Eidy / Kóča Eidy / Kóča

komentáře | popis | fotky | Eidy | 16.03.24 21:02 | 719x v oblíbených
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.



Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Jeremy Clarkson - Love the Beast




Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.



1) Podvozek:

Přední náprava:



* Emková.

* Vyztužená ramena po celé délce.

* Ramena uložena v unibalech.

* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).

* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.

* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.

* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.

* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.

* Vzpěra mezi tlumiči.

* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).

* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.

* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).

* Rozchod 1415 mm.



Zadní náprava:



* Molčanova ramena.

* Uchycení v unibalech.

* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.

* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.

* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.

* Podložky 16mm.

* Zadní zesílené náboje (by Saky).

* Rozchod 1390 mm.



Převodovka:



* 5Q se SP 4,22.

* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).

* Samosvor od Kalmaru.

* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.



Kola:



* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.

* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).



2) Interiér:

* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.

* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).

* Čtyřbodové pásy RRS 3".

* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.

* Nastavitelný shiftlight.

* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.

* Startování tlačítkem.

* Sportovní pedály OMP.

* Černé koberce (bibendum30).

* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.

* Zadní sedadla pryč.

* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.

* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.

* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.

* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.



3) Exteriér:

* Červený lak odstín Škoda Corrida.

* Přední spoiler upravený podle představ.

* Bílé přední blinkry..

* Zakázkový chladič pod nárazníkem.

* Bezpečnostní spony na přední haubně.

* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.

* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.

* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.

* Hliníková střecha.

* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.



4) Motor:



* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.

* Kované písty CP s vyšší kompresí.

* Ojnice Maxpeedingrods.

* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.

* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).

* Maximální otáčky 7200 ot/min.

* Vačky sériový AR 164.

* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.

* Karbonové sání.

* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.

* Duralová řemenice.

* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).

* Sáni vzduchu bočním oknem.

* ECU Master Classic.

* Olej Millers 10w60 NT.

* 176 HP a 213 Nm.



5) Chlazení

* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.

* Taženo v Cu trubkách.

* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.



6) Hmotnost

* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.



Plány:

* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.

* Vrátit a vracet se na Nurburgring.

* Možná jet na sraz ve Worthersee.

* Přidat ještě něco toho karbonu.

* Ještě to trochu odlehčit.

* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.



Svezení na okruhu v Goodwoodu :)

Škoda 110R at Goodwood trackday - 18.06.2022 - stint 3




Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )

Š110R - Autodrom Most 13.4.2022 - Stint 2 - 18:00




Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))

Nejrychlejší kolo zde:
Škoda 110R on Nordscheife 10.06.2018 stint 4 - my fastest lap 8:55




Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)

Zábava sledovat Lukyho EVO V
Škoda 110R in Spa Francorchamps 11.06.2018 part 3




Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured

Eidy / Kóča - komentáře:

22:13:36
26.06.2017
Eidy
Řeklo se rozebrat :)
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 26.06.2017 22:13:36
11:56:20
26.06.2017
Dušan
me se ten motor libi natolik, ze ho chci taky 3
07:15:54
26.06.2017
MVM
-> Eidy 25.06.17 23:17:44: Na druhým válci je to pěkný,ale zato ty z třetího - to je jiná káva 7 Tam je to výrazně vydřený - musí tam být nějaká příčina. To schválně zkus zjistit,může to být zajimavé zjištění.
23:54:21
25.06.2017
Eidy
Pokračování zítra.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 25.06.2017 23:54:21
23:17:44
25.06.2017
Eidy
-> MVM: Mikrometr kontroluju originál kalibrem a sedí perfektně. Tady mám fotku pánve 2. a 3. ojnice ze svýho motoru při rozebráni 2 týdný zpátky. Pánve po 4 letech a nějakým tom honění. Druhá je lehce oblejskaná, ale jinak na můj vkus moc pěkná s ohledem na podmínky.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 25.06.2017 23:17:44
22:59:12
25.06.2017
MVM
-> Eidy: No vidíš sám,ty ojniční pánve, že to extra zase nikdo s výměnama a kvalitou oleje nepřeháněl 8 Proto je tam to měřitelný opotřebení v toleranci i na čepech. Pokud nechceš brousit,mikrometr máš v rámci možností zkalibrovaný - tak s novýma ložiskama to musí fungovat. Uvidíš sám v jaký kondici budou Tvý stávající ložiska kde můžeš určit kolik to má najeto ..
22:44:02
25.06.2017
Pavell
-> Eidy: pěkně pokračuješ. 4
22:41:34
25.06.2017
Eidy
-> MVM: Takže dáváš zelenou? :) Setrvák vyvážený je, ale startér jeden čas zlobil a sebralo to trošku ze zubů, takže bych to radší převážil. Jinak jsem šáhnul do odpadu a tady namátkou jedna ojniční pánev.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 25.06.2017 22:41:34
22:36:54
25.06.2017
MVM
-> Eidy: Tak šup nový pánve a jedeš 4 Teda pokud máš předchozí setrvák vyvážený nezávisle -abys to mohl prohazovat.
upraveno 1x, naposled 25.06.2017 22:37:26
22:29:25
25.06.2017
Eidy
-> MVM: Právě že na pánve jsou koukal na všechny a pěkný. Byly trochu oblejskaný, ale rozhodně nebyly vydřený. Bejvalo by stačilo dát těsnění pod hlavu a ten motor by se správným přístupem naběhal ještě dost. Prej to bylo z auta starýho diplomata (proto Alfa 164), kterej to nehonil.

