-> Eidy 30.09.17 01:53:24: Presne rovnakú závadu som riešil asi pred mesiacom. Mne štartér prestal úplne štartérovať (nevysunulo, nezoplo). A už asi dosť dlho to babralo, lebo občas to pri štartovaní škrklo. A posledný asi mesiac pred úplným odídením som občas musel otočiť kľúčikom na dvakrát, než to zoplo.
Po oddelení elektromagnetu od rotora a pripojení na prúd to občas cvakalo, občas nie a cievka sa dosť hriala. Po zložení dokopy to necvakalo vôbec. Takže to isté čo u teba.
Tento elektromagnetický spínač bol u mňa v štartéri 4 roky, bol z použitého felda štartéru, čiže predpokladám origo. A aj tak odišiel ako tebe čína. Predtým som tam mal od novoty 3 roky pôvodný origo spínač, a aj ten odišiel. Takže asi bežná porucha.
S novým origo kusom štartér fachá zas ako za mlada. Snáď na dlho a aj tebe rovnako :)
-> Milan 136: teraz mám len 3. kus, tak netáraj
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
10:29:07
03.10.2017
03.10.2017
minno
19:23:17
30.09.2017
30.09.2017
MajoLR
18:22:52
30.09.2017
30.09.2017
Milan 136
-> Eidy 30.09.17 01:53:24: minno měnil cívku už asi 20x
01:53:24
30.09.2017
30.09.2017
Eidy
Po potížích se startérem v Běšinech a v Mostě jsem startér rozebral, našel 2 nic moc ložiska, vyměnil je a pořád nic. Zjistil jsem, že cívka necívkuje. Sama o sobě jádro zatáhne, ale pokud ne něj zatlačím zboku, už nezatáhne. Nevím proč. A cívka se taky po pár vteřinách dost ohřeje. Je to čína. Objednal jsem tedy údajně originál, snad to pomůže.
21:17:51
25.09.2017
25.09.2017
Eidy
-> Pavell: Jo, motor šlape výborně a to mě těší.
-> Čokin: To snad ne. Je to kurz na 5 hodin. Jediný, co mě na tom láká, je poslední hodina na velkým okruhu. Akorát jestli to bude přes vysílačky, jakože asi jo, tak je to zbytečný. Neuslyším vůbec nic. Ještě zjistím podrobnosti a buď to použiju nebo možná někomu daruju.
-> Čokin: To snad ne. Je to kurz na 5 hodin. Jediný, co mě na tom láká, je poslední hodina na velkým okruhu. Akorát jestli to bude přes vysílačky, jakože asi jo, tak je to zbytečný. Neuslyším vůbec nic. Ještě zjistím podrobnosti a buď to použiju nebo možná někomu daruju.
20:17:12
25.09.2017
25.09.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Čokin 25.09.17 20:08:17: taky jsem přemejšlel, zda ten člověk bude mít dost velký trenky
20:08:17
25.09.2017
25.09.2017
Čokin
-> Eidy: Předpokládám, že ten kurz sportovní jízdy budeš dávat ty někomu
19:49:33
25.09.2017
25.09.2017
Pavell
-> Eidy: Hezky jste to tam vysbírali Takže auto šlape jako hodinky
21:49:03
23.09.2017
23.09.2017
Eidy
-> Star LC20: Jojo, tak to přesně bude. A budu strašit malý děti ve snech.
Hele, výkonu mám dost akorát na mokru. Jinak bych uvítal klidně dalších 100 koní. Co si budem povídat, když se naháníš s moderním sporťákem typu M3, tak to na rovince prostě chybí. Co je ti platný, že v zatáčce jsi na tom podobně, když ti na rovině zmizí. Neříkám šunko, ale že by to mohlo jet líp, mě napadne často.
Jinak dnešní akce v Mostě byla vynikající. Parádní svezení na polygonu i na slalomu. Polygon byl jen pro zábavu, ale slalom byl na čas. Virt to tam trošku rozbil, když sebral první 3 místa.
Vítěz získal toto:
Hele, výkonu mám dost akorát na mokru. Jinak bych uvítal klidně dalších 100 koní. Co si budem povídat, když se naháníš s moderním sporťákem typu M3, tak to na rovince prostě chybí. Co je ti platný, že v zatáčce jsi na tom podobně, když ti na rovině zmizí. Neříkám šunko, ale že by to mohlo jet líp, mě napadne často.
Jinak dnešní akce v Mostě byla vynikající. Parádní svezení na polygonu i na slalomu. Polygon byl jen pro zábavu, ale slalom byl na čas. Virt to tam trošku rozbil, když sebral první 3 místa.
