
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
21:45:16
19.03.2014
19.03.2014

T
-> Eidy: : takže závoďáka mám 

21:44:40
19.03.2014
19.03.2014

m8rinek
-> T: Dost možná karbec to uleje přes otevřenej ventil, taky se mi to stává, ale neřešil jsem to...
21:41:43
19.03.2014
19.03.2014

Eidy
-> T: Pár vteřin bych neřešil. Na 3 šlo v Běšinech i Molčanovo auto. Teď nevím, jestli to byla červená eLeRa nebo 160MTX.
21:39:24
19.03.2014
19.03.2014

T
-> Eidy: : svíce už mám asi třetí a zrovna dneska jsem je vyčistil a dělal odtrh....tak snad je to jen prkotinka.....
a na výfuk jsem člověče nestoupal
napodlo mě, že jsem svody přihnul jak byl motor venku,ale to by to bylo obráceně....záhada

a na výfuk jsem člověče nestoupal
napodlo mě, že jsem svody přihnul jak byl motor venku,ale to by to bylo obráceně....záhada

21:32:21
19.03.2014
19.03.2014

Eidy
-> T: Vzhledem k 5K hlavě to nebude palivo. Asi zapalování. Takže nejspíš svíce.
Nesmíš si na ten výfuk stoupat.
Nesmíš si na ten výfuk stoupat.
21:28:16
19.03.2014
19.03.2014

T
-> Eidy: : alfa taky ? jestli ne, tak nemáš moc koní

neřeším, že to je jen při úplně studeném motoru a je to opravdu pár vteřin, ale to neznamená, že by mě nezajímalo čím to je
jo a mám najednou výfuk nakřivo....vlevo mi jde o krapet níže a byl v rovině, koukal jsem na to už dvakrát a nechápu kde by se co mohlo hnout

neřeším, že to je jen při úplně studeném motoru a je to opravdu pár vteřin, ale to neznamená, že by mě nezajímalo čím to je

jo a mám najednou výfuk nakřivo....vlevo mi jde o krapet níže a byl v rovině, koukal jsem na to už dvakrát a nechápu kde by se co mohlo hnout

21:24:41
19.03.2014
19.03.2014

Eidy
-> T: Tak to neřeš. To nadupaný motory dělají. 

21:22:46
19.03.2014
19.03.2014

T
-> Eidy: : vteřin...pak se to chytne a už není problém při dalším startování....
21:18:23
19.03.2014
19.03.2014

Eidy
-> T: Jak dlouho to běží na 3? Pár vteřin, minutu?
20:54:33
19.03.2014
19.03.2014

T
tak já jsem snad připraven.....
dneska jsem s kamarádem kouknul na svíčky,ventily,atd...pros tě která vůle šla změřit :-D + se trošku zvedal předstih a tak snad to bude OK všechno....zítra jen gumy dofouknout a vyházet interiér + přidělat držák na foťák a jsem připraven zcela....
jen pořád nechápu proč to chytá studený na 3 válce :-/
dneska jsem s kamarádem kouknul na svíčky,ventily,atd...pros tě která vůle šla změřit :-D + se trošku zvedal předstih a tak snad to bude OK všechno....zítra jen gumy dofouknout a vyházet interiér + přidělat držák na foťák a jsem připraven zcela....
jen pořád nechápu proč to chytá studený na 3 válce :-/
10:38:39
11.03.2014
11.03.2014

Luky
-> T: 

10:11:13
11.03.2014
11.03.2014

T
-> Luky: : tak to asi i pojedu teda no 

10:06:36
11.03.2014
11.03.2014

Luky
-> T: jo, to asi i jo 

10:05:21
11.03.2014
11.03.2014

T
-> Eidy: : jojo na tohle narážím....
tak moje sestava je teda asi i legální ?
auto Opel Astra G s váhou na kouli 1200 kg
táhnu podvál, který váží 400 kg a na něm auto 880 kg ( odváženo 800 kg ) a nezajímá mě kolik má max podvál v papírech.....
a já mám B+E
tak moje sestava je teda asi i legální ?
auto Opel Astra G s váhou na kouli 1200 kg
táhnu podvál, který váží 400 kg a na něm auto 880 kg ( odváženo 800 kg ) a nezajímá mě kolik má max podvál v papírech.....
a já mám B+E
09:38:31
11.03.2014
11.03.2014

