skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
17:49:05
30.03.2011
30.03.2011
havlik
-> Tuner#2: sám na svym autě?:) vždy se stejnými pneu, podvozkem motorem? ve stejných podmínkách honzíku nelži
17:46:42
30.03.2011
30.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> havlik 30.03.11 16:02:16: Tak například já mám vyzkoušeno sérii 2P, sérii 4P, vrtaný kotouče podomácku na děličce pro 4P, 12,5mm kotouče a chlaďáky na 4P...
17:05:45
30.03.2011
30.03.2011
T
-> havlik: : nojo,ale pořád mají tady všichni vyzkoušeno víc jak já
jinak neboj nebudeš za vyvrhela, my víme, že někdo musí rejpat nejvíc
ale teď už mam nějaký podklady a tak se rozhodnu už snad sám a pak to teprve bude...co jsi to koupil? atd
jinak neboj nebudeš za vyvrhela, my víme, že někdo musí rejpat nejvíc
ale teď už mam nějaký podklady a tak se rozhodnu už snad sám a pak to teprve bude...co jsi to koupil? atd
16:06:12
30.03.2011
30.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 30.03.11 15:39:07: Doplněno, snad vše správně mrkni pro kontrolu.
16:02:23
30.03.2011
30.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 30.03.11 15:55:45: Super.
16:02:16
30.03.2011
30.03.2011
havlik
-> T: a kdo z nás je tady odborník ?:) všichni jsou laici co májí něco načteno něco vyzkoušeno, ale ani jeden z těch lidi nemá vyzkoušené kterékoliv dvě z těchto možností krom seriovych brzd a pak upravených brzdy... ale neřeš to zase budu za vyvrhela jako vždy
16:00:45
30.03.2011
30.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> havlik 30.03.11 15:51:16: Ale ono těch možností je taky nespočet. Může jít cestou Eidyho, přes 12,5mm kotouče až po chlaďák a tam je otázka zda se 4P Škodováckým nebo koupí lepší 4P jako pistaa, nebo Tichý a nebo půjde cestou chlaďáku a podložky pod něj + brzdič z Peugeot jako Petr Dnx a nebo brzdič Opel jako měl Slávek na modrém eMku s motorem z Hondy apod. apod. Řešeních má stejný nespočet jako ve všem...
15:59:18
30.03.2011
30.03.2011
T
-> Tuner#2: : přesně jak píšeš...za 1. jsem laik...a tak zjišťuju informace a za 2. máme každý jiný styl jízdy...jezdit jako Eidy tak koupim, to samé co má on,když vím, že to funguje,ale rád bych s tim autem najel víc km než po okruju a měl ty brzdy "okamžitě" rád k dispozici a to, že se to řeší déle, je tím, že mi sám m8rinek nabídnul další variantu o které jsem nevěděl, tak mě zajímají zkušenosti a jinjak je to vlastně psané i pro havlíka a s Tebou jen souhlas a dík za podporu
15:55:45
30.03.2011
30.03.2011
vhml
-> Tuner#2: katalog Brembo
15:53:18
30.03.2011
30.03.2011
T
-> havlik: : no to je mi fuk, co budu zač jen chci líp brzdit a neřešim to, jen zjišťuju nejlepší variantu za nejlepší peníze a vzhledem k tomu, že mam prd odježdíno na rozdíl od nějakých lidí tady, tak si rád vyslechnu všechny názory :-)
15:51:16
30.03.2011
30.03.2011
havlik
-> Tuner#2: No ano pokud máš na výběr nespočet možností je potřeba řešit. Ale u věcí kde máš možnosti 2-3 není až tak o čem špekulovat tam už jde jen o finance.
Každopádně kdo brzdí nevyhrává...
Každopádně kdo brzdí nevyhrává...
15:47:15
30.03.2011
30.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 30.03.11 15:39:07: Máš to nějak podloženo? Že bych to dal do toho článku.
15:46:10
30.03.2011
30.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> havlik: Souhlas s tím, že T vše moc řeší, ale já ho chápu. Vybírám teď okna a vybrat to nej v dané kategorii je problém jako laik se v tom zorientovat snad nemožné a nejsem z těch že koupí první na co narazí a neřeší to. Ano máme těžší život, ale povahu nezměníš...
