skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
22:57:18
07.08.2017
07.08.2017
Eidy
Asi jedinej větší chyták jsou odsazený ojnice. Musí se skládat cik cak dle šířky hlavních čepů a písty mají samozřejmě daný směr.
21:04:21
07.08.2017
07.08.2017
Eidy
Klika je tam. Nejdřív složeno kontrolně na olej, jestli to nedře. Pak složeno na Castrol LMX, utaženo, zalepeno. Klika se točí hezky hladce.
23:30:39
06.08.2017
06.08.2017
Eidy
-> MVM: Taky mám rád dílnu čistou a všude pořádek. Teď předělávám ponk. Fungl nová deska a navrch 3mm nerez.
Ventily jsou tak velký, že větší už by nešly. Když vezmeš v potaz litrovej výkon těhle normálních sériových motorů, tak ostatní výrobci nabízeli podobné parametry až později. AR motory uměla.
Ventily jsou tak velký, že větší už by nešly. Když vezmeš v potaz litrovej výkon těhle normálních sériových motorů, tak ostatní výrobci nabízeli podobné parametry až později. AR motory uměla.
22:01:41
06.08.2017
06.08.2017
Eidy
Na bloku jsem chtěl vyměnit štefty na držáky motoru, protože byly už mockrát utažený. Tak ten poslední jsem roztočil kontramatkama najednou lup. Zůstal zároveň s blokem samozřejmě. Když jsem utrhnul jedenáctou navařenou matku, nezbylo než ho odvrtat. To se mi ještě nestalo. Teď už je všechno připravený a když to půjde dobře, usadím zítra klikovku, vložky a možná ojnice s písty. Teď si dám pivo.
19:32:57
06.08.2017
06.08.2017
mira76
samozřejmě bez turba, převodovka by to neunesla, i tak si myslím že bys musel na zakázku udělat ozub. kolečka a hřídele z lepšího materiálu.
Je to věc názoru.
Je to věc názoru.
18:53:55
06.08.2017
06.08.2017
MVM
-> Eidy: Všechno čisté, přípravky.. skládání .. Taková práce mě baví Jak vidim,ten motor je poměrně jdnoduchý ale funkční.Musí se brát v potaz rok výroby motoru.. AlfaR mívala vždy i ve starších Giulia GTA 8V obrovský ventily a ty motory fungovaly pěkně. Já mám ventily AR shodou okolností i v mým motoru.
18:40:52
06.08.2017
06.08.2017
Eidy
-> mira76: Dobře ti tak :) A představuješ si 16V od AR nebo jinou značku? A proč ne rovnou 20V s turbem? A nebo boxer? A nebo šestiválcovej boxer? A nebo V8? Možností jsou mraky. Ale všechno má svoje světlý i stinný stránky. A na rozdíl od jiných lidí netrhám převodovky, hřídele, spojky atd. a auto jako celek funguje ;)
Mimochodem -> Eidy 26.06.17 22:40:35:
Mimochodem -> Eidy 26.06.17 22:40:35:
18:35:05
06.08.2017
06.08.2017
Eidy
S vylepšeným přípravkem je radost pracovat. Hlava je složená za 10 minut :)
18:29:40
06.08.2017
06.08.2017
Milan 136
18:28:34
06.08.2017
06.08.2017
frajer
-> mira76 06.08.17 17:58:11: divím se Miro že člověk jako ty(takový chuj co tady má enem z ostudy kabát) má odvahu ještě něco komentovat...
18:14:43
06.08.2017
06.08.2017
Tomaso435
-> mira76: třeba dělá jen to, co dokáže nastavit seřídit a bezproblémů zprovoznit narozdíl od jiných který realizujou sny hledaj jak co nastavit a maj nefunkční auto
17:58:11
06.08.2017
06.08.2017
mira76
divím se Eidy že člověk jako ty(takový fanšmekr) nejde do 16cti ventilu...
15:27:11
06.08.2017
06.08.2017
MVM
-> Eidy 06.08.17 15:09:02: Dobrá práce Přidej nějaké fotky ze skládání motoru.. Ať se podíváme kde má vosa žihadlo
15:09:02
06.08.2017
06.08.2017
Eidy
Zátky jsou venku :D Chtělo to pořádně nahřát a šly ven. Pod každou bylo strašnýho bordelu, že jsem to vzal nejdřív vrtákem a pak teprve kartáčkem. Koupil jsem si protahovák na zbraně. Ale měl jsem teda lepiky. Jeden kartáč vypadnul z držáčku a zůstal asi cenťák pod povrchem. Nakonec jsem ho vydoloval.
22:45:57
04.08.2017
04.08.2017
Eidy
-> MVM: Nahřát to zkusím. Jinak o povolení před renovací jsem uvažoval z Tebou zmíněného důvodu. Jenže pak bych to musel beztak rozebrat znovu, protože při broušení a vyvažování tam stejně mohlo něco spadnout. Tak jsem to právě nechal na později. U Škodovky je to snazší, no.
22:38:35
04.08.2017
04.08.2017
MVM
-> Eidy: Jasně,bylo spíš myšleno že zachováš sestavu dílů.špatně jsem se vyjádřil. Oddělit to samozřejmě musíš/můžeš Jinak to povolování zkus nahřát horkovzduškou - může to být na lepidlo. Ovšem to jsi měl zkoušet před renovací.. Teď máš vyšší riziko komplikací s povolováním zátek. A ty zátky mají taky svoji polohu, která byť drobně,ale může mít vliv na vyvážení ..
22:29:56
04.08.2017
04.08.2017
Eidy
-> MVM: Rozebrat to raději rozeberu. Nejsem si jestej, jestli to nesložili s nějakou špínou pod setrvákem a pak to nebude sedět na celý ploše. Ale dám to k sobě jak to bylo.
Teď jsem chtěl povolit červíky coby ucpávky mazacích kanálků v klikovce a jedinej výsledek je zkroucený imbusák. Dost pevnej imbusák zdůrazňuju.
Teď jsem chtěl povolit červíky coby ucpávky mazacích kanálků v klikovce a jedinej výsledek je zkroucený imbusák. Dost pevnej imbusák zdůrazňuju.
22:18:24
04.08.2017
04.08.2017
MVM
-> Eidy 04.08.17 22:11:55: Vzhledem k tomu že mi takoví podobní lidi zničili klikovku,bych i věřil že si to zjednodušili Dokud to nerozebereš,bude to ok.
22:11:55
04.08.2017
04.08.2017
Eidy
Dneska jsem vyzvedl klikovku z vyvážení. Do setrváku a řemenice je trochu vrtnuto, ale do klikovky ne. To je mi trochu divný, vzhledem k tomu, že před broušením malinko házela. Jestli si to neusnadnili a nevrtali rovnou do složeýho celku. Výslovně jsem jim říkal, že to chci jednotlivě a pak jako celek. Ale je to označený k sobě, tak to použiju.