únosnost.
12:32:55
21.08.2013
21.08.2013
Eidy
-> J3STER: Měla by mít.