Eidy / Kóča Eidy / Kóča

komentáře | popis | fotky | Eidy | 16.03.24 21:02 | 719x v oblíbených
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.



Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Jeremy Clarkson - Love the Beast




Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.



1) Podvozek:

Přední náprava:



* Emková.

* Vyztužená ramena po celé délce.

* Ramena uložena v unibalech.

* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).

* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.

* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.

* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.

* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.

* Vzpěra mezi tlumiči.

* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).

* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.

* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).

* Rozchod 1415 mm.



Zadní náprava:



* Molčanova ramena.

* Uchycení v unibalech.

* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.

* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.

* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.

* Podložky 16mm.

* Zadní zesílené náboje (by Saky).

* Rozchod 1390 mm.



Převodovka:



* 5Q se SP 4,22.

* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).

* Samosvor od Kalmaru.

* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.



Kola:



* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.

* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).



2) Interiér:

* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.

* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).

* Čtyřbodové pásy RRS 3".

* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.

* Nastavitelný shiftlight.

* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.

* Startování tlačítkem.

* Sportovní pedály OMP.

* Černé koberce (bibendum30).

* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.

* Zadní sedadla pryč.

* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.

* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.

* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.

* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.



3) Exteriér:

* Červený lak odstín Škoda Corrida.

* Přední spoiler upravený podle představ.

* Bílé přední blinkry..

* Zakázkový chladič pod nárazníkem.

* Bezpečnostní spony na přední haubně.

* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.

* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.

* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.

* Hliníková střecha.

* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.



4) Motor:



* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.

* Kované písty CP s vyšší kompresí.

* Ojnice Maxpeedingrods.

* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.

* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).

* Maximální otáčky 7200 ot/min.

* Vačky sériový AR 164.

* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.

* Karbonové sání.

* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.

* Duralová řemenice.

* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).

* Sáni vzduchu bočním oknem.

* ECU Master Classic.

* Olej Millers 10w60 NT.

* 176 HP a 213 Nm.



5) Chlazení

* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.

* Taženo v Cu trubkách.

* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.



6) Hmotnost

* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.



Plány:

* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.

* Vrátit a vracet se na Nurburgring.

* Možná jet na sraz ve Worthersee.

* Přidat ještě něco toho karbonu.

* Ještě to trochu odlehčit.

* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.



Svezení na okruhu v Goodwoodu :)

Škoda 110R at Goodwood trackday - 18.06.2022 - stint 3




Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )

Š110R - Autodrom Most 13.4.2022 - Stint 2 - 18:00




Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))

Nejrychlejší kolo zde:
Škoda 110R on Nordscheife 10.06.2018 stint 4 - my fastest lap 8:55




Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)

Zábava sledovat Lukyho EVO V
Škoda 110R in Spa Francorchamps 11.06.2018 part 3




Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured

Eidy / Kóča - komentáře:

18:05:32
30.12.2018
SO545
-> Pavel P.. 30.12.18 14:42:40: skor su schodene zuby hrebena a preto to v strede ide lahko/najviac hreben pracuje tam/ a tazsie na koncoch kde je hreben OK myslim ze to ma Tuner na mysli...
18:01:41
30.12.2018
Tommyk
WOW... 9 Člověk sem půl roku nejde... pak narazí na Instagramu na fotku od KrobMotorsport, kde je "nějaké" 110R částečně pod plachtou a říká si.. "není to Eidy?".. Tak se sem jdu podívat, půl dne mi trvá než se tím prohrabu a nestačím se divit. 157



Eidy tohleto je velká pecka! Jsem rád, že se ještě najdou takoví blázni, kteří se do toho pustí od základu. 1 A ač to bude znít divně, jsem rád, že se ti roztrhl ten přítlačák. 3



Těším se na další postup a slibuji, že sem teď budu chodit pravidelněji. 1 1



Držím palce! Máš můj obdiv.
14:47:47
30.12.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Pavel P.. 30.12.18 14:42:40: Jasný ale to by právě neměl, tam by měla být vůle.
14:42:40
30.12.2018
Pavel P..
-> Tuner#2: no jasný ale když to přitáhneš tak to tlačí příložku na tyč hřebenu a tim jde víc ztuha.... tim je pak hodně poznat že je tyč křivá.
14:20:54
30.12.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Pavel P.. 30.12.18 13:13:19: Zrovna teď jsme řešili, že tím šroubem žádnou tuhost nenastavujes, ale jen to, aby hřeben nepreskocil. Tuhost ladis podlozkama.
13:13:19
30.12.2018
Pavel P..
Já mám taky takovej nějakej stav že je nejpíš ta tyč hřebenu prohnutá, jelikož když točim cca v rozmezí jedné otáčky volantu tak to chodí hladce ale když potřebuju zatočit nadoraz při parkování, tak na jednu stranu to jde dobře ale na druhou to ke konci dost ztuhne a volant se ani nevrací... když jsem to povolil na tom seřizovacím šroubku tak to chodilo hladce v celé délce ale když byli kola rovně tak to bylo zase moc volný a na každý nerovnosti mi to cukalo volantem.
13:03:41
30.12.2018
minno
Hrebene sa ohýbajú/krivia? 9 Pre mňa novinka, to by som v živote nepovedal. Inak z riadenia mám dlhodobo podobné pocity ako l-> Eidy 26.12.18 23:31:01: . Žeby bol hrebeň krivý?

