-> Eidy: a neni to jedno či to bude z kompozitu alebo nie, myslim že na takom diely to bude jedno?
či hráme na efekt?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
07:38:18
23.03.2011
23.03.2011
Eidy
-> matoo: Když bude přípravek, tak jo
22:48:17
22.03.2011
22.03.2011
matoo
-> Eidy: takze bude verzia z kompozitu? ;)
22:40:57
22.03.2011
22.03.2011
m8rinek
22:40:07
22.03.2011
22.03.2011
Eidy
-> m8rinek: to je teda piditrumpetička.
Když mi kamarád udělá přípravek, tak si udělám karbonový.
Když mi kamarád udělá přípravek, tak si udělám karbonový.
22:38:21
22.03.2011
22.03.2011
m8rinek
-> Eidy: tady skoda110r.eu/110r/brezen1
180002.jpg
22:37:30
22.03.2011
22.03.2011
Eidy
-> m8rinek: kde máš trumpety?
22:36:48
22.03.2011
22.03.2011
m8rinek
-> Eidy: tohle je držák difuzoru skoda110r.eu/110r/brezen1
180003.jpg :D
22:34:31
22.03.2011
22.03.2011
Eidy
-> m8rinek: mě jo
Když jsem vyndaval difuzory, tak jsem na to zapomněl a tahal je ven jak pitomej, než jsem si vzpomněl, že musím povolit bypasy. No a jeden jsem trochu ohnul.
Když jsem vyndaval difuzory, tak jsem na to zapomněl a tahal je ven jak pitomej, než jsem si vzpomněl, že musím povolit bypasy. No a jeden jsem trochu ohnul.
22:33:15
22.03.2011
22.03.2011
m8rinek
-> Eidy: nedrží ;)
22:31:04
22.03.2011
22.03.2011
Eidy
-> m8rinek: Jo jasný, už jsem se opravil. No tak na to jsem nešahal, takže nevím. Není potřeba.
Edit: Dyk říkám, že difuzor drží mimochodem.
Edit: Dyk říkám, že difuzor drží mimochodem.
22:30:32
22.03.2011
22.03.2011
m8rinek
-> Eidy: Ne, ten šroubek nic nejistí, může ti to tak připadat, ale není to tak (to že když je šroubek zašroubenej a dif nejde nandat, nebo zašroubenej a dif nejde vyndat s tim nemá nic společného, to jen vystupuje z tělesa, ale není to jeho funkce!).
Jinak přední větev má i malinko větší hodnotu na synchrotestu (jeden dílek), zítra zkusim oba kanálky profouknout kompresorem a zadní pořádně dotáhnout.
Jen mě zajímalo jak se to má správně projevovat (mě se uplatňuje až při velkém otevření, jenže to už je i slyšet a má to negativní vliv na chod, navíc by tohle nastavení mělo být velmi citlivé). Bohužel asi tu zkušenost také nemáš...
Jinak přední větev má i malinko větší hodnotu na synchrotestu (jeden dílek), zítra zkusim oba kanálky profouknout kompresorem a zadní pořádně dotáhnout.
Jen mě zajímalo jak se to má správně projevovat (mě se uplatňuje až při velkém otevření, jenže to už je i slyšet a má to negativní vliv na chod, navíc by tohle nastavení mělo být velmi citlivé). Bohužel asi tu zkušenost také nemáš...
22:26:03
22.03.2011
22.03.2011
m8rinek
skoda.daves.cz/Teorie_kar
buratoru_DCOE-fil_366.jpg
Dle mě mluvíš o šroubu bohatosti směsi na volnoběh (4), ale já se ptám na bypass, který slouží ke kompenzaci ,,vyběhání,, hlapek v komorách, kterým se otevírá kanálek pro proudění vzduchu okolo klapky (aneb mam vyběhanou první klapku, otevřu bypass na druhý a měl bych mít srovnán podtlak se zavřenejma klapkama) (2). Funguje to stejně jako když vrtáš do klapek dirky pro kompenzaci.
