skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
-> m8rinek: Jo taky mne spis napadlo udelat limce, ale ta cena bude zavratna.
-> Eidy: švára je vyráběl jako diplomovou práci pro formuli student, s tim, že střed byl obráběnej... Třeba budou příští rok k vidění na autě ;).
-> T: Tak ze srandy přemýšlím, co by to obnášelo. A muselo by se začít výrobou několikadílné formy na CNC. Hmm. Kdo mi udělá formu? Pak udělat pár kol a provést zátěžové zkoušky. To by se dalo. Ale ta forma.
Tvarově by šlo o kopii kvalitních sériových kol s širšími paprsky. Určitě nic, jako mam na Kóče. Ale něco by se vymyslet dalo. A upřímně, i kdyby to kolo mělo 4kg, kdo z vás by ho nechtěl?

Tvarově by šlo o kopii kvalitních sériových kol s širšími paprsky. Určitě nic, jako mam na Kóče. Ale něco by se vymyslet dalo. A upřímně, i kdyby to kolo mělo 4kg, kdo z vás by ho nechtěl?


-> radekp: : já už s ním nějakou dobu dělám,ale pokrok nikde bohužel
viděl bych to tady na virtu na jiný dva adepty




-> Vojťas: Když vezmu váhu svého ARC, podělím dvěma, vyjdou mi 2 kg, to by šlo
-> T: Tak nějaké zkušenosti už máš, viděl bych to na 3 roky

-> T: Tak nějaké zkušenosti už máš, viděl bych to na 3 roky

-> radekp: : 10 let vývoje v super podmínkách? tak mě dej ještě tak 47,5 roku a mam je taky
je to masakr a moc a moc krásná práce
-> Vojťas: : myslím, že údaj o ušetření 40-50% oproti nejlepším hliníkům je dostačující



je to masakr a moc a moc krásná práce

-> Vojťas: : myslím, že údaj o ušetření 40-50% oproti nejlepším hliníkům je dostačující


-> radekp: no ale váhu tam neuvedli :/
dneska jsem dodělal konečně držák na foťák, tak snad neupadne
jinak klasická kontrola před Mostem, takže teď můžu pokračovat na věcech, které se chystají na zimu

jinak klasická kontrola před Mostem, takže teď můžu pokračovat na věcech, které se chystají na zimu

konečně jsem zdráv, takže už vesele makam...dneska jsem zkoušel držák jak sedí nebo nesedí a doupravil pro další výrobu, včetně odlehčení, viz nákres...
no a jinak je v plném proudu příprava na Most
no a jinak je v plném proudu příprava na Most
-> radekp: ale ten měl ty starý držáky na starejch sedačkách:) ty byly na prd:)
m8rinek 27.09.12 10:46:38 napsal:
→ havlik: to jo, tys tam měl poloh požehnaně všemi
směry :D.A jen to otec dostal do ruky, hned je převařil
→ havlik: to jo, tys tam měl poloh požehnaně všemi
směry :D.A jen to otec dostal do ruky, hned je převařil

-> havlik: když o tom tak přemýšlím tak jsem si na svých mtx vyzkoušel pozici, udělal obě natvrdo a doteď mi nepřišlo, že bych ji potřeboval šoupnout. I po cestě z Mostu (450 km). Spolujezdec sice skoro nevidí, ale to je kostrou z LR - rally, tam to k čtení itineráře stačí:-)
-> havlik: : rám takovej, že s tím můžeš na pojezdech dopředu a dozadu a já díky bočním držákům mám alespoň nějakej pohyb nahoru a dolu...
-> m8rinek: : ještě tam asi udělam nějakou díru,ale já nemam vpředu díry rantlu moc místa na šoupání... :-/
-> T: jakej na to rám má vliv? krom toho že to nešlo nějak mega daleko dozadu jinak šlo všechno nastavit jak sem potřeboval i s těma hodně dírama
-> m8rinek: taky sem vybral nějakou polohu vcelku pohodlnou ale tušil sem že za jízdy bych to eště předělal
-> m8rinek: taky sem vybral nějakou polohu vcelku pohodlnou ale tušil sem že za jízdy bych to eště předělal
-> havlik: to jo, tys tam měl poloh požehnaně všemi směry :D.
-> havlik: : no pořád víc, než s rámem
jinak je to dělaný na míru, ještě zkusím před výrovou,ale takhle jsem to měl už v autě
a spolujezdec má smůlu 



-> m8rinek: je to měl taky jen na sebe, ale rozhodně vim že jedna až dvě pozice nestačily při jízdě se to líp pozná než když sedíš v garáži