skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
-> radekp: Ve 14" je obecně nabídka pneu dost bídná oproti 13" nebo 15" a výš. V sériových to ještě jde, ale ve sportovních nebo závodních pneu je to trága.
-> Eidy: Jakto, že 13" dělají v 175/50 a 14" 185/55?
-> T: Co plyn provrtat a dát tam jen gumové špunty? byly by zaaretované z obou stran, pásky gumy bys třeba mohl usmýknout
-> T: Tohle je rozhodně lepší než vraťáky. Asi tak stokrát. 

tak josu tam teda konečně
ale ještě jsem s tim nejel, tak nevím nic, jestli upadnou, jestli mi bude plyn vadit, uvidíme až se projedu.....jinak tyhle šroubky odbrý?
a nejsou sice úplně rovně,ale ta fotka je horší jak realita
a pokud se osvědší, tak je stejně chci ještě podlepit a tak to převrtam...


a nejsou sice úplně rovně,ale ta fotka je horší jak realita

-> Eidy: : jojo necham si udělat přípo pod nábu a delší šrouby, jasný...
s gumama neprovokuj
bych je bral všema deseti,ale stojí jedna pomlau, co mě stály všechny 4
pedály vyzkoušíme a uvidíme...ty proužky jsem původně chtěl,ale mě to tu krásně zakreje okolo šroubu,kde je možnost, že mi popraská pryskyřice víš
s gumama neprovokuj



pedály vyzkoušíme a uvidíme...ty proužky jsem původně chtěl,ale mě to tu krásně zakreje okolo šroubu,kde je možnost, že mi popraská pryskyřice víš

-> T: Volant řeší podložka pod volant.
Gumy? Vím o pěknejch tuning-centrum.cz/product /59322-yokohama-a048-17550 13---soft
Šrouby na nášlapy určitě černý a ten pedál plynu si zkus takhle a uvidíš, jestli tu bude klouzat noha. Rally nejezdíš, tak by neměla. I když možná s mokrejma botama... Co třeba nakrájet 5mm proužky a dát je s 2cm mezerou od sebe ve stejným sklonu jako na dalších pedálech?
Gumy? Vím o pěknejch tuning-centrum.cz/product /59322-yokohama-a048-17550 13---soft

Šrouby na nášlapy určitě černý a ten pedál plynu si zkus takhle a uvidíš, jestli tu bude klouzat noha. Rally nejezdíš, tak by neměla. I když možná s mokrejma botama... Co třeba nakrájet 5mm proužky a dát je s 2cm mezerou od sebe ve stejným sklonu jako na dalších pedálech?
jinak zjišťuju postupem času věci, který bych měl vědět od začátku,ale...chybama se člověk učí a stářím moudří
takže volant blíž ke mě nebo předělat trošku sedačku, aby šla naklonit ještě víc kolmo
mam nějaký krátký ruce při zatáčení...
jo a moje gumy? no děs aniž bych zkusil nějaký jiný už to vím


jo a moje gumy? no děs aniž bych zkusil nějaký jiný už to vím

a co takhle teda? ještě se zkusim zeptat na černý šrouby jestli nemají a uvidíme.....
-> vhml: : jen když ne grip na plyn, tak nevim nevim....mi bude praskat pryskyřice po utažení na plynu
tak, když bych dal jen kousek, aby to nebylo na dotykové ploše, pak by to šlo snad.....nebo důvod proč nedát na plynový pedál grip?
-> ZdenoR: : tam bych se bál vylomení....zkusim to takhle s těma zápustnejma hlavama a pod to ještě něco z toho co píšeš....
-> vhml: : jen když ne grip na plyn, tak nevim nevim....mi bude praskat pryskyřice po utažení na plynu

-> ZdenoR: : tam bych se bál vylomení....zkusim to takhle s těma zápustnejma hlavama a pod to ještě něco z toho co píšeš....

-> T: grip na plyn ne-e
-> T: Teď mě napadlo ještě jedno řešení. Zespoda zalaminovat šrouby a chytnout přes matky.
Na přilepení asi bitumen, Patex, nebo podobné "polosilikony". Ideální je ten bazmek na lepení autoskel.
Na přilepení asi bitumen, Patex, nebo podobné "polosilikony". Ideální je ten bazmek na lepení autoskel.
-> ZdenoR: : no ot bych nejradši,ale čim, aby to vydrželo? 

-> T: Co tak pedály přilepit a vyhnout se tak šroubům.
tak šrouby jsem nevyřešil, ale plynovej pedál hotov...teda jestli tam nebudu dávat taky grip...měl bych?
a varianta gripu na brzdu č.2
a varianta gripu na brzdu č.2
-> m8rinek: to jsem mel na motce na nadrzi :-D Ale ta oboustrana lepenka casem slezla
-> Eidy: : no mě taky ne,ale jak jsem psal...bojim aby se to se zápušťákama neprošláplo ,ale asi to budu muset zkusit no :-( a je to větší asi o 5mm na každé straně a nemam starch, že by se to ulomilo...spíš o ty šrouby,když tam dam zápušťáky :-( dneska budu laborovat a uvidíme...
-> m8rinek: , -> U-Geen: : když tady jde jen o design a já si to prostě dělám rád sám no
jinak je spousta pedálů na trhu,to vím, ale 
-> m8rinek: , -> U-Geen: : když tady jde jen o design a já si to prostě dělám rád sám no


-> m8rinek: a nebo nejakej klasickej tuzing v podobe kopie RS/Cupra pedalu. Neurazi, nenadchne :-)
-> Eidy: já bych na plech pedálu nalepil šmirgl a nazdar :))).
-> T: Vraťáky se mi nelíbí. Podle mě jsou na auto fuj. No a grip bych nedělal takhle do kulata, ale jako trojúhelníky a karbon by koukal šikmo.
O kolik větší je tohleto než nášlap pedálu? Měl bys to mít stejný, abys neušlápnul hranu. A pak je otázkou, proč nedat grip rovnou na pedál.
O kolik větší je tohleto než nášlap pedálu? Měl bys to mít stejný, abys neušlápnul hranu. A pak je otázkou, proč nedat grip rovnou na pedál.