Nikde na čepech není hrana. Ani na hlavních (1, 3, 5) kde je v půlce drážka a materiály se teoreticky nikdy nedotknou.
22:16:30
25.06.2017
MVM
-> Eidy: Takhle z fotek to nevypadá zle. Ale co se týká toho jaký podmínky motor měl ,tak napoví hlavně vzhled ložiskovejch pánví. Tady je důležitý že nejsou rýhy. Přesnej mikrometr řekne svý. A jak jsou řešený záslepky kánálů v kamenech kliky? Jsou tam zátky nebo šroubky? (Tohle by mohlo zlobit na původní klice,teoreticky - ale to by se ztrácel tlak hodně)

Sorry , Tys to mezitim napsal :-D
upraveno 1x, naposled 25.06.2017 22:19:37
22:12:46
25.06.2017
Eidy
Měřím to mikrometrem a jsem na spodku tolerance. Hlavní jsou ve spodní toleranci, ojniční jsou na hraně. Ale pořád se vejdu. Tak nevím. Je mi trochu líto ji brousit. Navíc tohle je už další evoluce kliky a mazací kanály nejsou zaklepný hliníkem, ale mají chytře červíky, takže se nemusí kvůli čištění nic vrtat. Čepy jsem meřil všechny několikrát, jsou hladký, bez drážek. Ovalita prakticky nulová (bohatě v toleranci).
22:04:17
25.06.2017
Eidy
Další
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 25.06.2017 22:04:17
22:03:55
25.06.2017
Eidy
Hlavní
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 25.06.2017 22:03:55
22:03:36
25.06.2017
Eidy
Ojniční.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 25.06.2017 22:03:36
22:03:03
25.06.2017
Eidy
-> MVM: Kolik to má naběháno netuším. Těsnění pod hlavou bylo úplně rozpadlý. Jinak vše ok. Tady pár fotek.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 25.06.2017 22:03:03
20:52:03
25.06.2017
MVM
-> Eidy: Ok. A co jak se tváří klika z dárce? Kolik to mělo naběhaný? Co já slyšel třeba od jednoho kluka co měl Deltu Integrale,tak háklivý na oleje italský motory jako svině.
20:44:56
25.06.2017
Eidy
-> MVM: Samozřejmě to mám zjištěný :) Je to těžší o velkou kliku, jeden řetěz a jednu vačku. Cca o 20kg. Protože je to celohliník.

Je to výrazně levnější než upravovat původní motor. Jedinou alternativou k tomuhle je turbení. Hmotností budeš nastejno, ale finančně je to opět dražší.

Ale kdybych Alfu stavěl z nových dílů, tak to bych se jinak prohnul. To by bylo kolem 90kKč za kliku, vačky, ojnice, písty, válce a ventily. Takže dost záleží na tom, z čeho to stavíš.
20:10:13
25.06.2017
MVM
-> Eidy: Máš alespoň přibližně zjištěný o kolik je motor Alfa těžšší než Škodovka? Jinak se mi líbí jak za relativně "málo" peněz máš pěkný agregát v porovnání s cenou upravenýho OHV motoru 3 150
Extreme Tyres