skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
19:26:55
31.12.2012
31.12.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T: Jen taková moje poznámka. Odklon kola bude podle mě jiný když to vyměřuješ zvednuté a jiný až to bude stát zatížené na kolech, kdy se můžou deformovat silentbloky a Ačka to udělá větší až si vše sede. Je to jen připomínka aby jsi s tím v možnostech nastavení počítal.
18:20:19
31.12.2012
31.12.2012
bibendum30
T 31.12.12 18:16:27 napsal:
se můžu na nějaký PF-ko vyprdnout…hlavně, ať se tu příští rok
opět všichni sejdem živí a zdraví Nejlépe na Mosteckým okruhu-vid?
se můžu na nějaký PF-ko vyprdnout…hlavně, ať se tu příští rok
opět všichni sejdem živí a zdraví Nejlépe na Mosteckým okruhu-vid?
18:16:27
31.12.2012
31.12.2012
T
se můžu na nějaký PF-ko vyprdnout....hlavně, ať se tu příští rok opět všichni sejdem živí a zdraví
19:33:21
30.12.2012
30.12.2012
T
-> Eidy: : parádní, fotky mi asi stačí takhle, možná jen kdyby se ti ještě chtělo nějakou fotku, jak to vypadá na "spoji" mezi držákem a příčkou
jinak co jsi se ptal na tu polohu vnitřního držáku, tak je vlastně ten držák na volno na těch šroubech, takže je to v podstatě tak,abych mohl nastavovat jen větší áčka...jinak ty ovály jsou cca 2cm, ale nevim jestli je to schválně nebo ne,ale pohyb je tak max 1cm od max polohy nahoře k max poloze dole... :-/
a koukám, jak jsi říkal o tom eLku pro příčku, tak jsi ho vlastně použil i na držák,takže prodloužil svislou stěnu v podstatě ?
no já zítra asi odstraním ten tunel pro topení a musím odříznout držák spoje spojkového válečku a trubky, a ještě musím doladit pohyb na vnějších držákách, že mi na vnitřních držákách ke stěně tak 1cm chybí.....
jinak co jsi se ptal na tu polohu vnitřního držáku, tak je vlastně ten držák na volno na těch šroubech, takže je to v podstatě tak,abych mohl nastavovat jen větší áčka...jinak ty ovály jsou cca 2cm, ale nevim jestli je to schválně nebo ne,ale pohyb je tak max 1cm od max polohy nahoře k max poloze dole... :-/
a koukám, jak jsi říkal o tom eLku pro příčku, tak jsi ho vlastně použil i na držák,takže prodloužil svislou stěnu v podstatě ?
no já zítra asi odstraním ten tunel pro topení a musím odříznout držák spoje spojkového válečku a trubky, a ještě musím doladit pohyb na vnějších držákách, že mi na vnitřních držákách ke stěně tak 1cm chybí.....
16:57:58
30.12.2012
30.12.2012
Eidy
-> T: máš to tam.
15:56:57
30.12.2012
30.12.2012
T
-> Eidy: : na email prosím, já na to večer kouknu a pak Tě budu bombardovat otázkama
12:51:22
30.12.2012
30.12.2012
Eidy
-> T: Tady jsou nějaký fotky. skoda-virt.cz/cz/.../1340
68-molcan-ova-naprava
Kdybys potřeboval v plným na mail, stačí říct.
Kdybys potřeboval v plným na mail, stačí říct.
10:23:38
30.12.2012
30.12.2012
T
-> Eidy: : mohl by jsi mi to vyfotit, jak to tam máš vařený, dík
22:00:25
29.12.2012
29.12.2012
Eidy
-> T: Na Kóče mám osy spodních šroubů lehce pod úrovní podlahy. Čili asi jako ty.
21:55:02
29.12.2012
29.12.2012
T
-> m8rinek: : no to jsem si taky všiml a rád bych se dostal na podobné místo....zítra to ještě prohlédnu, ale jestli mam všechno dobře, tak nevim co budu dělat :-/
20:13:02
29.12.2012
29.12.2012
m8rinek
-> T: Máš to opravdu dost nízko skoda110r.eu/erse/.../25%
20(2).JPG Jirkoj vyšel spodní šroub držáku lehce pod šroub příčky
19:44:10
29.12.2012
29.12.2012
T
jinak držáky teda pryč a dneska už jsem to zkoušel nasadit s tyčí a nějak se mi nezdají ty vnitřní držáky....nejsou nějak nízko ? nevim jak je dostat o kousek nahoru ( pravá strana neni sešroubovaná ) že pokud je budu rvát nahoru, tak dostanu místo áček véčka, že?
nemá ještě někdo , kdo montoval do erka molčanovku fotky kde jsou navařené držáky ?
nemá ještě někdo , kdo montoval do erka molčanovku fotky kde jsou navařené držáky ?
