skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Hřídele od Kalmar Motorsport doma leštěné.
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 nebo Yokohama A052 195/50 R15.
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Hřídele od Kalmar Motorsport doma leštěné.
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 nebo Yokohama A052 195/50 R15.
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
-> minno 30.12.18 21:02:33: Já si myslim že je to spíš následek nárazu. Hřeben co jsem rozebral (neznámý původ) se nechtěl ani kutálet po rovným stole - byl jak luk. Zkontrolovat rovinnost je už z principu dobrý udělat kdykoliv to člověk rozebírá.
-> MVM 30.12.18 20:31:57: Tak zabehávať hrebeň a pastorok a hrať sa s každým zúbkom by ma teda nenapadlo. Ale človek sa stále učí niečo nové.
Je možné vyjadriť krivosť hrebeňov nejako percentuálne? Alebo sú to viac-menej len ojedinelé prípady po búračke a pri normálnej prevádzke sa to nestane?
Mne ide riadenie pomerne dobre a rovnako tuho v celom rejde, akurát mám problém s trepaním do volantu na rozbitej (štrkovej) ceste. A s tým, že niekedy to akoby z nenazdajky stuhne, zvlášť pri parkovacích úkonoch.
Je možné vyjadriť krivosť hrebeňov nejako percentuálne? Alebo sú to viac-menej len ojedinelé prípady po búračke a pri normálnej prevádzke sa to nestane?
Mne ide riadenie pomerne dobre a rovnako tuho v celom rejde, akurát mám problém s trepaním do volantu na rozbitej (štrkovej) ceste. A s tým, že niekedy to akoby z nenazdajky stuhne, zvlášť pri parkovacích úkonoch.
-> Eidy 29.12.18 21:09:42: Taky jsem diamantovým jehlákem srážel hranku každýho zoubku na hřebeni, potom jsem to lehce "zabíhal" jemnou pastou na sedla. Znova rozebral, vymyl,vyfoukal a až nakonec složil na finále a stejně by si stim šlo hrát ještě hodinu. Potom na volantu v autě je to zas uplně něco jinýho.
-> Pavel P.. 30.12.18 19:07:39: Obcas je to velka loteria aj s novou suciastkou... Eidy sa tu pekne hraje s hrebenom.
Hold ladenie je potrebne u kazdeho dielu na fajnove auto.
Hold ladenie je potrebne u kazdeho dielu na fajnove auto.
-> Tommyk: Díky. Jako nejsem rád, že to nadělalo takový škody, ale když jsem zjistil stav některých věcí, tak jsem byl nakonec taky rád. A nejsem jediný, kdo to bere od podlahy. Pár dalších aut tu taky vzniká. Ale ubývá nás.
Diskuze o hřebenu mi tu nevadí. Mě ten starý hřeben taky nepřišel nějak špatný, ale porovnání s novým ve složeným řízení hovoří jasně. Asi to nejde poznat tak snadno.
Diskuze o hřebenu mi tu nevadí. Mě ten starý hřeben taky nepřišel nějak špatný, ale porovnání s novým ve složeným řízení hovoří jasně. Asi to nejde poznat tak snadno.
-> SO545: jak řikám, vybral jsem ten v nejlepším stavu, zuby neměly viditelný opotřebení ani na hřebenu ani na pastorku, byli jen oleštěný... vůli jsem neměřil, to mě ani nijak nenapadlo u tohodle měřit nějakou vůli.... tim jak byla vůle na plastových vložkách, tak to nedrhlo na koncích... až po složení na autě a po geometrii to bylo poznat.
holt až na to bude čas, dám tam kompletní novej hřeben a snad už to bude dobrý
holt až na to bude čas, dám tam kompletní novej hřeben a snad už to bude dobrý

