skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
00:15:19
13.05.2017
13.05.2017
Eidy
Namontoval jsem nové přední brzdy. Ty drážkovaný měly drobnou vadu, tak mi Saky udělal nový a zrovna byly v nabídce jen děrovaný. No a když jsem si dával pod nápravu hever, no nedám si ho tam tak blbě, že si proseknu hadičku od nádrže k čerpadlu? Samozřejmě že dám. Ale hadička to vydržela statečně asi 20 minut, takže začala téct, až když byl dole brzdič a náboj ve svěráku. Takže než jsem to všechno smontoval a pustil na zem, abych tam dal lavor, vyteklo pár litrů na zem. Teď to tu má takový krásný benzinový odér.
21:00:18
12.05.2017
12.05.2017
Nwkt
-> Eidy:
20:58:00
12.05.2017
12.05.2017
Eidy
13:00:44
23.04.2017
23.04.2017
SO545
-> Eidy: Jasne a nebude to prvy nakup za vekou mlakou.Dovozca enkei u nas oznamil ze enkei posiela kolesa v sadach v minimalnom mnozstve /plneho lodneho kontajnera/
To b u nas asi 15ky 4x130 nerozpredali :-)
To b u nas asi 15ky 4x130 nerozpredali :-)
13:54:32
22.04.2017
22.04.2017
Eidy
-> T: Podložím blatníky ;)
12:56:02
22.04.2017
22.04.2017
T
-> Eidy: a jak se vejdeš teď vzadu do lemů, když jsi tolik ubral na áčkách ?
22:26:26
21.04.2017
21.04.2017
Eidy
-> SO545: Tak si je necháš poslat ze států?
Jinak blatníky jsou v plánu stále sériové. Samozřejmě jsem kdysi na přelomu tisíciletí toužil po RS verzi, ale dnes jsem rád, že je to pořád úzká kastle a eRkový vzhled. Sice mám doma zadní blatníky s kulatým lemem, ale spíš, že mi tu zbyly. Chci zůstat u sériové verze, přestože rozšíření by jízdním vlastnostem pomohlo.
Jinak blatníky jsou v plánu stále sériové. Samozřejmě jsem kdysi na přelomu tisíciletí toužil po RS verzi, ale dnes jsem rád, že je to pořád úzká kastle a eRkový vzhled. Sice mám doma zadní blatníky s kulatým lemem, ale spíš, že mi tu zbyly. Chci zůstat u sériové verze, přestože rozšíření by jízdním vlastnostem pomohlo.
19:07:01
21.04.2017
21.04.2017
SO545
Kolesa paradne /racingove/ pre mna moc moderne ale k tejto Rke seknu.
Tiez mam vybrane od ENKEI ale do EU ich nedovazaju vobec.
Jedine US su 4x130 a to mne vyhovuje.
Tiez mam vybrane od ENKEI ale do EU ich nedovazaju vobec.
Jedine US su 4x130 a to mne vyhovuje.
17:41:58
21.04.2017
21.04.2017
gred
-> Eidy: však v pohodě,neřikám že tyhle sou hnusný,pasujou k tomu víc než bych čekal,je to fajn
14:40:23
21.04.2017
21.04.2017
Minott
-> KIT: v pohode ,,ja som myslel nejak decentne aby sa nenarusil charakter auta,,,jak pises aby to bola stale R-ka,
11:48:14
21.04.2017
21.04.2017
KIT
Já bych určitě nerozšiřoval. Nejvíc se mi na tom líbí, že je to pořád "erko".
Jinak majiteli velkej respekt. To auto je skvělý.
Jinak majiteli velkej respekt. To auto je skvělý.
21:33:53
20.04.2017
20.04.2017
Minott
-> Eidy: za mna osobne kola naparadu,,,,
ps.: myslím si že je načase rozšíriť blatniky vpredu aj vzadu,,,
ps.: myslím si že je načase rozšíriť blatniky vpredu aj vzadu,,,
21:25:01
20.04.2017
20.04.2017
Eidy
-> Čokin: Zlatá je jen na přání, za příplatek a to ještě musíš asi někomu podržet :/ To víš, že jsem to zkusil, ale už takhle jsem na ně čekal přes čtvrt roku. Údajně poslední sada v Evropě. Hrozný nervy.
