-> m8rinek: Když něco montuješ na zeď, taky vrtáš šrouby svisle? Nech toho.
-> Tuner#2: Ten drift jsem ani neplánoval. Ale měl jsem dobrou stopu a tak hezky najetý, že jsem se neubránil . Gumy jsou na tom už skoro špatně. Je to tak do Běšin a nějaký svezení okolo komína a na podzimní Most budou holý. Aspoň to bude líp držet, když tam nebudou ty mezery pro vzorek.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
20:02:51
29.05.2014
29.05.2014
Eidy
19:54:30
29.05.2014
29.05.2014
francomk
-> Tuner#2: Radosť na konci trojky je oprávnená, tromfol Clarksona s naftovým Jagom
19:41:27
29.05.2014
29.05.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
Tady je zas někdo nejchytřejší
BTW Eidy včera jsem zkouknul všechny videa a 3 a 4řka jsou mazec. Na prvních je vidět, že jsi jel defenzivně nevědíc co Tě čeká, ale driftovat v "obýváku" to je pecka včetně té radosti na konci trojky Co gumy říkají na 4 kola?
BTW Eidy včera jsem zkouknul všechny videa a 3 a 4řka jsou mazec. Na prvních je vidět, že jsi jel defenzivně nevědíc co Tě čeká, ale driftovat v "obýváku" to je pecka včetně té radosti na konci trojky Co gumy říkají na 4 kola?
19:22:11
29.05.2014
29.05.2014
m8rinek
-> Eidy: ale svisle...
19:15:54
29.05.2014
29.05.2014
Eidy
-> m8rinek: ... tak může klidně vydržet. Jak říkám, držela 7 let se škodováckým motorem a povolilo to až za poslední rok s Alfou. Navíc mám celkem tvrdý odpružení, což tomu taky nepomáhá.
A hlavně záleží kde a jak ty horizontální šrouby jsou. Já je nemám zrovna ideálně, to uznávám. Nicméně 2 správně umístěný šrouby to vydrží navěky.
A to by asi stačilo si myslím.
A hlavně záleží kde a jak ty horizontální šrouby jsou. Já je nemám zrovna ideálně, to uznávám. Nicméně 2 správně umístěný šrouby to vydrží navěky.
A to by asi stačilo si myslím.
19:08:57
29.05.2014
29.05.2014
m8rinek
-> T: pricka muze byt jaka chce, kdyz ale drzi na dvou horizontalnich sroubech....
18:59:45
29.05.2014
29.05.2014
T
-> havlik: : nějak v tom nevidím moc asi ten správnej smysl, že origo příčka je docela vysoko,váhu neušetřím, když musím vyztužit pořádně místo za sedačkama a pokud to má být o něco tužší, tak dám tvrdé silenty nebo něco místo nich,ale víc se mi líbí, když to je na dvou bodech rozepřené než když se to jen houpe jednom šroubu....
-> vhml: : jojo souhlas, bavíme se jen o erkové/kilové příčce a tam si prostě myslím, že není problém
-> vhml: : jojo souhlas, bavíme se jen o erkové/kilové příčce a tam si prostě myslím, že není problém
11:32:40
29.05.2014
29.05.2014
vhml
-> T 29.05.14 11:04:37: jo, u stovkový příčky to i relativně funguje , ale pokud bys měl vlečku tak je to neštěstí - příčka je strašně nízko a silentblok je měkkej. Takže příčku někde urazíš a vypadávají ti kvalty když si to někde poskočí. Stovková je přece jenom schovaná a silentboky relativně tvrdý, pokud to není dobová, olejem nasáklá, houba.
