skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
22:14:07
23.04.2013
23.04.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy: Olej na 100°C je ideální provozní teplota ba naopak takovému oleji co máš (eď nevím zda 50tka nebo 60tka) se nic nestane ani při 140°C. Spíš bych se bál toho, když se olej nedostatečně ohřeje a hned tomu dáš na okruhu (třeba ráno po složení z podvalu). V takových podmínkách chce olej 10 - 15km než se důkladně prohřeje a přestane se trhat film... Ohledně vypadávání kvaltů, tys nějak měnil něco kolem řazení a nebo to zůstalo stejné jako s předchozím motorem? Osobně bych zkusil povolit kulisu řazení, poptlačit auto na rovině aby si vše sedlo a najít co nejlepší polohu neutrálu tak aby páka nikam netáhla.
21:22:28
23.04.2013
23.04.2013
Eidy
-> Martin136COUPE:
Ale je fakt, že když jedu Volvem, tak si to užívám. Pořád mě překvapuje, jak drží. Dost jsem tomu propadnul. Ale s Kóčou, tu pošlu do zatáčky a nepřemýšlím, jestli to zvládne nebo ne. Vím, že jo, a že jsou ještě slušný rezervy. Na takový drncavý "zatáčkovatý rovince" v lesích jsem si říkal, že Volvo by to zvládalo asi líp. Jenže pak mrknu na budík a já jel 160 .
A hlavně mám vždycky čistou hlavu. Nepřemýšlím nad ničím, jen poslouchám ušima motor a zadnicí podvozek. NIC VÍC.
Ale je fakt, že když jedu Volvem, tak si to užívám. Pořád mě překvapuje, jak drží. Dost jsem tomu propadnul. Ale s Kóčou, tu pošlu do zatáčky a nepřemýšlím, jestli to zvládne nebo ne. Vím, že jo, a že jsou ještě slušný rezervy. Na takový drncavý "zatáčkovatý rovince" v lesích jsem si říkal, že Volvo by to zvládalo asi líp. Jenže pak mrknu na budík a já jel 160 .
A hlavně mám vždycky čistou hlavu. Nepřemýšlím nad ničím, jen poslouchám ušima motor a zadnicí podvozek. NIC VÍC.
21:16:03
23.04.2013
23.04.2013
Martin136COUPE
-> Eidy: Daniel z Taxi: " Hmmm, takle bychom to jenom těžko stihli. Připoutal by jste se prosím ? Musím zařadit dvojku..."
20:57:58
23.04.2013
23.04.2013
Tommyk
-> Eidy: 10% ? ale na trojku, ne?
20:53:32
23.04.2013
23.04.2013
Eidy
-> Tommyk: Co pane? Pilu pane? Já pane? Ne pane.
V obci 50 a u cedule podlaha . Ale jinak jsem udržoval cestovní rychlost 120-140, což je sotva tak 10% plynu.
V obci 50 a u cedule podlaha . Ale jinak jsem udržoval cestovní rychlost 120-140, což je sotva tak 10% plynu.
20:43:43
23.04.2013
23.04.2013
Tommyk
-> Eidy: jak rika nwkt, dal bych chladič.. stejně s tim jezdis jen pilu (nb většinou, nemam pravdu?) takže nějaký zahřívání asi nemá moc cenu řešit.. výměník máš?
případně nějak pořešit termostat k oil chladiči
případně nějak pořešit termostat k oil chladiči
20:41:43
23.04.2013
23.04.2013
Eidy
-> Nwkt: Něco tam spáchám, ale fakt jsem nejel kudlu a přesto se to takhle hřeje.
20:32:12
23.04.2013
23.04.2013
Nwkt
-> Eidy: A co ten olejovej chladič, když tam má bejt i v sérii?
20:31:14
23.04.2013
23.04.2013
Eidy
Dneska jsem se byl projet a motor šlape parádně. Jen ten olej. Při svižné jízdě, byla teplota oleje po 15 km 100°C. To je prostě moc. Jediný vysvětlení jsou svody, takže přijdou omotat. Další drobnost je 4ka. Občas dobrý, občas má tendenci vyskočit. Když sešlápnu spojku a znova jí zařadím a dotlačím, tak už dobrý. Napadá vás něco?
20:43:21
19.04.2013
19.04.2013
Lubes - zrušená registrace
-> johaning: viem si to predstaviť
15:29:49
19.04.2013
19.04.2013
johaning
-> Lubes: Taky ze lidi po nas koukali kdyz jsme jeli,ja rapidem pred nim a pak Volvo s erkem,parada,a bylo i hezky takze se vse povedlo na jednicku ;-)
15:28:35
19.04.2013
19.04.2013
johaning
-> onba: hale ani neni
10:42:55
19.04.2013
19.04.2013
Lubes - zrušená registrace
Eidy 19.04.13 10:36:09 napsal:
Musím říct, že s touhle hezkou soupravou se jezdí parádně.asi by som z auta vypadol keby to vidím naživo niekde na ceste
Musím říct, že s touhle hezkou soupravou se jezdí parádně.asi by som z auta vypadol keby to vidím naživo niekde na ceste
09:11:06
19.04.2013
19.04.2013
Eidy
-> onba: Tak kdybych to měl v originále, tak bych se nebál ani malinko. U spotřebáků to neřeším, je to jen ztráta času, nic víc. Ale s Kóčou je to trochu jinčí kafe :) V Běšinách klidně přijď. Jestli teda bude slušný počasí.
08:58:26
19.04.2013
19.04.2013
onba
STK je takovej malej děs škodováků Doufám, že jí konečně uvidím v Bešinech. Jedu tam poprvé na kukačku...
15:43:55
18.04.2013
18.04.2013
johaning
-> Eidy: samozrejme nemas zac ;)
22:58:24
17.04.2013
17.04.2013
yaris
-> Bery: -> Eidy:
19:47:08
17.04.2013
17.04.2013
Eidy
-> Bery:
19:41:16
17.04.2013
17.04.2013
Bery
-> Eidy: pšššt:-) jj