A co se Tvé narážky týče, ono to taky není tak jednoznačné jak Ty píšeš a je to o jízdním stylu. Eidy brzdí málo, respektive intenzivně, ale krátce, má navíc lehké auto, menší kola a tím i menší rotační hmoty. To vše nahrává tomu, že to stačí, ale nevěřím tomu, že by to stačilo u mě a mé váze auta. Já zkroutil origo kotouče i s 2P brzdičema a 4P má tendenci kotouč zahřát ještě víc (proto byli origo kotouče silnější což ale dnes nekoupíš). To už si každý musí srovnat sám v sobě a zrovna brzdy používá každý prostě jinak a jiným způsobem.
A co se Tvé narážky týče, ono to taky není tak jednoznačné jak Ty píšeš a je to o jízdním stylu. Eidy brzdí málo, respektive intenzivně, ale krátce, má navíc lehké auto, menší kola a tím i menší rotační hmoty. To vše nahrává tomu, že to stačí, ale nevěřím tomu, že by to stačilo u mě a mé váze auta. Já zkroutil origo kotouče i s 2P brzdičema a 4P má tendenci kotouč zahřát ještě víc (proto byli origo kotouče silnější což ale dnes nekoupíš). To už si každý musí srovnat sám v sobě a zrovna brzdy používá každý prostě jinak a jiným způsobem.
15:41:49
30.03.2011
30.03.2011
havlik
288 brembo max na oktávku má 7.25kg
15:39:07
30.03.2011
30.03.2011
vhml
-> Tuner#2: oplí váží 4,2 plnej, 4,5 20mm a 4,8 pro 23mm.
15:32:08
30.03.2011
30.03.2011
havlik
-> T: já bych řekl že se všim se hrozně drběš a moc všechno řešíš:) musíš bejt mainstreamovej koupit 4 písty a chladáky a honit si triko a nebo bejt undergroundovej a jezdit 2písty s DS2500 a brzdit uplně stejně bez problémů vzádu s bubnama
15:28:48
30.03.2011
30.03.2011
T
-> Eidy: , -> Tuner#2: : no jestli se nepletu, tak rozdíl ceny je mnohem větší k nutnosti rozšiřovací sady a ještě úpravy náboje, popřípadě podložka...nebo ne?
jinak ty bremba se mi líbí,ale trošku mě zarazila zkušenost, co psal Honza po zkušenosti s rapidem na okruhu takže zatím budou 4p a než je zrepásnu, tak musím rozmyslet jaké kotouče no ale vzhledem k tomu, že mam pořád seriový motor, tak mam zatím čas na rozmyšlenou
jinak ty bremba se mi líbí,ale trošku mě zarazila zkušenost, co psal Honza po zkušenosti s rapidem na okruhu takže zatím budou 4p a než je zrepásnu, tak musím rozmyslet jaké kotouče no ale vzhledem k tomu, že mam pořád seriový motor, tak mam zatím čas na rozmyšlenou
12:28:46
30.03.2011
30.03.2011
m8rinek
-> Tuner#2: já to složený s origo deskama měl a vyšlo to. Váha je snad dokonce obdobná jako 20mm chlaďák (má je ode mě Venni), 23mm jsou o chlup těžší.
Bohužel chlaďáky neumim komplet (rozšíření), otázka je cena kotouče, tam to je kolem 1500kus, nebo to chce pátrat po nějaký slevě...
Bohužel chlaďáky neumim komplet (rozšíření), otázka je cena kotouče, tam to je kolem 1500kus, nebo to chce pátrat po nějaký slevě...
12:24:15
30.03.2011
30.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 30.03.11 12:20:43: JJ přesně a té váhy bych se zas tak nebál, není to drastický rozdíl: skoda-virt.cz/cz/.../6818
-rozdil-v-hmotnosti-kotouc
u-na-predek
Škoda že jsem tenkrát nezvážil i ty 12,5mm, ale byli znatelně těžší než origa a dle mě to určitě leze výrazně přes 4kg.
Škoda že jsem tenkrát nezvážil i ty 12,5mm, ale byli znatelně těžší než origa a dle mě to určitě leze výrazně přes 4kg.
12:21:21
30.03.2011
30.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> m8rinek 30.03.11 12:02:09: Radil jsem mu u skládání: skoda-virt.cz/cz/.../5200
-mousebird-jerry a bez ubroušení desek o 1mm na každé straně to tam nedostaneš. Desky byli ATE je možné, že třeba Lucas nebo Ferodo jsou i fous nižší to jsem nezkoumal.