Jinak na horním uložení není špatně nic. Mě se to trhá, protože to není dostatečně vyztužený. Prostě jsou tam prostřelený dvě díry přes originál plech a nazdar. ( stejně jako se trhá podlaha, kufr, uložení tlumičů i celý zadní nosníky. Už asi fakt potřebuju jinou kastli )
Jinak na horním uložení není špatně nic. Mě se to trhá, protože to není dostatečně vyztužený. Prostě jsou tam prostřelený dvě díry přes originál plech a nazdar. ( stejně jako se trhá podlaha, kufr, uložení tlumičů i celý zadní nosníky. Už asi fakt potřebuju jinou kastli )
11:17:59
29.05.2014
29.05.2014
havlik
-> T: no ne mě prostě zajímá co se ti na tom zdá na prd?
11:15:25
29.05.2014
29.05.2014
T
-> havlik: : to vím a nikomu to necpu,jen říkám můj názor
11:14:21
29.05.2014
29.05.2014
T
-> Eidy: : tak to o víkendu je Kóča opět v plné síle, super
11:13:38
29.05.2014
29.05.2014
havlik
-> T: a proč se teda na origo závodákach používalo jen horní uložení?
11:06:40
29.05.2014
29.05.2014
Eidy
-> T: Včera jsem pod tím ležel celej den. Zavařil, přebrousil a udělal vzpěru do podlahy jak jsme se bavili. Přes noc to zaschlo a můžu montovat. Prasklý jsem to nefotil.
11:04:37
29.05.2014
29.05.2014
T
-> Eidy: : tak uď blbě vidim ( já myslel to urvané místo ) nebo už je to opraven, jak jsi říkal, vypadá to dobře
-> vhml: :kdyby tam nebyl, tak se nemá o trhat
-> m8rinek: : mě se všeobecně nelíbí horní uložení ( vz. třeba vhml ) a ještě se spodkem mi to přijde nějak na prd...originál má dva silenty po stranách, kam se může převodovka zapřít a neni tak nízko ta příčka, takže v originále nevidim problém prostě....
-> vhml: :kdyby tam nebyl, tak se nemá o trhat
-> m8rinek: : mě se všeobecně nelíbí horní uložení ( vz. třeba vhml ) a ještě se spodkem mi to přijde nějak na prd...originál má dva silenty po stranách, kam se může převodovka zapřít a neni tak nízko ta příčka, takže v originále nevidim problém prostě....
10:10:30
29.05.2014
29.05.2014
Eidy
-> m8rinek: Tak kdybych tam nechal předchozí motor, jezdilo by to doteď a i nadále. Ještě loni, když jsem měnil převodovku, to bylo v pořádku. Hold Alfa tomu nakládá trochu víc.
09:59:20
29.05.2014
29.05.2014
m8rinek
-> Eidy: Tak jestli je něco dimenzovaný na 4 šrouby, tak je dost možný, že po odebrání 50% je všechno namáhání přesune právě do těch dvou spojů a hold to povolí. KDyž jsem tu před lety říkal o horním držáku (nevim zda tu či u Tho), tak jsem byl za blbce jaká to je zbytečnost...
09:57:00
29.05.2014
29.05.2014
Eidy
-> m8rinek: Tak jo, je to buřt. Hodinky nebo holinky, obojí se natahuje.
09:51:03
29.05.2014
29.05.2014
m8rinek
-> Eidy: Tak to je snad buřt, ne? Místo 4 šroubů tam jsou jen dva se zvýšenym namáháním na střih místo tahu, tak se to někde projevilo ;).
-> T: Důvod?
-> T: Důvod?
09:50:40
29.05.2014
29.05.2014
vhml
-> Eidy 29.05.14 09:42:51: tak jako tak je horní uložení převodovky dobrý. Zas na druhou stranu na okruhy atd to asi nevyužiješ, to je tak když s tím někde poskakuješ aby to celý nelítalo.
-> T 29.05.14 09:47:45: Na 140LS mám originál silentblok na příčce a ještě svislákovej nahoře. Stejně má ten horní snahu se trhat z kastle.
-> T 29.05.14 09:47:45: Na 140LS mám originál silentblok na příčce a ještě svislákovej nahoře. Stejně má ten horní snahu se trhat z kastle.