-> Eidy 29.12.18 21:09:42: Super.
21:09:42
29.12.2018
Eidy
Vzal jsem hřeben 2000 smirkem a leštícím kotoučem. A po proškolení od pana Kalouska jsem srazil všechny hrany. Teď to bude super.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 29.12.2018 21:09:42
14:16:49
27.12.2018
Eidy
-> Bery: Tak já počítám, že hřeben zespodu přeleštím a že si to ještě sedne. Případně můžu povolit pružinku. Starý hřeben jsem kontroloval broušeným pravítkem a je rovný.

-> MVM: Já právě taky počítám, že si to sedne.
13:33:30
27.12.2018
MVM
-> Eidy: Ok, tak já neměl fungl novej hřeben, a těch prohnutých řízení jsem taky asi dvě rozebral. Nakonec jsem našel hodně pěkný a rovný hřeben. Ono stejně si myslím že si to mírně časem sedne a budu pod to muset lehnout.
13:21:45
27.12.2018
Bery
jsem teď plný instrukcí a poznatků od p. Kalouska, řízení jsme skládali - s novým, starým a rovnanym hřebenem. vše bylo seriditelne a říkal mi že 12 kilo je až dost.10kg stačí. pastorek se s hřebenem zabehne z matneho do vylesteneho povrchu. to lestene má cca 58 hrc. hřeben asi 52 hrc říkal že hodně hřebenu je prohnutych v té prostřední, nejpoužívanější části. atd.atd.
13:02:14
27.12.2018
Eidy
-> MVM: Hřeben i pastorek jsem jen otřel. Na hřebenu nic očividnýho není, pastorek má oleštěný hrany, ale jinak nic. Jenže on je pastorek dělanej asi před 15 lety od Sakyho a bylo to složený do nějakýho řízení. Ale s novým hřebenem to běhá lehčeji a nejsou cítit jednotlivý zuby. Navíc když tlačím na podpěru hřebenu prstem, tak u starýho cítím poskakování a u novýho je to hladký bez škobrtnutí. Novej hřeben potáhnu nějakýma 13-14 kg dle digitálního mincíře.
12:28:46
27.12.2018
MVM
-> Eidy: Nemáš zač4 Když očistiš původní hřeben a pastorek, je vidět opotřebení? Celkem jsem s tim loni delší dobu po složení jezdil ve svěráku tam a zpátky a sledoval kde si to vzájemně sedá. Troška jsem na tisicihranu cítil jednotlivé zoubky, ale rukou. Na volantu nic ani vůle. Hodně to klame. Ono by se to mělo zkoušet mincirem.. Ale i na cit to jde.
00:40:19
27.12.2018
Eidy
-> MVM: No jooo, vždyť já to znám. Ale teď mě to teda vůbec nenapadlo. Paráda, je to stejný nebo tvrdší než ten původní. Děkuju pánovi. 1
00:14:44
27.12.2018
MVM
-> Eidy: Já zkouším tvrdost většinou jehlovým pilíkem přes hranu - když se to sveze bez třísek - je to zakalený.
23:33:10
26.12.2018
Eidy
Když jsem zkusil tvrdost automatickým důlčikem na starém hřebenu, tak mi přijde důlek všude stejný. Co si o tom myslíte?
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 26.12.2018 23:33:10
23:31:01
26.12.2018
Eidy
Tak jsem 6x rozebral a složil hřeben a došel k zajímavému zjištění. Už párkrát jsem ho zkoušel seřídit, ale buď bylo volnější a nebo jsem cítil zuby. Nikdy to nebylo ono. No a když tam dám nový hřeben, tak to jde parádně. Takže za prvé starý hřeben vyhodím. No ale když porovnám nový a starý hřeben, tak mě zaráží rozdíl v povrchu a barvě. Starý je lesklý a na zubech zakalený, nový je matný a celý stříbrný. Že by ho někdo čistil vatou od lišky a sundal tak i zmodrání? Na 2 zubech jsou přesně uprostřed zkušební vpichy, tak si zase říkám, že asi dobrý.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 26.12.2018 23:31:01
22:01:24
26.12.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
21:43:41
26.12.2018
Eidy
-> Tuner#2: To myslel. Ale mě by se nějak nelíbilo mít každý jiný a navíc nevím, jak má wlad udělanou rozteč na unibaly. Já už mám vytočený 2 sady horních čepů na svoje “sériový”. 4
Extreme Tyres