Vítěz získal toto:
10:31:53
23.09.2017
23.09.2017
Star LC20
Ještě chvíli, a dosáhneš 666ti sledujících předpokládám, že poté kartu i majitele schvátí ďábel, začneš ve svém voze tyranizovat okolí, přejíždět chodce, a vůbec páchat zlo
Jinak, možná jsem se Tě na to už někdy ptal, ale možná jsem to už zapomněl -
jak to máš s výkonem motoru? Jsou situace, že už si říkáš "kurva, jeď ty šunko" ? Nebo máš pořád nadbytek výkonu? To mě zajímá, v takovým lehoučkým autě, takovej hyper motor
Jinak, možná jsem se Tě na to už někdy ptal, ale možná jsem to už zapomněl -
jak to máš s výkonem motoru? Jsou situace, že už si říkáš "kurva, jeď ty šunko" ? Nebo máš pořád nadbytek výkonu? To mě zajímá, v takovým lehoučkým autě, takovej hyper motor
22:31:04
08.09.2017
08.09.2017
Eidy
Nainstaloval jsem dozadu brzdové destičky DS Performance, tak uvidíme, jak budou fungovat. Ne, že by ATE fungovaly špatně, ale tyhle snad budou ještě lepší.
19:12:51
05.09.2017
05.09.2017
Eidy
Předchozí diagnóza vany byla mylná. Musel jsem ji sundat, ale aspoň jsem zjistil, že je čistá. Po dnešní projížďce je vše suché a motor šlape :) Přijde mi ještě trochu tupější, ale buď se ještě rozjede a nebo jsem si prostě rychle zvyknul. Ale na dvojku to letí do omezovače parádně :))
00:19:42
28.08.2017
28.08.2017
Eidy
-> KIT: Z toho si nic nedělej. Já začínal stejně. Zarezlej nebo utrženej šroub byl pro mě neskutečnej problém. Ale po 20 letech se to člověk naučí :). A díky.
-> Pavell, T, Tuner#2: Díky. Těší mě to.
Vypustil jsem olej a je čistý. Magnet na výpušťáku je čistý. Sáhnul jsem prstem dírou do vany a na dně jsem nic nenašel. V oleji je náznak vody, ale to přisuzuju tlakovému mytí všech mazacích kanálů, které úplně nevyschly. Jinak voda nemizí, odfuková hadice z motoru a víčko je čisté. A vanu jsem diagnostikoval jakože v pořádku. Pod tím ventildeklem to valilo fest. Celý prsa jsou politý. Přetáhnul jsem hlavu a znovu a pořádně utěsnil ventildekl. Umeju motor a po další projíždce se uvidí. A velmi mě těší, že se mi podařilo utěsnit motor pod setrvačníkem, kde to dřív vždy teklo. Teď je to suchý. Vyměním olejový filtr a jsme opět připraveni na sezonu 2017 :))
-> Pavell, T, Tuner#2: Díky. Těší mě to.
Vypustil jsem olej a je čistý. Magnet na výpušťáku je čistý. Sáhnul jsem prstem dírou do vany a na dně jsem nic nenašel. V oleji je náznak vody, ale to přisuzuju tlakovému mytí všech mazacích kanálů, které úplně nevyschly. Jinak voda nemizí, odfuková hadice z motoru a víčko je čisté. A vanu jsem diagnostikoval jakože v pořádku. Pod tím ventildeklem to valilo fest. Celý prsa jsou politý. Přetáhnul jsem hlavu a znovu a pořádně utěsnil ventildekl. Umeju motor a po další projíždce se uvidí. A velmi mě těší, že se mi podařilo utěsnit motor pod setrvačníkem, kde to dřív vždy teklo. Teď je to suchý. Vyměním olejový filtr a jsme opět připraveni na sezonu 2017 :))
23:14:15
27.08.2017
27.08.2017
Pavell
-> Eidy: no super
20:21:41
27.08.2017
27.08.2017
T
-> Eidy:
19:22:53
27.08.2017
27.08.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
19:16:09
27.08.2017
27.08.2017
Eidy
Dnes jsem vytáhnul Kóču na projížďku. Žádný zabíhání hodinu na volnoběh, ale rovnou svižné svezení. A motor je podle všeho v dobré kondici. Jediným problémem je únik oleje pod ventildeklem a pod vanou. Celkem značný. Ale hlavu musím beztak přetáhnout, tak si dám i vanu. Jinak to jede, chladí, točí.
09:16:09
18.08.2017
18.08.2017
KIT
Tvoje auto je prostě TOP. Skvělý eRko, parání motor. Je to vymyšlený, funkční. Klobouk dolu před tvojí prací. Strašně to motivuje jít stavět něco svého, ale ruce mám obě levý.