skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
20:12:25
13.06.2017
13.06.2017
castrol
-> minno:
16:30:58
13.06.2017
13.06.2017
minno
-> Eidy: čítam "Zvednul jsem tlak oleje s Castrolem...." Až som sa čudoval, že čo u teba robil-> castrol
Inak fajn, že motor už vrčí, snáď bude všetko OK.
Inak fajn, že motor už vrčí, snáď bude všetko OK.
23:07:59
12.06.2017
12.06.2017
Eidy
Před chvílí Kóča zavrčela. Jen abych viděl, že to běží a maže. Zvednul jsem tlak oleje a s Castrolem Magnatec 10W-40 na proplach to tlačí 6 atm :) Zítra to ohřeju a snad bude všechno držet. Ve středu přetáhnu hlavu dle manuálu a můžu jet do Běšin :)
08:17:24
08.06.2017
08.06.2017
Eidy
-> MVM: Třeba by to šlo jak říkáš. Problém je, že díry v hlavě na štefty jsou asi o 1,5mm větší než šteft. Hlava je přesně usazená díky 2 čepům v bloku a štefty jsou tam jen do tahu. Takže nacpat tam O kroužek by podle mě šlo blbě a na lepidlo je to zase moc. Ona podložka sedí ještě kolem závitu. Navíc hlava se po prvním ohřátí motoru ještě přetahuje, takže lepidlo by popraskalo.
A co se dílů týká, tak to začíná být problém. Tady v Čechách neseženeš nic. Právě přemýšlím, že nakoupím z ciziny nějaký věci na repas, dokud je to ještě za rozumný ceny. Našel jsem díly v Německu, tak asi utratím pár éček.
A co se dílů týká, tak to začíná být problém. Tady v Čechách neseženeš nic. Právě přemýšlím, že nakoupím z ciziny nějaký věci na repas, dokud je to ještě za rozumný ceny. Našel jsem díly v Německu, tak asi utratím pár éček.
07:06:02
08.06.2017
08.06.2017
MVM
-> Eidy 07.06.17 23:28:57: Kolem šteftu v hlavě bych dal právě "o"kroužky a pod hlavový podložky Loctite.
23:28:57
07.06.2017
07.06.2017
Eidy
Tak hlava je tam :)) Všechny plochy jsem pořádně očistil a odmastil a když jsem kontroloval těsnění, tak jsem našel někakej bordýlek na plechování 1. válce. Šlo to sundat nehtem. Jako kdyby tam káplo lepidlo nebo tak něco. To je hrůza. Člověk musí kontrolovat úplně všechno.
Štefty jsem nakonec nenamazal. Jsou blízko válců a bál jsem se, aby se silikon nedostal mezi plechování a hlavu. To by asi nebylo dobrý. Takže podmažu podložky pod matkama resp. to nacpu kolem šteftu do hlavy zvrchu a snad to bude dobrý. Pak si dám 2 Plzně a zalezu do peřin :) Vačky a další věci zítra a v pátek to možná zavrčí :)
Štefty jsem nakonec nenamazal. Jsou blízko válců a bál jsem se, aby se silikon nedostal mezi plechování a hlavu. To by asi nebylo dobrý. Takže podmažu podložky pod matkama resp. to nacpu kolem šteftu do hlavy zvrchu a snad to bude dobrý. Pak si dám 2 Plzně a zalezu do peřin :) Vačky a další věci zítra a v pátek to možná zavrčí :)
21:28:31
07.06.2017
07.06.2017
Eidy
-> MVM: Ta hlava byla komplet generálkovaná před 4 roky a teď jsem ji kontroloval a je super rovná ;) A to se mi to povedlo loni uvařit na nedostatek vody. Komprese je v podstatě sériová. Jo, napínák funguje a vodící lišta taky. Už jsem koupil nový pojistný kroužky. Dám je jako to bylo z fabriky. Jinak spalováky jsou dost čistý. Písty lehce začernalý, ale nic hroznýho. Těsnění bude Victor Reinz jako doposud.
Hlava je omytá a vyfoukaná. Teď očistím blok a štefty a možná tam tu hlavu ještě dneska vrznu.
Hledal jsem nějaký podložky s těsněním a nic pěkný nenašel :( Pod matky hlavy. Holt budu muset štefty kolem těsnění namazat silikonem. Nic jinýho mě nenapadá.
Hlava je omytá a vyfoukaná. Teď očistím blok a štefty a možná tam tu hlavu ještě dneska vrznu.