21:18:06
20.04.2017
20.04.2017
Čokin
-> Eidy: Velká škoda, že nabyli ve zlaté......když pominu kvalitu tak zlaté se mě tam líbili o chlup více, ale.....
21:14:51
20.04.2017
20.04.2017
Eidy
-> gred: Zrovna Longchampy vloni byly, ale 14" a ET snad negativní. Pro mě nepoužitelný. Stejně jako pár dalších kol. Já ti rozumím. Stejně by se mi nejvíc líbily 7x15 v designu předchozích 14", ale v kovaných je nikdo nezaplatí a na CNC z plnýho koneckonců taky ne. Takže asi tak. Ale Enkei pro mě není z nouze ctnost, líbí se mi už dlouho.
21:08:29
20.04.2017
20.04.2017
gred
-> Eidy: jasný,já sem spíš myslel nějaký dobovky typu mk2,mk3,formulamesh,longc
hamp...mám pocit že nějaký z nich se dělal eště dneska dokonce,a dost toho se dělalo i ve 4x100...dobovky se asi nejčastějš co občas kouknu na aukce objevujou ve velikosti 14",to byla taková klasika v japonsku,ale 15ky se dělali taky...ale jak řikáš,sou to většinou použitý kola,a jak sou na tom váhově netušim,to sem nějak nikdy neřešil až takhle
20:52:16
20.04.2017
20.04.2017
Eidy
-> Tomáššš:
-> gred: Ano, tohle jsou pravé Enkei. SSR se mi líbí taky, ale ono něco sehnat v tomhle rozměru snad ani nejde. Začínají na 16" nebo dokonce 17". Aspoň nová kola. A to nemluvím o ceně. A z těch jiných japonských se dá občas něco najít (např. Watanabe), ale třeba ET 5 apod. A pokud to nebude TOP kolo, tak jsou zase těžší. Hele, vybíral jsem skoro rok. Ono u starých zase nevíš, jestli nejsou rovnaný a třebas i vařený, což může být u kovaných problém. A sjížděl jsem i cizí fóra a hledal rozdíl od replik. Přiznám se, že až když mám v ruce origo Enkei, tak najdu jeden jediný rozdíl od repliky. Z fotek nedokážu říct a zjistit to až doma na váze je trochu nepříjemný. Takže asi tak.
-> gred: Ano, tohle jsou pravé Enkei. SSR se mi líbí taky, ale ono něco sehnat v tomhle rozměru snad ani nejde. Začínají na 16" nebo dokonce 17". Aspoň nová kola. A to nemluvím o ceně. A z těch jiných japonských se dá občas něco najít (např. Watanabe), ale třeba ET 5 apod. A pokud to nebude TOP kolo, tak jsou zase těžší. Hele, vybíral jsem skoro rok. Ono u starých zase nevíš, jestli nejsou rovnaný a třebas i vařený, což může být u kovaných problém. A sjížděl jsem i cizí fóra a hledal rozdíl od replik. Přiznám se, že až když mám v ruce origo Enkei, tak najdu jeden jediný rozdíl od repliky. Z fotek nedokážu říct a zjistit to až doma na váze je trochu nepříjemný. Takže asi tak.
20:31:50
20.04.2017
20.04.2017
gred
předpokládám že jsou to originální enkei? osobně bych,když už japonský kola pořešil nějaký dobovky,SSRka nebo tak něco,ale i tohle je celkem fajn
19:15:49
20.04.2017
20.04.2017
Tomáššš
-> Eidy: teraz ked vidim viac fotiek , menim svoj nazor, disky su paradne !
18:24:56
20.04.2017
20.04.2017
Eidy
-> ochoda: To nemusíš. Nemůže se líbit všechno všem ;)