skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
O kom se bavíte?
-> T: Držáky nárazníků měl duralový od OMP.
Příčka byla ocelová a ještě řádně vyztužená. Říkali, že jednu už kdysi přerazili, tak ji "trochu" zesílili.

-> vhml: teď přemýšlím, jestli už jsem ji neviděl nebo jestli to byly jen držáky nárazníků.....
-> Eidy: by pomohl....nepamatuješ si, jestli měl i příčku nebo ne, na tý stovce na Kramolíně ?
-> Eidy: by pomohl....nepamatuješ si, jestli měl i příčku nebo ne, na tý stovce na Kramolíně ?
-> T 19.12.14 16:06:12: Já vím, že se o nějakejch deformačních zónách mluvit nedá, ale o to spíš bych do nich nešahal.
Kdyby se radši někdo vrhnul do výroby hliníkový příčky motoru
Kdyby se radši někdo vrhnul do výroby hliníkový příčky motoru

-> minno: myslel jsem to bohužel tak, jako to píše -> Luky: a -> radekp: a to nemluvim o tom, že my máme ještě na rozdíl od 120 nádrž vepředu a ještě plechovou....asi dál nemusím pokračovat, ne ?
-> minno: Ale začínají za řidičem

-> T: přesně tak, stejně jak u moderních vozů se jako deformační zóna využije veškerá hmota před motorem 

-> T: no, ale ona aj škodovka s motorom vzadu má vpredu deformačné prvky, prečo by nemala...
-> vhml: deformační prvky na předku škodovky s motorem vzadu ? kolik si myslíš, že ta kapota zachrání ? 

-> T 19.12.14 09:09:44: takže nahrazení jednoho z mála deformačních prvků laminátem :-) To si asi necham ujít 

-> vhml: tohle je konkrétně přední kapota 

-> T 18.12.14 19:56:42: to mě řekni jak to furt odlehčuješ. Chtěl jsem odlehčit stovku a nevymyslel jsem nic co bych vyndal a vážilo to víc jak pár deka...
-> Eidy: příští týden to dořešíme
-> ZdrubT: kabeláž vyřešena a s výfukem uvidím, každopádně na rs už jsem koukal
váhu trubek jsem ještě nezjišťoval,ale povedlo se mi dneska dalších 8 kg pryč

-> ZdrubT: kabeláž vyřešena a s výfukem uvidím, každopádně na rs už jsem koukal

váhu trubek jsem ještě nezjišťoval,ale povedlo se mi dneska dalších 8 kg pryč

-> T: Vubec bych se ničeho nebál. Já mam kabeláž taženou přímo pod trubkama a uplně v poho. Jen od toho vejfuku to dej dál a dobrý. Klidně se podivej na mý RSo.
-> T: Jo, myslím tohle. Tu levou trubku. Nevím no. Já to udělal od začátku oddělený přes hadici, takže nemůžu tvrdit, že se něco stane a nechci Tě strašit. Spíš jsem vyjádřil obavu. Každopádně to neznamená, že se něco stane.

-> Tuner#2: , -> vhml: asi s tím raději uhnu, to bude jistota....
-> Eidy: teď nevim jak to myslíš,ale mam i fotku , jak to mam vespod, tak ji sem odpoledne dam...
-> Eidy: teď nevim jak to myslíš,ale mam i fotku , jak to mam vespod, tak ji sem odpoledne dam...
-> T 14.12.14 18:37:03: já mám trubku až na tom levým podběhu. Krásně s tím uhneš bokem za pomoci hadice od chladiče ze 120tky. skoda-virt.cz/cz/.../1439
-vhml-skoda-140ls?gotopost
=3...
-> T: Jdště jedna věc. Jak daleko máš tu trubku vyloženou? Myslím, jak je dlouhá od posledního úchytu. Aby se Ti někde neuklepala. Já to mám nad nápravou přeřízmnutý a tenhle kus vlastně visí v hadicích na obou koncích.
-> T 14.12.14 17:17:25: Tohle je špatně, ten mirenol sundej a vodu mám kolem svodů snad ještě blíž a je to OK.