skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Hřídele od Kalmar Motorsport doma leštěné.
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 nebo Yokohama A052 195/50 R15.
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Hřídele od Kalmar Motorsport doma leštěné.
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 nebo Yokohama A052 195/50 R15.
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
-> MVM: Hřeben i pastorek jsem jen otřel. Na hřebenu nic očividnýho není, pastorek má oleštěný hrany, ale jinak nic. Jenže on je pastorek dělanej asi před 15 lety od Sakyho a bylo to složený do nějakýho řízení. Ale s novým hřebenem to běhá lehčeji a nejsou cítit jednotlivý zuby. Navíc když tlačím na podpěru hřebenu prstem, tak u starýho cítím poskakování a u novýho je to hladký bez škobrtnutí. Novej hřeben potáhnu nějakýma 13-14 kg dle digitálního mincíře.
-> Eidy: Nemáš zač
Když očistiš původní hřeben a pastorek, je vidět opotřebení? Celkem jsem s tim loni delší dobu po složení jezdil ve svěráku tam a zpátky a sledoval kde si to vzájemně sedá. Troška jsem na tisicihranu cítil jednotlivé zoubky, ale rukou. Na volantu nic ani vůle. Hodně to klame. Ono by se to mělo zkoušet mincirem.. Ale i na cit to jde.

-> MVM: No jooo, vždyť já to znám. Ale teď mě to teda vůbec nenapadlo. Paráda, je to stejný nebo tvrdší než ten původní. Děkuju pánovi. 

-> Eidy: Já zkouším tvrdost většinou jehlovým pilíkem přes hranu - když se to sveze bez třísek - je to zakalený.
Když jsem zkusil tvrdost automatickým důlčikem na starém hřebenu, tak mi přijde důlek všude stejný. Co si o tom myslíte?
Tak jsem 6x rozebral a složil hřeben a došel k zajímavému zjištění. Už párkrát jsem ho zkoušel seřídit, ale buď bylo volnější a nebo jsem cítil zuby. Nikdy to nebylo ono. No a když tam dám nový hřeben, tak to jde parádně. Takže za prvé starý hřeben vyhodím. No ale když porovnám nový a starý hřeben, tak mě zaráží rozdíl v povrchu a barvě. Starý je lesklý a na zubech zakalený, nový je matný a celý stříbrný. Že by ho někdo čistil vatou od lišky a sundal tak i zmodrání? Na 2 zubech jsou přesně uprostřed zkušební vpichy, tak si zase říkám, že asi dobrý.
-> Eidy 26.12.18 21:43:41: Jasný, chápu 

-> Tuner#2: To myslel. Ale mě by se nějak nelíbilo mít každý jiný a navíc nevím, jak má wlad udělanou rozteč na unibaly. Já už mám vytočený 2 sady horních čepů na svoje “sériový”. 

-> Eidy 26.12.18 18:04:28: Kocvin myslel jen horní. Tam je jedno jaký tlumič máš.
O trubkových jsem uvažoval, ale wlad už nedělá na klasický pružiny a to bych musel zase motat nový pera na tlumiče a navíc takhle to bude vypadat jako sériovka. 

-> Eidy: popravdě, překvapilo mě, že ještě trubkový ramena nemáš

-> Eidy: Neplánoval jsi dát horní trubkové? :) Ať nemusíš otáčet sérii naopak..
A jsou i lehčí :P
A jsou i lehčí :P
-> Eidy: Však jo
Jednak to líp vypadá když je to čistý,máš na to čas,ono i tak je dobře že se závity občas pohnou. A kladiva mi vůbec nevadí ..
Jsem si právě prvně říkal že budeš dávat ty trubkový svařovaný ramena (jak tu někdo prodává).


Jsem si právě prvně říkal že budeš dávat ty trubkový svařovaný ramena (jak tu někdo prodává).
-> MVM: Kdybych ty nápravy nechal, tak by to nebyla renovace podle mě. Chci vyměnit ložiska, čepy, pouzdra, dát nový hřeben řízení a dát tomu zase fazonu. Unibaly přijdou samomazný, protože teď je to zahnojený od maziva. Ale co se týká funkce, tak jsem příjemně překvapený stavem obou náprav. Unibaly nejsou vytlučený a všechno drží. Ale třeba horní ramena přijdou otočit, aby netloukly do podlahy a to musíš rozhodit celou sestavu. No a nakonec nová barva.
Jo a 2 kladiva používám na shození středových krytek ložiska bez sikovek nebo násilí.
Jo a 2 kladiva používám na shození středových krytek ložiska bez sikovek nebo násilí.

-> Eidy 26.12.18 16:52:42: Hmm vidim že všecko do šroubku rozebíráš. Pěkně si to dáváš. To má svůj účel nebo jen kontrola? Nebo bude jiná barva? Tomu přece nemůže nic být.. Jinak je vidět.že i při jemné práci jsou pořád potřeba minimálně 2 kladiva 

-> MVM, Antony: To se uvidí, pánové. Matky budou nový každopádně a zbytek se uvidí. Lepidlo je samozřejmostí.

-> Eidy: Tak jak píše -> Antony: Na to protahování pozor. Ono sice ta matka tam jde potom krásně,ale pokud se budou dělat třísky, znamená to že ubíráš hodně ze závitu a tím potom uděláš závit volnější. Jednak to míň unese,jednak to má tenedeci se povolovat. Chce to minimálně pevnostní lepidlo co tu vůli vyplní. Něco jinýho je když je závit pouze potřeba vyčistit tj,není natažený, 
