skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
20:41:51
21.09.2021
21.09.2021
Eidy
Dorazil balíček od Freiů a v něm pár hezkých koleček. Delší 1. a 2. stupeň.
09:44:37
19.09.2021
19.09.2021
Milan 136
-> Eidy 18.09.21 22:40:53: Abys měl do čeho strčit trn a vystředit lamelu při montáži spojky
22:40:53
18.09.2021
18.09.2021
Eidy
-> Milan 136 18.09.21 19:49:56: Ocelový kroužek, říkáš. Hmm, tak teď jsi mě znejistěl. A proč by tam byl? Když do toho mrkev nejde? Vypadalo to prostě jako futro, ale o materiálu si nejsem teď jistý.
Každopádně Alfy 164 a 155 tam stopro měly bronzový futra. Bohužel na jiný průměr, takže jsem si nechával dělat další díl na zakázku.
Každopádně Alfy 164 a 155 tam stopro měly bronzový futra. Bohužel na jiný průměr, takže jsem si nechával dělat další díl na zakázku.
19:49:56
18.09.2021
18.09.2021
Milan 136
-> Eidy 18.09.21 13:57:29: Favomotorů mi prošlo rukama několik a nikdy jsem pouzdro neviděl
Byl tam vždy jen ocelový kroužek bez ničeho místo ložiska, co má zadohrab. Jen poslední MPi to má součástí kliky a nejde vyndat.
Byl tam vždy jen ocelový kroužek bez ničeho místo ložiska, co má zadohrab. Jen poslední MPi to má součástí kliky a nejde vyndat.
13:57:29
18.09.2021
18.09.2021
Eidy
-> Milan 136 18.09.21 13:48:18: divný. Ten motor jsem vyndaval z pojízdnýho favorita, takže pouzdro tam muselo být z fabriky.
13:48:18
18.09.2021
18.09.2021
Milan 136
-> Eidy 18.09.21 13:02:08: Tak už ho tam někdo dal pro použití v zadohrabu. Si vygoogli obrázky převodovky Fa/Fe.
13:02:08
18.09.2021
18.09.2021
Eidy
-> minno 18.09.21 11:34:06: to je pravda.
-> Milan 136 18.09.21 12:22:33: jakto? Vždyť Fa klika má bronzový futro. Aspoň ta moje měla.
-> Milan 136 18.09.21 12:22:33: jakto? Vždyť Fa klika má bronzový futro. Aspoň ta moje měla.
12:22:33
18.09.2021
18.09.2021
Milan 136
-> Eidy 17.09.21 23:55:37: Favorit nemá hřídel z převodovky do kliky.
11:34:06
18.09.2021
18.09.2021
minno
-> Eidy 17.09.21 23:55:37: No, len Favorit má "mrkvu" na ložiskách už v prevodovke.
23:55:37
17.09.2021
17.09.2021
Eidy
-> Antony: Mám. Pasujou tam maličký ložiska, ale ty se hodně rychle vysypou. Pouzdro se používalo už od Favorita a fungovalo to. Alfa měla taky pouzdra.
21:14:36
17.09.2021
17.09.2021
Antony - zrušená registrace
-> Eidy: ty máš na mrkvi kluzný futro? Já se toho docela bojím, ale kuchat kvůli tomu kliku se mě nechce.
13:53:56
17.09.2021
17.09.2021
Eidy
-> CHIP: Nedávno jsem slyšel, že dokonalost přichází se zkušeností a zkušenost přichází s ponaučením z chyb.
-> MVM: Tak tak.
-> MVM: Tak tak.
13:47:14
17.09.2021
17.09.2021
MVM
-> Eidy: Nám zase profesor na prumce říkal, když se probiralo mazání, že jak jistě vime - snižuje tření. A děvčata by nam o mohly vyprávět, že ano. Taková vzpomínka na dávné časy.
13:10:22
17.09.2021
17.09.2021
CHIP
-> Eidy: Jak zní známe rčení .. jo holt chybama se člověk učí ..
10:30:48
17.09.2021
17.09.2021
Eidy
Včera jsem si cvičně vyndal a nandal převodovku. Nějak jsem zapomněl na rčení, že méně je někdy více a při srpnové výměně spojkového ložiska jsem pouzdro pro mrkev silně přemazal. Navíc celkem řídkým mazivem. Cestou do Běšin se to samozřejmě rozlítalo do spojky, takže lamela lepila a šlo špatně řadit a pod velkou zátěží zase klouzala. Rada zní, děti, tohle doma nezkoušejte.
12:58:39
18.08.2021
18.08.2021
kpt.Budha
-> vhml: To má Eidy slušný přítlak, že tam udrží 1,5G v zatáčce Jinak ta analýza v Inventoru...přišlo mi to dobré na průhyb nosníku, který teda samozřejmě zvládneme všichni také spočítat , ale průhyb svařence se mi tam nějak nedařilo správně naladit
08:18:16
18.08.2021
18.08.2021
vhml
-> Syny 17.08.21 22:12:06: jenže Eidy nebude navrhovat nový rameno aby musel dělat kompletní analýzu. Stačí to nějak zatížit ( např 1,5G bočního přetížení na gumě ) a bude se hned vidět, v kterých místech má největší snahu se kroutit.
22:17:57
17.08.2021
17.08.2021
Eidy
-> Syny: Silent je ocelovej, to je v pohodě.
Tak já něco spáchám a pošlu to.
Tak já něco spáchám a pošlu to.
22:12:06
17.08.2021
17.08.2021
Syny
-> Eidy: Tak sezen vykres ramene :) Ono kdybys chtel tu analyzu jo pekne, tak musis zadat i tuhosti silentu, svary a proste co nejvic realisticky definovat vsecky podminky. A to je voser hroznej a zrovna u Inventoru si ani nejsem jistej jestli na to jsou moznosti. Nicmene udelat zjednodusenej 3D model (neresit svary, silenty brat jako pevny atd.) a ten nejak uchytit a zatizit az tak slozity neni. Jen to proste chce ty vysledky pak brat orientacne.
21:54:25
17.08.2021
17.08.2021
Eidy
-> vhml: Já věděl, že se na tebe můžu spolehnout.
-> Syny: Ona by ta statická asi i stačila. Potřebuju jen porovnání klidu a zatížení.
-> Syny: Ona by ta statická asi i stačila. Potřebuju jen porovnání klidu a zatížení.