Eidy / Kóča Eidy / Kóča

komentáře | popis | fotky | Eidy | 16.03.24 21:02 | 719x v oblíbených
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.



Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Jeremy Clarkson - Love the Beast




Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.



1) Podvozek:

Přední náprava:



* Emková.

* Vyztužená ramena po celé délce.

* Ramena uložena v unibalech.

* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).

* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.

* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.

* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.

* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.

* Vzpěra mezi tlumiči.

* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).

* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.

* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).

* Rozchod 1415 mm.



Zadní náprava:



* Molčanova ramena.

* Uchycení v unibalech.

* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.

* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.

* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.

* Podložky 16mm.

* Zadní zesílené náboje (by Saky).

* Rozchod 1390 mm.



Převodovka:



* 5Q se SP 4,22.

* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).

* Samosvor od Kalmaru.

* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.



Kola:



* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.

* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).



2) Interiér:

* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.

* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).

* Čtyřbodové pásy RRS 3".

* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.

* Nastavitelný shiftlight.

* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.

* Startování tlačítkem.

* Sportovní pedály OMP.

* Černé koberce (bibendum30).

* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.

* Zadní sedadla pryč.

* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.

* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.

* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.

* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.



3) Exteriér:

* Červený lak odstín Škoda Corrida.

* Přední spoiler upravený podle představ.

* Bílé přední blinkry..

* Zakázkový chladič pod nárazníkem.

* Bezpečnostní spony na přední haubně.

* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.

* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.

* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.

* Hliníková střecha.

* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.



4) Motor:



* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.

* Kované písty CP s vyšší kompresí.

* Ojnice Maxpeedingrods.

* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.

* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).

* Maximální otáčky 7200 ot/min.

* Vačky sériový AR 164.

* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.

* Karbonové sání.

* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.

* Duralová řemenice.

* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).

* Sáni vzduchu bočním oknem.

* ECU Master Classic.

* Olej Millers 10w60 NT.

* 176 HP a 213 Nm.



5) Chlazení

* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.

* Taženo v Cu trubkách.

* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.



6) Hmotnost

* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.



Plány:

* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.

* Vrátit a vracet se na Nurburgring.

* Možná jet na sraz ve Worthersee.

* Přidat ještě něco toho karbonu.

* Ještě to trochu odlehčit.

* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.



Svezení na okruhu v Goodwoodu :)

Škoda 110R at Goodwood trackday - 18.06.2022 - stint 3




Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )

Š110R - Autodrom Most 13.4.2022 - Stint 2 - 18:00




Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))

Nejrychlejší kolo zde:
Škoda 110R on Nordscheife 10.06.2018 stint 4 - my fastest lap 8:55




Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)

Zábava sledovat Lukyho EVO V
Škoda 110R in Spa Francorchamps 11.06.2018 part 3




Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured

Eidy / Kóča - komentáře:

09:41:11
13.06.2012
-> Eidy: : no jak to tu pročítám, tak z hlediska funkce a ceny asi není o čem mluvit no 8 jen mi prostě ty karburátory sedí do starých aut 4
09:39:47
13.06.2012
vhml
-> Toušík: jenže to je dvoulitr, to nejspíš nespraví ani 45tka karb a 48 stojí raketu. elektronika je správná cesta, jen se do toho dostat
09:38:52
13.06.2012
havlik
-> Toušík: ale ne tak když už tam elektroniku má. Tak je to vcelku v pohodě jasně že samostatná plně programovatelná jednotka vyjde na mnohem víc.
09:36:40
13.06.2012
Toušík
-> havlik: Aha tak to jsem měl milnou představu o ceně elektroniky. Tím pádem tohle co píšu je kravina. Díky za ujasnění.
09:33:56
13.06.2012
havlik
-> Toušík: to bych radši nacpal 5-10tis za pořádný odladění elektroniky a pojede to vždy líp
09:33:14
13.06.2012
Toušík
-> havlik: Jasně tak stojí to okolo 25 komplet naladěný webry na obsah vačke atd. Což není drobná investice. Spíš jsem to myslel jako myšlenku zda : Webry x Elektronika.
09:30:02
13.06.2012
havlik
co bych viděl jako největší prudu je investice kolem 20tis za nový webery, a pak hodiny dalšího ladění a spousta dalších penez za difuzory atd. Takhle jak řiká radek jen ladí čip a stojí to prd, akorát je to zatim větší oser dokud se do toho eidy nedostane
09:24:00
13.06.2012
radekp
-> Toušík: Myslím že naladění tak špičkového výkonu nebude snažší cesta...navíc ted to jsou už jen hrátky bez investic. A navíc by musel sundat to sexy sání1
09:18:59
13.06.2012
Toušík
-> Eidy: Jen se tak vlezu. Chápu že karbci mohou reagovat pomaleji než elektronika, ale tak s tím se člověk naučí jezdit ne? (Dřív přidá.) Je fakt že v elektronice se daj dělat snáze zásahy do map než laděním karbců, ale zas pokud máš nasazený 2 webry tak bych myslel že taky nebudou fungovat špatně. Samo že musej perfektně fungovat a bejt naladěný někým kdo je mistr v oboru. Ale jezdilo se to a přijde mi to snažší cesta.
09:04:34
13.06.2012
Eidy
-> T: Mít tam 2 webery? No proč ne. Jen si nevím, jestli by to mělo stejnej výkon jako teď. A hlavně tahle elektronika funguje hned. U většiny aut dupneš na plyn a chvilku se nic neděje. Třeba 3-4 desetiny vteřiny. Stejně tak při puštění plynu to má drobný zpoždění. Tohle funguje hned a proto mě to nenutí.