Dle mě mluvíš o šroubu bohatosti směsi na volnoběh (4), ale já se ptám na bypass, který slouží ke kompenzaci ,,vyběhání,, hlapek v komorách, kterým se otevírá kanálek pro proudění vzduchu okolo klapky (aneb mam vyběhanou první klapku, otevřu bypass na druhý a měl bych mít srovnán podtlak se zavřenejma klapkama) (2). Funguje to stejně jako když vrtáš do klapek dirky pro kompenzaci.
22:24:49
22.03.2011
22.03.2011
Eidy
-> m8rinek: Ajjj. teď jsem to popletl. Už vím. To jen ten šroubek co jistí mimochodem difuzor v těle že jo?
22:22:10
22.03.2011
22.03.2011
m8rinek
-> Eidy: počkej, víš co je bypass?
Přepážky mám stejně.
Přepážky mám stejně.
22:20:29
22.03.2011
22.03.2011
Eidy
-> m8rinek: Tak jasný, jen jsem naznačil případné možnosti .
A zkoušel jsi sundat karbec a podívat se do obou komor jak moc se svítí kolem klapek resp. jestli se svítí v obou stejně?
Půlotočka bypasu nic neudělá. Já je mám vytočený asi na 18 půlotoček, aby byl volnoběh tak akorát.
A máš ty plechy v sání uložený stejně? Pod stejným úhlem a stejně hluboko? Nejsem odborník na proudění kapalin a plynů, ale víš jak. Někdy se to sejde tak blbě a je z toho problém. Nicméně začal bych kontrolou klapek.
A zkoušel jsi sundat karbec a podívat se do obou komor jak moc se svítí kolem klapek resp. jestli se svítí v obou stejně?
Půlotočka bypasu nic neudělá. Já je mám vytočený asi na 18 půlotoček, aby byl volnoběh tak akorát.
A máš ty plechy v sání uložený stejně? Pod stejným úhlem a stejně hluboko? Nejsem odborník na proudění kapalin a plynů, ale víš jak. Někdy se to sejde tak blbě a je z toho problém. Nicméně začal bych kontrolou klapek.
22:14:54
22.03.2011
22.03.2011
m8rinek
-> Eidy: to, že mi jedna saje víc vim, bohužel se mi to nedaří doštelovat, zkusim vyšroubovat bypassy a profouknout je, protože jejich citlivost se mi nezdá (jak se projevují, hýbeš li s něma?)
Všechny ostatní důvody jsou irelevantní ;), ventily jsou nastavený stejně (kontroluju je 2x), vačka není žádnej doma brus a rozdělení je uděláno se vší pečlivostí, obě vložky jsou po přiložení stejné a navíc nasávám přece vždy stejný objem. Chyba bude v karbci to vím...
Všechny ostatní důvody jsou irelevantní ;), ventily jsou nastavený stejně (kontroluju je 2x), vačka není žádnej doma brus a rozdělení je uděláno se vší pečlivostí, obě vložky jsou po přiložení stejné a navíc nasávám přece vždy stejný objem. Chyba bude v karbci to vím...
22:10:43
22.03.2011
22.03.2011
Eidy
-> m8rinek: Podle mě ti jedna větev saje na volnoběh víc než druhá. Mě se v chladnu rosí obě stejně. Buď máš jednu klapku (zadní) zavřenou víc a nebo máš rozdílně naštelovaný ventily (tolik asi ne) a nebo blbě nabroušená vačka (ale na to bych taky netipoval). A nebo to může být tím tvým "rozděleným" sáním. Prostě se ti to nepovedlo symetricky. To je podle mě reálná možnost.
09:26:01
22.03.2011
22.03.2011
m8rinek
Jak jsi na tom se sáním? Já mám přední větev na volnoběh chladnější než zadní a nemůžu to nijak dohnat...
09:59:17
20.03.2011
20.03.2011
MATTESS
-> Trax: viz. forum o Mostu v sekci srazy a akce