-> Pavel P.. 30.12.18 18:12:12: OK nic v zlom ale vyberat z 3 pouzitych je obcas lepsie ako kupit v dnesnej dobe nepodarok... ale moj TIP je ze to ma skor volu na zuboch... asi si ich nemeral ?
AK to vezmem s praxe tak skor sa vybeha ako sa ohne... Dufam ze Eidy prepaci balast.
AK to vezmem s praxe tak skor sa vybeha ako sa ohne... Dufam ze Eidy prepaci balast.
-> SO545: já mám řízení po repasu a má najeto 10tis km a dělá to od začátku, vybíral jsem ze třech rozebraných hřebenů ten nejlepší... nikde to nemělo poškozené zuby.
-> Pavel P.. 30.12.18 14:42:40: skor su schodene zuby hrebena a preto to v strede ide lahko/najviac hreben pracuje tam/ a tazsie na koncoch kde je hreben OK myslim ze to ma Tuner na mysli...
WOW...
Člověk sem půl roku nejde... pak narazí na Instagramu na fotku od KrobMotorsport, kde je "nějaké" 110R částečně pod plachtou a říká si.. "není to Eidy?".. Tak se sem jdu podívat, půl dne mi trvá než se tím prohrabu a nestačím se divit.
Eidy tohleto je velká pecka! Jsem rád, že se ještě najdou takoví blázni, kteří se do toho pustí od základu.
A ač to bude znít divně, jsem rád, že se ti roztrhl ten přítlačák.
Těším se na další postup a slibuji, že sem teď budu chodit pravidelněji.
Držím palce! Máš můj obdiv.


Eidy tohleto je velká pecka! Jsem rád, že se ještě najdou takoví blázni, kteří se do toho pustí od základu.


Těším se na další postup a slibuji, že sem teď budu chodit pravidelněji.


Držím palce! Máš můj obdiv.
-> Pavel P.. 30.12.18 14:42:40: Jasný ale to by právě neměl, tam by měla být vůle.
-> Tuner#2: no jasný ale když to přitáhneš tak to tlačí příložku na tyč hřebenu a tim jde víc ztuha.... tim je pak hodně poznat že je tyč křivá.
-> Pavel P.. 30.12.18 13:13:19: Zrovna teď jsme řešili, že tím šroubem žádnou tuhost nenastavujes, ale jen to, aby hřeben nepreskocil. Tuhost ladis podlozkama.
Já mám taky takovej nějakej stav že je nejpíš ta tyč hřebenu prohnutá, jelikož když točim cca v rozmezí jedné otáčky volantu tak to chodí hladce ale když potřebuju zatočit nadoraz při parkování, tak na jednu stranu to jde dobře ale na druhou to ke konci dost ztuhne a volant se ani nevrací... když jsem to povolil na tom seřizovacím šroubku tak to chodilo hladce v celé délce ale když byli kola rovně tak to bylo zase moc volný a na každý nerovnosti mi to cukalo volantem.
Hrebene sa ohýbajú/krivia?
Pre mňa novinka, to by som v živote nepovedal. Inak z riadenia mám dlhodobo podobné pocity ako l-> Eidy 26.12.18 23:31:01: . Žeby bol hrebeň krivý?
-> Eidy 29.12.18 21:09:42: Super.

-> Eidy 29.12.18 21:09:42: Super.
Vzal jsem hřeben 2000 smirkem a leštícím kotoučem. A po proškolení od pana Kalouska jsem srazil všechny hrany. Teď to bude super.
-> Bery: Tak já počítám, že hřeben zespodu přeleštím a že si to ještě sedne. Případně můžu povolit pružinku. Starý hřeben jsem kontroloval broušeným pravítkem a je rovný.
-> MVM: Já právě taky počítám, že si to sedne.
-> MVM: Já právě taky počítám, že si to sedne.
-> Eidy: Ok, tak já neměl fungl novej hřeben, a těch prohnutých řízení jsem taky asi dvě rozebral. Nakonec jsem našel hodně pěkný a rovný hřeben. Ono stejně si myslím že si to mírně časem sedne a budu pod to muset lehnout.
jsem teď plný instrukcí a poznatků od p. Kalouska, řízení jsme skládali - s novým, starým a rovnanym hřebenem. vše bylo seriditelne a říkal mi že 12 kilo je až dost.10kg stačí. pastorek se s hřebenem zabehne z matneho do vylesteneho povrchu. to lestene má cca 58 hrc. hřeben asi 52 hrc říkal že hodně hřebenu je prohnutych v té prostřední, nejpoužívanější části. atd.atd.