skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
21:25:18
20.02.2013
20.02.2013
m8rinek
-> Pavel P..: Soudíš podle díry? Nemělo by to být ale jedno? Ložisko je stejné...
21:22:05
20.02.2013
20.02.2013
Pavel P..
to je trubka z kyvky ne?
19:46:16
20.02.2013
20.02.2013
Eidy
-> T: jj, zmenši průměr.
19:44:52
20.02.2013
20.02.2013
T
-> m8rinek: : jojo, měřil šuplerou, jak jsem psal Eidymu, tak ložisko je stejný, jako to, které jsem ubrousil a padlo až na konec a navíc po prvním sundání tam bylo jasně vidět (zapatlaný vazelínou místo,kam ložisko nedosáhlo a zbytek suchý ), kam až ložisko dosáhlo...
-> Eidy: : asi mi nic jiného nezbude, myslíš po obvodu ložiska ?
-> Eidy: : asi mi nic jiného nezbude, myslíš po obvodu ložiska ?
19:38:45
20.02.2013
20.02.2013
Eidy
-> T: Když lízneš poslední 3-4mm, tak to nebude absolutně žádný vliv. To se neboj.
19:38:06
20.02.2013
20.02.2013
m8rinek
-> T: A šuplerou jsi to změřil, že ložisko opravdu nedosedne?
19:31:28
20.02.2013
20.02.2013
T
-> Eidy: : to jsem taky chtěl,ale jelikož tam neni na hmat nic poznat,tak soudím,že se jedná o desetiny mm a to asi v ruce pilníkem netrefim :-/
jinak Tvoje řešení dneska už padlo od Petra, takže to tak asi dopadne, jen přemýšlím o dalších možných následcích, které snad teda žádný nejsou no :-/
sakra kde se s tim co mohlo stát :-/ to někomu řachlo nebo vařením.... :-/
jinak Tvoje řešení dneska už padlo od Petra, takže to tak asi dopadne, jen přemýšlím o dalších možných následcích, které snad teda žádný nejsou no :-/
sakra kde se s tim co mohlo stát :-/ to někomu řachlo nebo vařením.... :-/
19:25:06
20.02.2013
20.02.2013
Eidy
-> T: Tak to už fakt nevím. Jedině to proměřit. Nebude to zcela přesný, ale ustříhni kus třeba z 2mm plechu o fous větší než díra a pak ho pilníkem sundej co nejpřesněji na rozměr začátku díry. Pak ho zasuň na konec a pomalu s ním otáčej, jestli se to někde sekne. Jestli je to oválný.
Jinak bych asi konec ložiska lehce líznul na obvodu flexou a nalisoval do konce.
Jinak bych asi konec ložiska lehce líznul na obvodu flexou a nalisoval do konce.
18:29:50
20.02.2013
20.02.2013
T
-> Eidy: : tak, tak...
18:05:56
20.02.2013
20.02.2013
Eidy
-> T: zeptám se úplně divně, ložiska jsou stejně široký?
17:43:22
20.02.2013
20.02.2013
T
-> minno: : jojo, malé tam je a kdyby to brzdilo, tak ho vyklepnu od místa velkého ložiska hřídelí...a osazení jako zápich ? to všechno je přeměřený a pasuje to, viz fotka s tim ubroušenym ložiskem ( prostě jsem ho ubral po obvodu flexou, abych ho tam jen nastrčil a nemusel ho lisovat)...jedině,co bych potřeboval proměřit je průměr u dosedací plochy velkého ložiska,což nemám jak...že jinak tam ložisko po celou dobu jde, až na ty poslední 2 mm...
17:38:42
20.02.2013
20.02.2013
minno
-> T: aha, pozerám ďalšie fotky, takže ty si to už znova rozobral. Hĺbka pre to ložisko je teda v poriadku? Nechce tam vojsť ani samotné to ložisko bez hriadele? To staré ložisko, ktoré ti tam vošlo, si zobral flexou po obvode, čiže si zmenšil jeho priemer?
17:30:22
20.02.2013
20.02.2013
minno
-> T: jedine to znova celé vybrať von a pomerať hĺbku osadenia pre ložisko..... Už tam máš naložené aj to malé ložisko?
17:29:42
20.02.2013
20.02.2013
T
a tady krásně čisto, nikde nic...takže je to podle mě šišatý a po obvodu dál se to podá,ale na konci se to asi nemá podat kam...jediné moje vysvětlení a teď co s tim :-/
17:28:32
20.02.2013
20.02.2013
T
a tady staré ložisko, které jsem vzal po obvodu flexou a to tam padne až do konce....
16:35:02
20.02.2013
20.02.2013
T
-> Eidy: : tak nedostanu...chybí mi asi tak 2-3 mm a prostě tam nejde.....a neni tam jedinej náznak překážky....
jdu udělat fotky...
jdu udělat fotky...
16:28:42
20.02.2013
20.02.2013
Eidy
-> T: Jak jako šišatou? Kdyby to bylo šišatý, tak tam to ložisko nedostaneš. Fotka by pomohla.
15:51:59
20.02.2013
20.02.2013
T
a jak poradíte, když se to tváří na šišatou nápravu ? ( místo pro ložisko )
22:07:59
19.02.2013
19.02.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno 19.02.13 21:53:58: Tomu říkám přípravek na lisování ložiska