19:39:23
29.12.2012
29.12.2012
T
tak zatím se mi podařilo udělat vše bez jakéhokoliv sundání...ale je to boj.....levý držák a pravý držák
19:35:09
26.12.2012
26.12.2012
T
svátky jsem předčasně odpískal, že mě to už doma nějak nebavilo se nudit nebo pít
takže dneska jsem připravil připravil místo pro levý vnější držák a sundal starý levý vnitřní a peru se s pravým vnitřním, že bych rád zachoval brzdy a spojku a asi to nebude taková sranda, jak jsem doufal :-D :-(
no a snad to zítra dodělám a zkusím to nasadit i s tyčí...jen už teď se mi nějak nezdá levá strana vnějšího držáku, jakoby byla podlaha křivá
takže dneska jsem připravil připravil místo pro levý vnější držák a sundal starý levý vnitřní a peru se s pravým vnitřním, že bych rád zachoval brzdy a spojku a asi to nebude taková sranda, jak jsem doufal :-D :-(
no a snad to zítra dodělám a zkusím to nasadit i s tyčí...jen už teď se mi nějak nezdá levá strana vnějšího držáku, jakoby byla podlaha křivá
12:40:36
23.12.2012
23.12.2012
T
-> m8rinek: : taky pravda
jinak přípravky mám a Dejvidův postup mi v podstatě slouží jako návod
jinak přípravky mám a Dejvidův postup mi v podstatě slouží jako návod
12:35:43
23.12.2012
23.12.2012
m8rinek
-> T: moc nechápu, ale děláš to trochu opačně, ne? Vem si trubku, vytoč si silonový vložky místo ložisek, spoj ramena trubkou, naměř vzdálenost mezi ramenama, chyť krajní držáky a díry vrtej až teď.
skoda110r.eu/erse/.../22. JPG
skoda110r.eu/erse/.../24% 20(3).JPG
A jestli přípravek nemáš, tak zavolej Dejvidoj, třeba Ti ho půjčí...
skoda110r.eu/erse/.../22. JPG
skoda110r.eu/erse/.../24% 20(3).JPG
A jestli přípravek nemáš, tak zavolej Dejvidoj, třeba Ti ho půjčí...
12:28:35
23.12.2012
23.12.2012
T
tak první dotaz a to jsem u prvního držáku
vnější držáky...snažil jsem se to popsat a radši jsem to vyfotil :-D
být to v ose, tak bych si představoval, že bude ten držák opřený o ty šrouby oba na doraz,ale asi mi ujela ta první nová díra a tak mi na doraz chybí na jednom šroubu cca 1mm - viz. foto
řešit/neřešit ?
vnější držáky...snažil jsem se to popsat a radši jsem to vyfotil :-D
být to v ose, tak bych si představoval, že bude ten držák opřený o ty šrouby oba na doraz,ale asi mi ujela ta první nová díra a tak mi na doraz chybí na jednom šroubu cca 1mm - viz. foto
řešit/neřešit ?
18:36:59
21.12.2012
21.12.2012
T
-> Eidy: : no tak to jsem zvědav jestli se mi taky postěstí neodpojovat brzdy
přední tlumiče jsem posílal do HP, že jeden tekl přece a když už jsem je tam posílal, tak jsem se s pánem domluvil, že mi je nastaví podle mě, takže jsem mu popsal přední nápravu + na co se auto používá a po tom co jsem s nim mluvil po, že se mě s hrůzou ptal co to bylo uvnitř tak jsem se rozhodl, že si tam necham "přelít" i ty zadní, jen jsem je neřešil, když jsem věděl, že kyvka stejně nezůstane....tak teď co mu napsat
přední tlumiče jsem posílal do HP, že jeden tekl přece a když už jsem je tam posílal, tak jsem se s pánem domluvil, že mi je nastaví podle mě, takže jsem mu popsal přední nápravu + na co se auto používá a po tom co jsem s nim mluvil po, že se mě s hrůzou ptal co to bylo uvnitř tak jsem se rozhodl, že si tam necham "přelít" i ty zadní, jen jsem je neřešil, když jsem věděl, že kyvka stejně nezůstane....tak teď co mu napsat
21:08:02
20.12.2012
20.12.2012
Eidy
-> T: Musel jsem trochu uhnout z trubkama brzd a spojky kvůli příčce a vnitřním držákům, ale mám to neorigo v mědi, takže nevím jak moc je to stejný jako původní. Ale nic z toho jsem nerozebíral. Všechno zůstalo na autě.
A co bys chtěl s tlumičema? Změkčit? Úhel kývání moc nerozhoduje. To spíš poměr poměr ramen úchyt-osa kola-úchyt tlumiče u současné nápravy a molčanovky.
A co bys chtěl s tlumičema? Změkčit? Úhel kývání moc nerozhoduje. To spíš poměr poměr ramen úchyt-osa kola-úchyt tlumiče u současné nápravy a molčanovky.