
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Hřídele od Kalmar Motorsport doma leštěné.
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 nebo Yokohama A052 195/50 R15.
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Hřídele od Kalmar Motorsport doma leštěné.
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 nebo Yokohama A052 195/50 R15.
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
-> Eidy: jasný,já sem spíš myslel nějaký dobovky typu mk2,mk3,formulamesh,longc
hamp...mám pocit že nějaký z nich se dělal eště dneska dokonce,a dost toho se dělalo i ve 4x100...dobovky se asi nejčastějš co občas kouknu na aukce objevujou ve velikosti 14",to byla taková klasika v japonsku,ale 15ky se dělali taky...ale jak řikáš,sou to většinou použitý kola,a jak sou na tom váhově netušim,to sem nějak nikdy neřešil až takhle

-> Tomáššš:
-> gred: Ano, tohle jsou pravé Enkei. SSR se mi líbí taky, ale ono něco sehnat v tomhle rozměru snad ani nejde. Začínají na 16" nebo dokonce 17". Aspoň nová kola. A to nemluvím o ceně. A z těch jiných japonských se dá občas něco najít (např. Watanabe), ale třeba ET 5 apod. A pokud to nebude TOP kolo, tak jsou zase těžší. Hele, vybíral jsem skoro rok. Ono u starých zase nevíš, jestli nejsou rovnaný a třebas i vařený, což může být u kovaných problém. A sjížděl jsem i cizí fóra a hledal rozdíl od replik. Přiznám se, že až když mám v ruce origo Enkei, tak najdu jeden jediný rozdíl od repliky. Z fotek nedokážu říct a zjistit to až doma na váze je trochu nepříjemný. Takže asi tak.

-> gred: Ano, tohle jsou pravé Enkei. SSR se mi líbí taky, ale ono něco sehnat v tomhle rozměru snad ani nejde. Začínají na 16" nebo dokonce 17". Aspoň nová kola. A to nemluvím o ceně. A z těch jiných japonských se dá občas něco najít (např. Watanabe), ale třeba ET 5 apod. A pokud to nebude TOP kolo, tak jsou zase těžší. Hele, vybíral jsem skoro rok. Ono u starých zase nevíš, jestli nejsou rovnaný a třebas i vařený, což může být u kovaných problém. A sjížděl jsem i cizí fóra a hledal rozdíl od replik. Přiznám se, že až když mám v ruce origo Enkei, tak najdu jeden jediný rozdíl od repliky. Z fotek nedokážu říct a zjistit to až doma na váze je trochu nepříjemný. Takže asi tak.
předpokládám že jsou to originální enkei? osobně bych,když už japonský kola pořešil nějaký dobovky,SSRka nebo tak něco,ale i tohle je celkem fajn

-> Eidy: teraz ked vidim viac fotiek , menim svoj nazor, disky su paradne ! 

-> ochoda: To nemusíš. Nemůže se líbit všechno všem ;)
-> Eidy: ...ale jo, měnim názor. Ty kola tam fakt pásnou.
(Snad pokoukám na Pohofestě naživo.)

-> kpt.Budha: Ty jsi asi dost nemocný, když máš tolik času.
-> Fifa: Díky. Jinak máš pravdu. Jak jsem psal, samosvor zvýraznil chybu v naladění geometrie a pořád to ujíždí. Ale věřím, že nové nastavení pomůže a ještě si pohraju s tlaky v pneu a musí to fungovat. A zatáčka se v klidu projet dá, ale musíš pomalu.
-> všichni: Jsem rád, že se kola líbí. Naživo je to lepší než na foto a ani nijak neřvou novotou. Design není nijak vyloženě moderní a jako celek to vypadá dobře.

-> Fifa: Díky. Jinak máš pravdu. Jak jsem psal, samosvor zvýraznil chybu v naladění geometrie a pořád to ujíždí. Ale věřím, že nové nastavení pomůže a ještě si pohraju s tlaky v pneu a musí to fungovat. A zatáčka se v klidu projet dá, ale musíš pomalu.