Hledal jsem nějaký podložky s těsněním a nic pěkný nenašel :( Pod matky hlavy. Holt budu muset štefty kolem těsnění namazat silikonem. Nic jinýho mě nenapadá.
18:42:03
07.06.2017
07.06.2017
Čokin
Ono je to letos celkově divný začátek sezony, já pro změnu komplet rozhozené brzdy a nějak nevychazí víkendy Ten příští víkend je jediný kdy bude čas dát celé auto do kupy, takže 48 hodin v garáži Ostrý test hold bude na Pohofest a možná i zpět
18:27:57
07.06.2017
07.06.2017
MVM
-> Eidy 07.06.17 07:53:52: Já být Tebou si na "lízání" vždy trochu času najdu .. není to na škodu i když na Škodu. Nevim,osobně ( asi spěcháš) prostě mám potom lepší pocit a kvalitní těsnění třeba Elring bych nedal na sundanou hlavu bez srovnání. Navíc ti správní brusiči hlav mají stanovenou drsnost povrchu, jak typem kotouče,(nožové hlavy) tak nastavením posuvu obráběcí mašiny - že je výsledkem takový povrch který je pro daný těsnění optimál. Nevím jestli máš plechový nebo organický - ale ta pečlivost u motorů se Ti vrátí když máš větší kompresi a za další to snese třeba náhodný krátkodobý přehřátí (odejde pumpa, nebo trefíš chladič..)
A rozvoďák . aspoň víš že funguje napínací a vodící lišta. To peklo co zažívá - je dobře že jsou ty rozvody schovaný. Kdyby se na nezatížený straně rozkmital . tak přeskočí nebo se rozpojí jen jednou za život motoru .. Ta pojistka by se měla vždy dávat nová. Ovšem neznám díly Alfa zda jde koupit samostatně..
A rozvoďák . aspoň víš že funguje napínací a vodící lišta. To peklo co zažívá - je dobře že jsou ty rozvody schovaný. Kdyby se na nezatížený straně rozkmital . tak přeskočí nebo se rozpojí jen jednou za život motoru .. Ta pojistka by se měla vždy dávat nová. Ovšem neznám díly Alfa zda jde koupit samostatně..
16:03:11
07.06.2017
07.06.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 07.06.17 07:53:52: No já ještě neskončil, včera jsem teprve očistil převodovku, zalepil tekutým kovem zátky a dnes mě čeká nějaké barvení a dolepení izolace. Zítra jsem mimo, takže v pátek snad pomalu skládat a o víkendu podle Legend složení. Pokud se ještě něco vy*ere, tak do běšin asi jen na kukačku. Víc času tomu dát nemůžu.
07:53:52
07.06.2017
07.06.2017
Eidy
-> Tuner#2: No jo, jen mě to stojí víc času. Ale zase bude klid v duši.
-> MVM: Na lízání není čas , ale zkontroluju ji. Závlačku tam nedal někdo obráceně, to jedině já a já ji vždycky dával "aerodynamicky" . Ale i tak nevidím důvod, aby vypadla. Jedině jak byla mockrát vyndaná tak jestli byla už unavená a spáchala sebevraždu. Jinak na starších motorech byly 2 malý pojistný kroužky a na nových řetězech už dávají jednu velkou pojistku. Mě by hlavně zajímalo, jak dlouho to bylo vypadlý. Jestli posledních 100m nebo 300km.
-> Jarda: Na výpušťáku magnet nebyl, ten jsem tam lepil hned ze začátku. Jako něco malinko co by se za nehet vešlo na něm při výměne najdu, ale to přikládám tomu, že ten motor točím o 1000 víc, než na kolik je nastavený z fabriky. Čili všechno zatěžuju o třetinu víc. Ale závlačka spadla rovnou do rozvodů. I kdybych měl dole supermagnet, tak to skončilo stejně.
-> MVM: Na lízání není čas , ale zkontroluju ji. Závlačku tam nedal někdo obráceně, to jedině já a já ji vždycky dával "aerodynamicky" . Ale i tak nevidím důvod, aby vypadla. Jedině jak byla mockrát vyndaná tak jestli byla už unavená a spáchala sebevraždu. Jinak na starších motorech byly 2 malý pojistný kroužky a na nových řetězech už dávají jednu velkou pojistku. Mě by hlavně zajímalo, jak dlouho to bylo vypadlý. Jestli posledních 100m nebo 300km.
