Eidy / Kóča Eidy / Kóča

komentáře | popis | fotky | Eidy | 16.03.24 21:02 | 719x v oblíbených
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.



Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Jeremy Clarkson - Love the Beast




Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.



1) Podvozek:

Přední náprava:



* Emková.

* Vyztužená ramena po celé délce.

* Ramena uložena v unibalech.

* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).

* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.

* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.

* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.

* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.

* Vzpěra mezi tlumiči.

* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).

* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.

* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).

* Rozchod 1415 mm.



Zadní náprava:



* Molčanova ramena.

* Uchycení v unibalech.

* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.

* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.

* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.

* Podložky 16mm.

* Zadní zesílené náboje (by Saky).

* Rozchod 1390 mm.



Převodovka:



* 5Q se SP 4,22.

* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).

* Samosvor od Kalmaru.

* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.



Kola:



* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.

* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).



2) Interiér:

* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.

* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).

* Čtyřbodové pásy RRS 3".

* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.

* Nastavitelný shiftlight.

* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.

* Startování tlačítkem.

* Sportovní pedály OMP.

* Černé koberce (bibendum30).

* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.

* Zadní sedadla pryč.

* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.

* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.

* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.

* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.



3) Exteriér:

* Červený lak odstín Škoda Corrida.

* Přední spoiler upravený podle představ.

* Bílé přední blinkry..

* Zakázkový chladič pod nárazníkem.

* Bezpečnostní spony na přední haubně.

* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.

* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.

* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.

* Hliníková střecha.

* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.



4) Motor:



* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.

* Kované písty CP s vyšší kompresí.

* Ojnice Maxpeedingrods.

* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.

* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).

* Maximální otáčky 7200 ot/min.

* Vačky sériový AR 164.

* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.

* Karbonové sání.

* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.

* Duralová řemenice.

* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).

* Sáni vzduchu bočním oknem.

* ECU Master Classic.

* Olej Millers 10w60 NT.

* 176 HP a 213 Nm.



5) Chlazení

* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.

* Taženo v Cu trubkách.

* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.



6) Hmotnost

* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.



Plány:

* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.

* Vrátit a vracet se na Nurburgring.

* Možná jet na sraz ve Worthersee.

* Přidat ještě něco toho karbonu.

* Ještě to trochu odlehčit.

* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.



Svezení na okruhu v Goodwoodu :)

Škoda 110R at Goodwood trackday - 18.06.2022 - stint 3




Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )

Š110R - Autodrom Most 13.4.2022 - Stint 2 - 18:00




Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))

Nejrychlejší kolo zde:
Škoda 110R on Nordscheife 10.06.2018 stint 4 - my fastest lap 8:55




Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)

Zábava sledovat Lukyho EVO V
Škoda 110R in Spa Francorchamps 11.06.2018 part 3




Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured

Eidy / Kóča - komentáře:

20:05:59
10.01.2014
m8rinek
-> Eidy: A jak se chovaj uhlíkový trubky co se týče průhybu? Já bych to řešil spíš nějakou pásovinou průřezu třeba 15x5, která by to mohla podržet. Pro konstrukci (rozměry) výztužnejch žeber jsou daný nějaký předpoklady (jsou v sešitě z pružnosti... někde), moc nízký žebro třeba nebude fungovat vůbec...



