skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
14:32:59
22.06.2017
22.06.2017
MVM
-> Eidy: Ty vytáhneš písty s ojnicema "spodem"? Nebo zase shodíš hlavu? Napadlo mě - jak jemné je sítko sacího koše? Už tam by se měla taková segrovka zachytit a nepoškodit tak olejový čerpadlo .. Tohle chce fakt pečlivě projít jinak se to vymstí.
12:03:42
22.06.2017
22.06.2017
Eidy
-> Pavell: No jo. Ale taky to mohlo vydržet na podzim do Mostu :)
12:02:28
22.06.2017
22.06.2017
Eidy
-> MVM: Netuším. Prostě to rozhodím, vyčistím kanály v bloku, nechám přerovnat ojnice, mrknu na jinou klikovku (asi ji stejnak nechám přebrousit) a pak to zase složím.
11:31:48
22.06.2017
22.06.2017
Pavell
-> Eidy: Tak to je nemilé. Tak aspoň pak budeš mít klid
11:01:56
22.06.2017
22.06.2017
MVM
-> Eidy: Tam se "něco" odehrálo - jinak to není možný.
10:24:05
22.06.2017
22.06.2017
OndraKrupi
-> Eidy:
10:09:34
22.06.2017
22.06.2017
Eidy
Obávám se, že moje naděje se nenaplnily. Malinko v tom zase klepe, takže je tam ještě něco. Motor půjde ven a proběhne GO spodku.
22:14:22
21.06.2017
21.06.2017
MVM
-> T: Předpokládám že zabíhá ložiska na klice ..
22:03:15
21.06.2017
21.06.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 21.06.17 21:54:27: Tak to jezdí doteď Rád jsem Vás viděl
21:54:27
21.06.2017
21.06.2017
T
-> Tuner#2: nedalo mu to a jel ještě
21:46:04
21.06.2017
21.06.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 21.06.17 21:43:30: Ty by jsi měl vědět, zda jste dojeli. Já byl doma po deváté
21:43:30
21.06.2017
21.06.2017
T
-> Eidy: tak jak ?
21:42:00
21.06.2017
21.06.2017
Čokin
-> MVM: Souhlas, mě kvůli vadnému filtru zaklepal motor, to jsem tenkrát ještě neměřil tlak.
13:31:29
20.06.2017
20.06.2017
MVM
-> minno: Málo to není v případě že se k tomu chováš jako člověk. Nevytáčet motor se studeným olejem,a zimní viskozita je u všech lidí běžná 10W nebo 15W. Dneska je spíš riziko v poctivosti výrobců filtrů - tam bych to zaměřil hlavně
13:19:08
20.06.2017
20.06.2017
minno
-> MVM: -> Eidy: Hm, zaujímavá a užitočná infoška, nad pretlakovým ventilom filtra som sa nikdy nezamýšľal a nevenoval tomu pozornosť. Ja u 136 motora používam filter Mann W712/43, tam píšu, že má pretlak. ventil 1,0 Bar. Teraz otázka, či to nie je málo tuning
12:51:08
20.06.2017
20.06.2017
Eidy
-> Vrba: Jak říká -> MVM: Každej plnoprůtok je někdy obtok.
-> MVM: Tak díru v bloku určitě nikdo nechce. Ale na druhou stranu mě potěšilo, že ty šály jsou po 4 letech honění krásný. Teda když tam nevletí špona. Jsem si tak říkal, že bych se na to měl cvičně podívat. Neplánoval jsem to takhle, ale co už. Hele, když to teď vydrží záběh a nějakých 200km, tak to bude dobrý. Teď mám samozřejmě trochu obavy, ale tak si tak říkám, že jsem na to asi kápnul. Jinak poučení pro budoucnost je větší filtr oleje s obtokem na 2,5 bar místo 1,5.
-> MVM: Tak díru v bloku určitě nikdo nechce. Ale na druhou stranu mě potěšilo, že ty šály jsou po 4 letech honění krásný. Teda když tam nevletí špona. Jsem si tak říkal, že bych se na to měl cvičně podívat. Neplánoval jsem to takhle, ale co už. Hele, když to teď vydrží záběh a nějakých 200km, tak to bude dobrý. Teď mám samozřejmě trochu obavy, ale tak si tak říkám, že jsem na to asi kápnul. Jinak poučení pro budoucnost je větší filtr oleje s obtokem na 2,5 bar místo 1,5.
12:42:56
20.06.2017
20.06.2017
MVM
-> Vrba: Každej filtr má "obtok" - a při vyšších otáčkách u studenýho oleje nebo při zvýšeným filtračním odporu - filtr obcházíš, na všech plnoprůtokových filtrech.
12:41:27
20.06.2017
20.06.2017
MVM
-> Eidy: To jo, ale netahat čerta za ocas pořád a nechat ho pár sekund vydýchat. Přece nechceš aby se ojnice kloukla blokem ven a zapsala se do dějin. Takový věci "na klice" se něději pro nic za nic, ono každý povolování/utahování ojníčních šroubů "navíc" taky nepomáhá životnosti a přinejmenším to chce přesnej moment. No snad jsi na to přišel- asi Tvůj pocit z tohho jak tomu motoru těď věříš můžeme spíš jen odhadovat
12:37:03
20.06.2017
20.06.2017
Vrba
-> Eidy: Jeste mne napadlo,..jak se mohla ocelova špona dostat do mazaciho kanalu? tam jsou nektera mazaci mista mimo olejovy filtr? nebo je tam snad obtokáč-to snad ne?
12:35:02
20.06.2017
20.06.2017
Eidy
-> MVM: Pořád se něco děje. Jinak by nebyly dějiny :))