-> Jarda: Na výpušťáku magnet nebyl, ten jsem tam lepil hned ze začátku. Jako něco malinko co by se za nehet vešlo na něm při výměne najdu, ale to přikládám tomu, že ten motor točím o 1000 víc, než na kolik je nastavený z fabriky. Čili všechno zatěžuju o třetinu víc. Ale závlačka spadla rovnou do rozvodů. I kdybych měl dole supermagnet, tak to skončilo stejně.
07:31:11
07.06.2017
07.06.2017
Jarda - zrušená registrace
-> Eidy 05.06.17 23:25:53: zavlacka, jak u jizdniho kola to byc u takoveho motoru necekal... jinak ja na vsechny vypustaky u vsech aut davam magnet, hlavne u nivy je dobre to pozorovat, kor kdyz jsem uz navaroval napinak ani nevim, jestli ten retez ma taky zavlacku, doufam, ze ne, na skodovkach ty magnety mam ciste, na feldu 1.6 jsem ho jeste nedal...
07:06:54
07.06.2017
07.06.2017
MVM
-> Eidy: Tu hlavu předpokládám necháš "líznout" a nebo aspoň na rovinnost nožovým pravítkem a tenkým "kopírákem" přeměříš
S tou závlačkou jsi měl štěstí,ale je mi divný že to nemají nýtované.. Nedal ji tam někdo opačným směrem?
S tou závlačkou jsi měl štěstí,ale je mi divný že to nemají nýtované.. Nedal ji tam někdo opačným směrem?
06:15:33
07.06.2017
07.06.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 06.06.17 23:47:22: Taky "pekny"... Koukam ze mame spolecny problem - vodu
23:47:22
06.06.2017
06.06.2017
Eidy
No to by mě mrdlo. Shodil jsem hlavu a už při povolování matek mi bylo divný, že z nich vytéká voda (zavřený matky). Prohlížím těsnění a nic. Všechno jak má být. I bez O kroužků to drželo. No jasně, voda se tlačila kolem svorníků krz závit a šup do oleje v hlavě. Stačilo podmáznout podložky a matky silikonem a byl by klid. No nic. Aspoň vím, že jsem neudělal chybu a teď to vyřeším. Do Běšin je pořád spousta času.
01:04:19
06.06.2017
06.06.2017
Eidy
-> ZdrubT: To já vím. Při tvým štěsti a přístupu by se ten řetěz nikdy nerozpojil. Ale když voda hůř maže a navíc olej degraduje díky nemrzce.
Ale tak už je to skoro rozebraný. Zítra vymeju vanu, vylepším olejolam (obdoma vlnolamu) a nandám zpět. Pak sundám hlavu a třeba uvidím, kudy to šlo. Se teda musím přiznat, že jsem tehdá nedal pod hlavu O kroužky do těsnění. A já si tehdá říkal, co mi to tam ti pitomci přibalili. Teď už vím, že olejovový kanály do hlavy jsou těsněný nejen těsněním, ale ještě O kroužky. Holt se člověk pořád učí.
Ale tak už je to skoro rozebraný. Zítra vymeju vanu, vylepším olejolam (obdoma vlnolamu) a nandám zpět. Pak sundám hlavu a třeba uvidím, kudy to šlo. Se teda musím přiznat, že jsem tehdá nedal pod hlavu O kroužky do těsnění. A já si tehdá říkal, co mi to tam ti pitomci přibalili. Teď už vím, že olejovový kanály do hlavy jsou těsněný nejen těsněním, ale ještě O kroužky. Holt se člověk pořád učí.
00:31:59
06.06.2017
06.06.2017
ZdrubT
-> Eidy: No koukám, že máš dost práce. Stát se to mně, tak to najezdí mraky, neřešil bych to a doléval.
00:23:08
06.06.2017
06.06.2017
Eidy
-> Pavell: To budou asi ty trosky, co jsem teď našel ve vaně. Kompozice vypadá jinak a je to tvrdý a taky jediný vysvětlení. Takže se připletla do rozvodů a ty jí nasekaly. Ale nakonec to asi dobře dopadlo, protože to doposledka jelo fajn a bylo to moc velký, aby to prošlo krz sítko do čerpadla.
-> Luky: Ty neznáš vývozní model do Německa? Takzvaná Nurburgring edition.
-> Luky: Ty neznáš vývozní model do Německa? Takzvaná Nurburgring edition.
23:36:24
05.06.2017
05.06.2017
Luky
-> Eidy: rozvodový řetěz u eRka v hlavě motoru? Kdo to kdy viděl?
23:29:49
05.06.2017
05.06.2017
Pavell
-> Eidy: hmmm, tak to je pěkné nemilé zjištění. A kde je ta závlačka?