Luky
Ale pozor, aktuální hmotnost je pouze ve vztahu co auto smí táhnout či nikoliv.
Oproti tomu ve vztahu k řidičskému oprávnění je podstatná celková hmotnost!! Takže pokud nemáš B+E, nesmíš táhnout přívěs s celkovou vyšší než 750kg (*), byť by byl prázdný a aktuálně lehčí než oněch 750kg
(*) nezahrnuju do toho ty rozšíření, kdy smíš táhnout víc než 750 kg pokud je celková hmotnost soupravy do 3,5t, či jak to je, protože to teď z hlavy nevím a vzhledem k tomu, jak se to teď furt mění, ani moc nevím kde to dohledat...
Oproti tomu ve vztahu k řidičskému oprávnění je podstatná celková hmotnost!! Takže pokud nemáš B+E, nesmíš táhnout přívěs s celkovou vyšší než 750kg (*), byť by byl prázdný a aktuálně lehčí než oněch 750kg
(*) nezahrnuju do toho ty rozšíření, kdy smíš táhnout víc než 750 kg pokud je celková hmotnost soupravy do 3,5t, či jak to je, protože to teď z hlavy nevím a vzhledem k tomu, jak se to teď furt mění, ani moc nevím kde to dohledat...
09:31:12
11.03.2014
11.03.2014

Eidy
-> T: Právě, že rozhoduje aktuální hmotnost. Já jsem si taky myslel, že bych správně neměl tahat 2t podval na kouli pro 1600kg, ale můžu.
09:02:11
11.03.2014
11.03.2014

T
tak nějak v to doufám, že se v nejhoršim budou chtít kouknout a nebudou řešit váhu.....a 80 kg mi taky nepřijde nějak zásadní :-)
-> Bery: : to se tu taky řešilo nedavno, že by se neměl tahat podvál, který má v TP např. 2t. a auto má kouli na 1200 kg ikdyž to nevezu skutečně.....ale nakonec snad jsem se dočetl, že tohle pravidlo neplatí...tak jak ? že ten podvál má určitě víc v TP než těch mějch 1200 kg na kouli.....
-> Bery: : to se tu taky řešilo nedavno, že by se neměl tahat podvál, který má v TP např. 2t. a auto má kouli na 1200 kg ikdyž to nevezu skutečně.....ale nakonec snad jsem se dočetl, že tohle pravidlo neplatí...tak jak ? že ten podvál má určitě víc v TP než těch mějch 1200 kg na kouli.....
07:56:14
11.03.2014
11.03.2014

Bery
věčné to téma.rozhoduje okamžitá,to co vezu je náklad,ne auto,který má váhu v techničáku a xy kg.+ - metrák policajti v 95% tolerujou,když máš BE.
tolerujou i u oktávky,která má na kouli 1400 a vozejk mám na 1600 - pokud to auto pod nákladem vyloženě neklečí až na asfaltu.
rádi se kouknou na pěkný auto,ale stavět kvůli váze tě nebudou
tolerujou i u oktávky,která má na kouli 1400 a vozejk mám na 1600 - pokud to auto pod nákladem vyloženě neklečí až na asfaltu.
rádi se kouknou na pěkný auto,ale stavět kvůli váze tě nebudou
00:14:33
11.03.2014
11.03.2014

Jozka
-> T: Tak jedině s tou soupravou fakt na nějaký ten šroťák zajet a nechat naloženej vlek zvážit - nejlépe v pátek odpoledne, aby byl vážní lístek v sobotu ráno čerstvej..
Jsem se chtěl zeptat kámoše, co furt něco tahá, ale bohužel se zřejmě fláka někde po Evropě..

Jsem se chtěl zeptat kámoše, co furt něco tahá, ale bohužel se zřejmě fláka někde po Evropě..

15:41:13
10.03.2014
10.03.2014

Luky
-> T: no ale když to veze na vleku, tak nikde není řečeno, že to odpovídá TP a že to skutečně váží tolik, kolik je v TP napsáno. Může to klidně být nějaký vykuchaný polospeciál s karbonovými díly, že...
Takže jim ho teda ukaž aby ti věřili že jsi to neukradl ale hmotnost by se z toho podle mého názoru brát neměla...
Takže jim ho teda ukaž aby ti věřili že jsi to neukradl ale hmotnost by se z toho podle mého názoru brát neměla...
T/Éro

