skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
14:23:13
18.10.2012
18.10.2012
Eidy
-> Antony: Tak kdybys chtěl dosáhnout jejich hmotnosti tak určitě, Proto říkám, že udělat podomácku s hmotností lehoučkýho Al kola. To by muselo držet.
11:08:02
18.10.2012
18.10.2012
TTomas
-> Antony: Tak donest to pak do autoklavy je to nejmensi.
10:50:11
18.10.2012
18.10.2012
Antony - zrušená registrace
-> Eidy: myslím že v "domácích" podmínkách, byť s dokonalou formou, je to neřešitelný. Na takovou výrobu by bylo potřeba to kolo vyrábět v peci a pod velkým tlakem aby to něco vydrželo.
10:46:38
18.10.2012
18.10.2012
m8rinek
-> vhml: asi ale ne TUL :), formuli dělaj na čvutu, hnojárně snad taky, v plzni a v brně, my děláme hovno :D.
10:44:45
18.10.2012
18.10.2012
vhml
-> m8rinek: vzdyt tam byla TU hned vedle. Nebo že bych cuměl jinam? :-)
No kazdopadne to co tam stálo od CVUT byl úplně jinej level.
No kazdopadne to co tam stálo od CVUT byl úplně jinej level.
10:17:49
18.10.2012
18.10.2012
m8rinek
-> vhml: naše? My žádnou formuli nemáme :D. CVUT dělá jak motorovou (černá, všude karbon, CrMo rám) a elektro (oranžová, ocelovej rám), monokok mají vyvinutej, ale někdo z něj musí dodělat auto.
Kdyby někoho zajímalo něco víc cartech.cvut.cz/
Kdyby někoho zajímalo něco víc cartech.cvut.cz/
10:12:38
18.10.2012
18.10.2012
vhml
-> m8rinek: na veletrhu v Brně byla vaše formula postavena hned vedle ČVUT. Vypadalo to jako chudý příbuzný. ČVUT v tom má nalitý úplně šílený peníze - karbonovej monokok už mají
09:05:35
18.10.2012
18.10.2012
T
-> Eidy: : o nějakých kolech na formu bych věděl, třeba moje ale se 13" by Kóča drhla bříškem o zem
je to všechno krásný, ale myslím, že v domácích vývojích ani nechci vědět na kolik by jedno kolo vyšlo a jak dlouho by to trvalo nejsem moc optimista, co?
je to všechno krásný, ale myslím, že v domácích vývojích ani nechci vědět na kolik by jedno kolo vyšlo a jak dlouho by to trvalo nejsem moc optimista, co?
07:10:14
18.10.2012
18.10.2012
MATTESS
-> m8rinek: ta fotka byla pro info co je formule student
23:47:35
17.10.2012
17.10.2012
m8rinek
-> MATTESS: na tomhle určitě ne a ani na aktuálním, do nový sezony musí jít s novým vozem, ale otázkou je jak to bude vzhledem k dokončení studia hlavních tahounů... Mají vyvinutý karbonový monokok, tak schválně zda ho někdo dodělá...
23:43:48
17.10.2012
17.10.2012
m8rinek
-> Eidy: to určitě ne, cena je uplně mimo, přístup k technologiím se obdržením diplomu taky zhoršil a navíc jsou navržený na 300kg auto...i s řidičem...
23:00:00
17.10.2012
17.10.2012
ZdrubT
-> Eidy: Klidně provedu testování těch kol. Pokud vydržej mě, tak každému.
22:56:56
17.10.2012
17.10.2012
Eidy
-> MATTESS: No, já jen, aby je neměl šroubek na eRku. To bych sprostě záviděl.
22:51:58
17.10.2012
17.10.2012
MATTESS
22:31:39
17.10.2012
17.10.2012
Eidy
-> m8rinek: A na jakým autě, že jsem tak smělý???
22:31:03
17.10.2012
17.10.2012
TTomas
-> m8rinek: Jo taky mne spis napadlo udelat limce, ale ta cena bude zavratna.
22:28:51
17.10.2012
17.10.2012
m8rinek
-> Eidy: švára je vyráběl jako diplomovou práci pro formuli student, s tim, že střed byl obráběnej... Třeba budou příští rok k vidění na autě ;).
21:58:25
17.10.2012
17.10.2012
TTomas
21:42:49
17.10.2012
17.10.2012
Eidy
-> T: Tak ze srandy přemýšlím, co by to obnášelo. A muselo by se začít výrobou několikadílné formy na CNC. Hmm. Kdo mi udělá formu? Pak udělat pár kol a provést zátěžové zkoušky. To by se dalo. Ale ta forma.
Tvarově by šlo o kopii kvalitních sériových kol s širšími paprsky. Určitě nic, jako mam na Kóče. Ale něco by se vymyslet dalo. A upřímně, i kdyby to kolo mělo 4kg, kdo z vás by ho nechtěl?
Tvarově by šlo o kopii kvalitních sériových kol s širšími paprsky. Určitě nic, jako mam na Kóče. Ale něco by se vymyslet dalo. A upřímně, i kdyby to kolo mělo 4kg, kdo z vás by ho nechtěl?
20:32:35
17.10.2012
17.10.2012
T
-> radekp: : já už s ním nějakou dobu dělám,ale pokrok nikde bohužel viděl bych to tady na virtu na jiný dva adepty