Když si současně přibržďuju, dá se jet klidně 50-60, ale motor musí být aspoň trochu v zátěži. Tlačit po rovince lehký auto není žádná námaha. Asi.
15:05:22
12.06.2012
-> Eidy: : a nechceš radši karbece, prý to špatně nevypadá 5 40

a nebo jestli se motoru, řídící jednotce "nestýská" po turbu 40
12:27:20
12.06.2012
Eidy
-> radekp: no vidíš, mě se začína stýskat po karburátoru a tryskách. Wlad s tím prý nejezdil. Proto to neřešil. Tak jak jsem to koupil, to bylo v podstatě nepoužitelný. Ale já to nějak přesvědčím.
12:16:15
12.06.2012
radekp
-> Eidy: Tak jsem záviděl relativní jednoduchost nastavování map v pc a jak vidím, bude to ještě oříšek. Wlad tyhlety problémy neměl, nebo je neřešil?
01:52:16
12.06.2012
Eidy
Takže, byl jsem to 2x projet a žádná sláva teda. Poprvé to bylo úplně tragický. Vespod to cukalo jen o trochu míň, ale celkově bylo cítit, že to nemá sílu. Jelo to o dost hůř než v Mostě, výkon nikde a motor nešel dostat přes 5000 bez ohledu na kvalt a ani po odložení, což v Mostě fungovalo. Zpátky do garáže a bolavá hlava z toho všeho. Dále jsem zjistil, že kolem řemenice na klice olej nekape, ale teče a to doslova. Gufero je v pytli. Budu muset rozebrat zadek a vyměnit.

To jsem jel s ŘJ kde byla epromka venku na deklu, aby šla snadno měnit.

Dal jsem teda zavřenou ŘJ a přetáhnul svazek dál od VN kabelů. Původně byly přisponkovaný k rozdělovači. Na snímače ani nic jinýho jsem nešahal. Jen přemístil svazek a zavřel epromku dovnitř, do Faradayovy klece. Ještě jsem znovu proměřil průtok až u vratky do nádrže a dává to cca 170l/hod čili dost. Jel jsem to znovu projet a samozřejmě to dole cukalo stejně, ale najednou měl motor zase svůj výkon a vynechávání přišlo "až" v 6000 nebo tak nějak a neměnilo se to. Pořád na 6000. Napadlo mě teda, jestli nemůže být ŘJ rušená indukcí z VN kabelů. Setkal jste se s tím někdo? Je to horká stopa.

Zkoušel jsem jet minimální konstantní rychlostí, kde to neškube. Měl jsem na tacho přes 120 a pořád to zrychlovalo. S tím se nedá moc jezdit. Ale doteď jsem ladil snímač zátěže a v garáži se to tvářilo mnohem líp, uvidíme zítra.

No a nakonec jsem zjistil, že to žere jako ruskej tank. Najel jsem maximálně 50km, spíš 40 a zmizela skoro čtvrtka nádrže 9. To dělá odhadem 20l/100km. No panečku, jenže když to člověk drtí naplno, no proč by ne.

Takže, kdo poradí. Potřebuju zkusit zaizolovat svazek ve stylu koaxiálu. Jak na to? Alobalem?
16:37:25
11.06.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 11.06.12 16:14:48: Do podběhů se právě moc vapkou nedostaneš a na lem zevnitř už vůbec ne... Říkal jsem to tátovi několikrát a tuhle koukal co jsem mu rukou s hadicí šouplou zevnitř blatníku vyhrabal za tuny bláta a humusu kde se pořád logicky drží vlhko a lem vesele hnije.
16:14:48
11.06.2012
vhml
-> Tuner#2: já spíš stejně potřebuju mejt humus z podběhů, podvozku atd. Lak se stejně musí vzít houbou aby se to omylo pořádně.
15:50:50
11.06.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Luky. 11.06.12 15:47:32: To je ideální kombinace když to po oplachu zmokne a v garáži to dosušíš. Dešťovka nedělá fleky a zaschlé kapky 4 Když auto meju i zespoda včetně vystříkání podběhů a lemů zevnitř, tak to opláchnu a jedu projet cca. 10km aby se auto zespoda vyluftovalo a když dojedu je krásně suché i v podběhách. Aplikace fénu tedy jen vyjímečně 5
15:47:32
11.06.2012
Luky
-> Tuner#2: a ještě jsi zapoměl dodat finalizaci dešťovou vodou před sušením 6
upraveno 1x, naposled 11.06.2012 15:47:52
15:40:08
11.06.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 11.06.12 15:32:56: Ten rotační dělá škrábace jako automyčka a wapka má tak velký tlak, že tam kde je načatý lem apod. to má tendenci odfukovat. Navíc jak psal Eidy auto je pak jak jeden velký bazén, protože se ta voda protlačí všude...



Kdepak chce to jedině hadici, na to nacvaknu koncovku s regulací od rozprachu až po paprsek proudu ale s běžným tlakem ve vodním řádu 2,5-3,5 atm pěkně jen poprášit rozprašovačem. Nechat chvíli mokré aby se to rozmočilo. Pak zvova poprášit, umejt houbou a nakonec final poprášení. Pak už jen švédská utěrka na vysušení.
upraveno 1x, naposled 11.06.2012 15:41:04
15:32:56
11.06.2012
vhml
-> Tuner#2: a co to dělá? Ne že by naše laky byly nějaký slavný, ale chci právě na auto kupovat wapku v blízké době. hlavně na oplach bordelu. Táta dělá do zemedelstvi, takže auto pořád zasraný.
Extreme Tyres