Jak ho umístit je otázka, protože se jedná o víceosou napjatost, tak bych to vyztužoval ve dvou osách, nicméně si myslim, že jedno pořádný žebro podél by to mohlo podržet a bylo by to nejjednodušší co se týče práce. Ale jinak dělám do včel, takže tak :P.
10:41:30
10.01.2014
Bedřich - zrušená registrace
-> Eidy: Můj osobní názor je více krátkých napříč.Ale jsem bez pokročilých znalostí mechaniky.
upraveno 2x, naposled 10.01.2014 10:43:09
06:11:18
10.01.2014
radekp
-> Eidy: No tak to je síla. Upír z Feratu mě taky hned napadl. Nevím jestli budeš chtít plochu překrýt další tkaninou, ale podívej se na materiál Airex / Herex. Jsou to pěny právě na takové vyztužování. Kdybys chtěl, mám doma ještě plno vzorků z diplomky...
00:22:22
10.01.2014
gyuri33
-> Eidy: -> Eidy: nemusi to byt doslova X ale trebarz )(
upraveno 1x, naposled 10.01.2014 00:22:54
00:17:24
10.01.2014
Eidy
-> gyuri33: X bude veprostřed, kde je největší síla, zeslabený na polovinu. To nee.
00:13:30
10.01.2014
gyuri33
-> Eidy 09.01.14 23:54:31: skusit X-ko z 3-och stran ?
23:54:31
09.01.2014
Eidy
Poprosím pány s pokročilou znalostí mechaniky, aby mi poradili. Nejdřív jsem vymejšlel jak dát dovnitř vzpěry a řešení jsem našel rychle. Ani by to nebylo vidět, ale nechci uvnitř narušovat proudění a navíc by to bylo bodový zatížení. Takže nakonec zvenku přilepím něco (asi uhlíkový trubky). A moje otázka zní; Co je lepší, dát víc krátkejch nosníků napříč nebo dlouhý podélně?
21:32:10
09.01.2014
Nwkt
-> Eidy: Bacha ať ti to taky nesežere ruku
Upír z Feratu - 009
21:31:39
09.01.2014
Eidy
-> U-Geen: Cuore sportivo konečně dostálo svému jménu. 3
21:30:24
09.01.2014
U-Geen
-> Eidy: It's alive! :-)
21:29:30
09.01.2014
-> Eidy: : asi bych se nebál na to sání stoupnout, takže tohle je fakt slušný 131
21:26:18
09.01.2014
Eidy
-> Tuner#2: Asi máš pravdu.



Jinak abyste věděli, že nekecám, tak
Pumpující sání
3
21:17:55
09.01.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 09.01.14 20:56:53: Hmm, takže to taky odflákli.



Hele asi je vyhodíme oba a začnem si dělat auta sami ne? Na fóru se dá vyčíst jak na to, tak to třeba zvládnem 4



Ale jinak mazec 9
21:11:29
09.01.2014
-> Eidy: : vzhledem k tomu, že jsem to sání měl v ruce, tak se tak divím 131

tak jedině dát doprostřed rozpěrku....... závit s velkejma podložkama a to by mohlo fungovat 4
21:06:04
09.01.2014
Eidy
-> T: Úchylný co? 6 vrstev skla a jedna karbonu a pumpuje to jako divý.

-> m8rinek: Až to praskne, tak to budu řešit.1
21:04:33
09.01.2014
Eidy
-> vhml: Tak nějak 3 . Naštěstí jestli praskne, tak to prostě bude brát falešnej vzduch. Na plnej ceres to není znát a při zavřený klapce to bude mít vyšší volnoběh no. Starý sání mi prasklo minimálně čtyřikrát. 40

Ale když se do toho opřu rukou, tak to prostě nezmáčku ani z poloviny. To musí bejt ukrutná síla.1
21:02:45
09.01.2014
m8rinek
-> Eidy: Co tam přikarbonovat na příč nějaký žebro třeba z hliníkový pásoviny?
21:01:04
09.01.2014
-> Eidy: : to sání se prohejbá ? 131
20:58:09
09.01.2014
vhml
-> Eidy 09.01.14 20:56:53: chybí málo aby žralo i děti kolem cesty 3



Co z toho motoru asi zbyde až to sání praskne a nasaje se samo :-D
upraveno 1x, naposled 09.01.2014 20:59:03
20:56:53
09.01.2014
Eidy
Cýjo, sání je nainstalovaný a zkuzmo jsem to nadráždil. Kolem volnoběhu to nemá na polochtání takovou odezvu díky většímu objemu komory, ale s tím jsem počítal. S čím jsem ovšem nepočítal resp. mě nenapadlo, že to bude až tak moc, tak to je deformace komory vlivem podtlaku. Střed vrchní plochy pumpuje minimálně o 5mm. 9 Tak to abych si to původní sání nechal a možná ho budu ještě vracet.
Extreme Tyres