skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
21:09:26
15.02.2015
15.02.2015
radekp
-> Eidy: Když balíme stánek v Koelnmesse, vyhazujou tam kilometry koberců - černých, ale i červených
21:04:46
15.02.2015
15.02.2015
MVM
-> Eidy: V částečným nebo při konstantím plynu bude kolísat (lambda 1) a při plným by se měla překlopit do bohaté a zůstat tam. Však mě (nám) pak napiš jak seš spokojenej. Karbec na širokopásmový se chová trochu jinak..
20:53:21
15.02.2015
15.02.2015
Eidy
-> m8rinek: Budík je dělanej na úzkopásmovou. Jako neslibuju si od toho bůhví co, ale bylo to rychlejší než osazovat tišťák od Nepéra. Minimálně by měla ukázat bohatá/chudá. A to mi stačí.
20:42:49
15.02.2015
15.02.2015
m8rinek
-> MVM: Já si právě moc neumim představit co taková lambda bude ukazovat, respektive by měla ukazovat nějakej extrém v chudym a bohatym poli, nikdy konkrétní hodnotu...
Co si tak pamatuju, tak pecen psal, že to má na lambdě z oktávky a ukazovalu mu to nějakej nesmysl...
Co si tak pamatuju, tak pecen psal, že to má na lambdě z oktávky a ukazovalu mu to nějakej nesmysl...
20:36:26
15.02.2015
15.02.2015
MVM
-> m8rinek: Když budeš mít úzkopásmovou na "vstřikovacím" motoru kde funguje lambda regulační obvod - tak samozřejmě funkční lambda "skáče".. S tou životností to není bůhvíjak strašný u širokopásmových.. bývají před katem a na závodních autech Boschky drží i ve žlutých svodech
PS: ovšem "on" to potřebuje pouze ke kontrole při plným plynu - tudíž v akceleraci by ten motor měl běžet v bohatým režimu (míň jak Lambda 1) - tudíž by hodnoty lítat nemusely ..
PS: ovšem "on" to potřebuje pouze ke kontrole při plným plynu - tudíž v akceleraci by ten motor měl běžet v bohatým režimu (míň jak Lambda 1) - tudíž by hodnoty lítat nemusely ..
20:29:52
15.02.2015
15.02.2015
Eidy
-> Tabi: To se ti nezdálo. Mám koberec po celé garáži. Jen u ponku mám navrch ještě takovou pěnovou gumu, aby to šly zamést/vysát piliny atd. Je to nějakej zátěžovej koberec s filcem vespod. Vespod je dlažba, ale ta je studená. Na tomhle se dá ležet kdykoliv.
Koberec je fajn, jen je trochu háklivej třeba na svařování. Ale když seženeš nějakej starej, tak je to spousta muziky zadarmo.
Koberec je fajn, jen je trochu háklivej třeba na svařování. Ale když seženeš nějakej starej, tak je to spousta muziky zadarmo.
20:27:52
15.02.2015
15.02.2015
m8rinek
-> Eidy: Co ten budík při napojení na úzkopásmovou lambdu bude ukazovat? Mám za to, že ta se umí překlápět jen ze stavů chudá/bohatá? Jak moc ta širokopásmá odchází? Dnes ji minimálně motorky jezděj....
20:22:18
15.02.2015
15.02.2015
Tabi
-> Eidy: Při prvním pohledu na tu fotku s tím přípravkem,se mi zdálo,že máš na podlaze koberec,nebo se pletu? Potřebuju do své garáže něco dát,je tam pouze beton.Na konec to bude stejně asi dlažba.Přemýšlel jsem třeba i nad nátěrem ale životnost se nikdy nevyrovná i průměrné dlažbě,uvidíme no.
18:52:49
15.02.2015
15.02.2015
Eidy
-> MVM: Díky. Je to přípravek jen a pouze na sbíhavost v rámci jedné nápravy. Souosost náprav neměřím. Vzhledem ke křivé karoserii to nemá ani cenu. To by šlo dohonit jedině kompletně štelovacíma všema ramenama ve všech směrech na obou nápravách.