-> všichni: Jsem rád, že se kola líbí. Naživo je to lepší než na foto a ani nijak neřvou novotou. Design není nijak vyloženě moderní a jako celek to vypadá dobře.
-> Eidy: Koukal jsem včera na videa z Mostu a jakou divočinu dokážeš uřídit teda všechna čest :-)
Napadlo mě u všeho toho driftování jestli se s Kóčou a novou špérou dá vůbec projet zatáčka se zadkem vklidu. Zdálo se mi to bez samosvoru o něco klidnější, souzeno tedy pouze podle videí. Jakej z toho máš pocit?
Napadlo mě u všeho toho driftování jestli se s Kóčou a novou špérou dá vůbec projet zatáčka se zadkem vklidu. Zdálo se mi to bez samosvoru o něco klidnější, souzeno tedy pouze podle videí. Jakej z toho máš pocit?
-> Luky: Mám přebytek volného času 

-> kpt.Budha: všech těch 309 stran?
Ale co, u Tebe mě to zase tak nepřekvapuje, když jsi schopný jet seriovým erkem na otočku na druhou stranu Evropy 


Tak musím říct, tři roky tu sleduju jen záložku fórum, avšak teď, jsa tak trochu nemohoucí dělat něco o moc více než si číst, tak mě napadlo, že bych si mohl i něco o těch autech přečíst. Takže jsem za posledních pár dnů prosvištěl všechny komentáře u tohoto článku a je to teda neskutečná kronika změn za posledních kolik, deset let? Úplně skvěle se ten vývoj pročítal, moc se těším na dalších deset let
Máš to prostě parádní.

Ty fotky v pohybu utvrdily můj názor, že ty kola jsou naprosto parádní 

Takže po Mostění se špérou jsem shledal zásadní nedostatky v chování zadní nápravy a po konzultaci s místním ochotným a zkušeným členem MVM jsem přenastavil zadní odklony na minimum, což je 2,7°. Víc už nedovolí držáky v kastli. Tak uvidíme, co to udělá v praxi. Ještě zalepím šrouby a převážím kola a můžeme vyrazit znovu do boje.
A nahrál jsem pár fotek od xenon04.

Ty kola Koči moc sluší :)
Kola nazivo pecka ;-)
Dle meho tam ty kola sedí. Jak se na ně nazuli gumy, tak se mi začli líbit. Nesmíte pořád porovnávat co tam bylo a co se tam momentálně dalo. 

-> Eidy: OOO,koukám,pěkné,pěkné
Takže seděly všechny díly,co si po mě chtěl?



-> Eidy: To je jasné. U takovýhohle auta je technika základ.
To já nemám za zimu hotovýho nic, stihnul jsem to pouze vykuchat

To já nemám za zimu hotovýho nic, stihnul jsem to pouze vykuchat

-> Eidy 14.04.17 00:34:42: kolesa vypadaju zaujimavo,je to zaujimava kombinacia a zmena . Ak mozem nieco napisat tak,pre mna su uz moc moderne :)
k tejto fotke este len jedna poznamocka, v predu sa mi viac paci koleso nez vzadu ,tam splyva s kotucom
-> Eidy 14.04.17 00:37:21: na tejto fotke skoro vypadaju ako kopretiny
Jasna vec ,ze kazdemu sa nieco ine paci,ja by som bol skor pre tie predosle zlate,tie sa mi skor hodili k tvojmu autu a stylu - zavody . Tieto co teraz mas su skor uz na paradu-zrazy
edit : gram.chyby :D
k tejto fotke este len jedna poznamocka, v predu sa mi viac paci koleso nez vzadu ,tam splyva s kotucom

-> Eidy 14.04.17 00:37:21: na tejto fotke skoro vypadaju ako kopretiny

Jasna vec ,ze kazdemu sa nieco ine paci,ja by som bol skor pre tie predosle zlate,tie sa mi skor hodili k tvojmu autu a stylu - zavody . Tieto co teraz mas su skor uz na paradu-zrazy

edit : gram.chyby :D
-> M@rtin:
Je to o tom, že chci mít kvalitní věci a díly a Enkei je prostě lepší než JR. Stejně jako zadní náboje jsem mohl nechat převrtaný sériový. Ale jsou tak si říkám, že při tom zatížení a provozu by se třeba mohlo něco stát. Minimálně se můžou zkřivit a takový jsem už v ruce měl, kdy házely na tom malém průměru o víc jak 0,5mm. Tak proč si neudělat radost.

Je to o tom, že chci mít kvalitní věci a díly a Enkei je prostě lepší než JR. Stejně jako zadní náboje jsem mohl nechat převrtaný sériový. Ale jsou tak si říkám, že při tom zatížení a provozu by se třeba mohlo něco stát. Minimálně se můžou zkřivit a takový jsem už v ruce měl, kdy házely na tom malém průměru o víc jak 0,5mm. Tak proč si neudělat radost.
