skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
18:21:22
27.06.2017
27.06.2017
MVM
-> Fifa 27.06.17 10:53:46: No mě se spíš podle toho zadření jeví že tam (k ojnici 3.válce) nejde olej v dostatečným množství.. Natažení by asi způsobilo nejdřív protočení šálků v zámcích. Pochopitelně jak už jsem psal dřív - takový díly se vždycky musí proměřit,tady pocity a dojmy opravdu nestačí
10:53:46
27.06.2017
27.06.2017
Fifa
-> Eidy: Natažené spodní oko ojnice opět zjistíš měřením průměrů oka ve staženém stavu. Přibližně by měla stačit digitální posuvka. Nedávno jsem měřil jeden blok supitem a ten měl pro změnu natažené uložení kliky...
23:43:50
26.06.2017
26.06.2017
Eidy
-> Fifa: Doufám, že moje očekávání s dalším použitím klikovky potvrdí v brusírně.
Jinak původní klikovka z klepajícího motoru vypadá hezky, ale šály na 3. ojnici jsou vydřený až na měď. Já tomu nerozumím. Jinak motor běhal parádně. Podle mě prostě proběhly trosky ségrovky zrovna tam a ojnice je natažená. Pak jsou nový ložiska ztrátou času.
-> palinator: Kolik svící tolik ventilů.
Jinak původní klikovka z klepajícího motoru vypadá hezky, ale šály na 3. ojnici jsou vydřený až na měď. Já tomu nerozumím. Jinak motor běhal parádně. Podle mě prostě proběhly trosky ségrovky zrovna tam a ojnice je natažená. Pak jsou nový ložiska ztrátou času.
-> palinator: Kolik svící tolik ventilů.
23:37:27
26.06.2017
26.06.2017
palinator
-> vhml:
Taky jsem na to čuměl, ventilů málo, svíček moc.
Taky jsem na to čuměl, ventilů málo, svíček moc.
23:26:50
26.06.2017
26.06.2017
Fifa
-> Eidy: Jak tak koukám na fotky kliky, tak vidím jen mírné oleštění a trochu karbonových úsad z oleje. Pokud je v tolerancích rozměrů, neváhal bych jí opět použít. Jistotou by byla kontrola na trhlinky. Jestli jsou hlavní i ojniční pánve jen oleštěné, je to normální známka provozu. Říkám s chutí do instalace bez broušení.
Hlavní pánve z původního motoru co klepe vypadají jako nové
Hlavní pánve z původního motoru co klepe vypadají jako nové
22:57:12
26.06.2017
26.06.2017
vhml
-> Eidy 26.06.17 22:40:35: Nějak mě nikdy nenapadlo, že by to mohl nebýt 16V Tak to s podobným motorem jezdí žena pro rohliky :-D
22:40:35
26.06.2017
26.06.2017
Eidy
-> vhml: A cos myslel? Je to tu v popisu už X let. 16V byl až v někdy v polovině 90. let. Mnohem složitější motor, který trpí na hydroštelech a má jen o pár kW víc.
22:32:52
26.06.2017
26.06.2017
vhml
-> Eidy 26.06.17 22:16:25: to je jen 8 ventil?
22:16:25
26.06.2017
26.06.2017
Eidy
Hlava je až podezřele pěkná. Ale svíce jsou dohněda, takže asi cajk. Hlavu ještě rozeberu a zítra šup do dílny. Uvidim, co mi řeknou na tu klikovku. Beru ji s sebou.
11:56:20
26.06.2017
26.06.2017
Dušan
me se ten motor libi natolik, ze ho chci taky
07:15:54
26.06.2017
26.06.2017
MVM
-> Eidy 25.06.17 23:17:44: Na druhým válci je to pěkný,ale zato ty z třetího - to je jiná káva Tam je to výrazně vydřený - musí tam být nějaká příčina. To schválně zkus zjistit,může to být zajimavé zjištění.
23:17:44
25.06.2017
25.06.2017
Eidy
-> MVM: Mikrometr kontroluju originál kalibrem a sedí perfektně. Tady mám fotku pánve 2. a 3. ojnice ze svýho motoru při rozebráni 2 týdný zpátky. Pánve po 4 letech a nějakým tom honění. Druhá je lehce oblejskaná, ale jinak na můj vkus moc pěkná s ohledem na podmínky.
22:59:12
25.06.2017
25.06.2017
MVM
-> Eidy: No vidíš sám,ty ojniční pánve, že to extra zase nikdo s výměnama a kvalitou oleje nepřeháněl Proto je tam to měřitelný opotřebení v toleranci i na čepech. Pokud nechceš brousit,mikrometr máš v rámci možností zkalibrovaný - tak s novýma ložiskama to musí fungovat. Uvidíš sám v jaký kondici budou Tvý stávající ložiska kde můžeš určit kolik to má najeto ..
22:44:02
25.06.2017
25.06.2017
Pavell
-> Eidy: pěkně pokračuješ.
22:41:34
25.06.2017
25.06.2017
Eidy
-> MVM: Takže dáváš zelenou? :) Setrvák vyvážený je, ale startér jeden čas zlobil a sebralo to trošku ze zubů, takže bych to radší převážil. Jinak jsem šáhnul do odpadu a tady namátkou jedna ojniční pánev.
22:36:54
25.06.2017
25.06.2017
MVM
-> Eidy: Tak šup nový pánve a jedeš Teda pokud máš předchozí setrvák vyvážený nezávisle -abys to mohl prohazovat.