A nebo to posadit na stolici, trochu pořezat, natáhnout a svařit. Takže tohle nijak nehrotím. Jinak máš samozřejmě pravdu.
A nebo to posadit na stolici, trochu pořezat, natáhnout a svařit. Takže tohle nijak nehrotím. Jinak máš samozřejmě pravdu.
18:42:45
15.02.2015
15.02.2015
MVM
-> Eidy: Hezká práce a máš i pěknou garáž/dílnu.. Jen jsem měl pocit že když máš "závodní auto" - že vyrábíš i závodní přípravky na geošku Tohle Ti neproměří nápravy a souosost,potažmo díčí sbíhavost. (není to myšleno rýpavě )
18:32:04
15.02.2015
15.02.2015
Eidy
Dneska jsem si vyrobil novej přípravek na sbíhavost. Sice je těžší než předchozí (ocel proti hliníku), ale je s tím mnohem lepší práce a je přesnější.
11:57:04
15.02.2015
15.02.2015
Eidy
-> MVM: Právě. Sice ta mapa by měla bejt ok, ale chci se ujistit. Tohle mi postačí.
10:38:26
15.02.2015
15.02.2015
MVM
-> Eidy: Ahoj.. píšeš že máš "jinou mapu" v řj.. Tzn. pokud nemáš bližšší info čeho se změna týkala,není na škodu vědět jaký je průběh lambdy zejména při plným zatížení. U vstřikování takový průšvih není (pokud nezlobí tlak paliva)..
10:12:59
15.02.2015
15.02.2015
Eidy
-> MOLSO: Asi jo. Ten budík je stavěnej na úzkopásmovou. Tak nebude to úplně přesný, ale spíš mi jde o to vidět právě bohatá/chudá.
-> mirecek.666: Nevím, nějaká, co k tomu byla. Ale dá se to připojit na jakoukoliv. Lambdy jsou všechny stejný. Kupoval jsem to od zdejšího člena pecen.
-> MVM: To znám. Jsou to krásný hračky, ale ty peníze nejsou malý. A navíc s tím nejde jezdit dlouhodobě. Širokopásmová sonda postupně odchází. Na to Tvoje ladění to naprosto chápu. Kdybych se vrtal v karburátorech, taky bych si to asi pořídil. Já to mám fakt spíš kvůli tomu, abych si zkontroloval, že to není nikde chudý. Nic víc. Nepotřebuju to ladit na spotřebu.
-> mirecek.666: Nevím, nějaká, co k tomu byla. Ale dá se to připojit na jakoukoliv. Lambdy jsou všechny stejný. Kupoval jsem to od zdejšího člena pecen.
-> MVM: To znám. Jsou to krásný hračky, ale ty peníze nejsou malý. A navíc s tím nejde jezdit dlouhodobě. Širokopásmová sonda postupně odchází. Na to Tvoje ladění to naprosto chápu. Kdybych se vrtal v karburátorech, taky bych si to asi pořídil. Já to mám fakt spíš kvůli tomu, abych si zkontroloval, že to není nikde chudý. Nic víc. Nepotřebuju to ladit na spotřebu.
09:29:14
15.02.2015
15.02.2015
MVM
-> Eidy: Já mám tuhle hračku www.jdm-shop.cz/digitalni
-budik-aem-af-ratio-s-wide
band-lambdou.6044 - ale zase za jiný peníze. Je to s Bosch vyhřívanou širokorozsahovou - ale mám to kvůli karburátorům.
09:19:41
15.02.2015
15.02.2015
mirecek.666
-> T: tak tak
-> Eidy: co přesně máš za lambdu? Já mám doma ještě jednodušší vehement taky, jen lambdu ještě nemám
-> Eidy: co přesně máš za lambdu? Já mám doma ještě jednodušší vehement taky, jen lambdu ještě nemám
09:14:08
15.02.2015
15.02.2015
T
-> Eidy: tak strašný to neni, ale hlavně jsi připraven na sezónu
08:01:26
15.02.2015
15.02.2015
MOLSO
-> Eidy: úzkopásmová sonda dokáže pracovat s takým budikom ? ja som bol v tom že dokáže len ukázať bohatá - chudobná