skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
18:07:33
25.02.2011
25.02.2011
T
-> m8rinek: , -> vhml: : ale alespoň něco víte o motoru než já ale jdu do toho :-) hlava je to navíc,takže v nejhoršim ji vyhodim jinak nářadí by bylo nebo seženu,ale spíš mi ukažte co na ty brusky nasadit
16:15:28
25.02.2011
25.02.2011
m8rinek
-> vhml: malá je nesmysl. Já měl velkou makitu asi za 7, teď mam snad protoola a nestěžuju si :)))
16:13:59
25.02.2011
25.02.2011
vhml
-> m8rinek: já to dělal vzduchem. Kompresor mám, fortunu jsem si pujcil. Mám elektrickou malou a ta si na to neskrtala
15:43:50
25.02.2011
25.02.2011
m8rinek
-> vhml: nemusíš mít vzduchovou, stačí nějaká makita co umí 30 000rpm na 6mm dřík
tady jsem našel docela levnou variantu www.namir.cz/prima-bruska -makita-906-377
tady jsem našel docela levnou variantu www.namir.cz/prima-bruska -makita-906-377
15:39:04
25.02.2011
25.02.2011
vhml
Já mám taky ručičky dozadu, takže není čeho se moc bát...
Chce to jenom vzduchovou fortunu, pořádnej kompresor a dost času.
Chce to jenom vzduchovou fortunu, pořádnej kompresor a dost času.
15:36:22
25.02.2011
25.02.2011
m8rinek
-> T: zvládl jsem to i já, jestli Ti to stačí jako důkaz :D
13:29:06
25.02.2011
25.02.2011
T
-> Eidy: : no tak s tim hlavně už moc nejezdi
-> m8rinek: : chtěl jsem vědět opravdu věci, co zvládnu, to že to všechno dokázal Daves nebo vhml, to neznamená , že to celý zvkádne jelito jako já
-> m8rinek: : chtěl jsem vědět opravdu věci, co zvládnu, to že to všechno dokázal Daves nebo vhml, to neznamená , že to celý zvkádne jelito jako já
13:18:22
25.02.2011
25.02.2011
m8rinek
-> T: však co jde udělat víš, jak to udělat je v dokumentaci. Jen to chce respirátor, lyžařský brejle, klapky a pořádnou brusku
13:14:11
25.02.2011
25.02.2011
Eidy
-> T: Při nájezdu 500km ročně je velká šance, že bude v kondici
13:09:45
25.02.2011
25.02.2011
T
-> vhml: : OK,tohle zní dobře co píšeš a jestli jsi ochotnej " stát mi za zadkem " tak se do toho pustim a něco málo by se z toho dalo vyždímat a to mi bude stačit pro začátek :-)
-> fido06: : on motor sám o sobě jsem měl celý rozebraný a co šlo se vyměnilo,jen jsem prostě v té době nedělal žádné úpravy takže teď se bude teda hrát s tou hlavou a s Kreibichem jsem asi i počítal, že kamarádovo táta u něj dlouho dělal, tak se zkusím s nim domluvit...
-> m8rinek: : tenhle odkaz znám a všechno jsem už pročetl tisíckrát,ale tady jsem se spíš ptal na osobní zkušenosti,co jsem schopen udělat já v domácích podmínkách a jako amatér
-> Eidy: : jak jsem psal, pustím se do toho sám s pomocí kohokoliv kdo bude ochoten mi radit a až se stim svezu, tak uvidíme, když bude Tvůj motor ještě v té době v kondici, tak klidně sáhnu po něm
-> fido06: : on motor sám o sobě jsem měl celý rozebraný a co šlo se vyměnilo,jen jsem prostě v té době nedělal žádné úpravy takže teď se bude teda hrát s tou hlavou a s Kreibichem jsem asi i počítal, že kamarádovo táta u něj dlouho dělal, tak se zkusím s nim domluvit...
-> m8rinek: : tenhle odkaz znám a všechno jsem už pročetl tisíckrát,ale tady jsem se spíš ptal na osobní zkušenosti,co jsem schopen udělat já v domácích podmínkách a jako amatér
-> Eidy: : jak jsem psal, pustím se do toho sám s pomocí kohokoliv kdo bude ochoten mi radit a až se stim svezu, tak uvidíme, když bude Tvůj motor ještě v té době v kondici, tak klidně sáhnu po něm
16:31:14
24.02.2011
24.02.2011
fido06
-> vhml: mělo by to snížit pulzace v kanálech a zlepšit proudění nasávané směsi.
16:18:58
24.02.2011
24.02.2011
vhml
-> fido06: tohle byl taky motor od schwejka. Ael nedokážu si vysvětlit v čem je to lepší
16:15:02
24.02.2011
24.02.2011
fido06
-> vhml: schwejk tuhle úpravu dělal....Vláďa Dubský měl takhle od něj udělanou 130hlavu a chválil to
16:10:06
24.02.2011
24.02.2011
vhml
Nedávno mi zaujmula myšlenka s falešným 8kanálem. Kdysi se to prý dělalo, ale bylo to zakázany, do saciho kanalu se vlozil plech, kterej to rozdelil napul, ale saci potrubi zustavalo stejny...
15:47:16
24.02.2011
24.02.2011
Eidy
-> T: Když se vezme litina z gruntu, dá se ze 130 vydyndat přes 100 koní jako nic. Já mám těch cca 90k, ale hlava by snesla ještě hodně úprav. Tahle je odfláknutá. Čili 105-110k se dá relativně v pohodě vytáhnout na weber. Když pod tu samou hlavu dáš 1,4, přidáš možná 5k. Víc podle mě ne. A když uvážím cenovou náročnost úpravy bloku a kliky, je to fakt nesmysl. Chceš dát za 5 koní cca 15kKč? (Fab komponenty + strojní úpravy).
Pokud chceš co nejvíc koní a ze sentimentu zachovat litinu a nezáleží ti na penězích, pak je to jediné řešení. Ale za 15kKč si dovedu představit daleko snazší a početnější stádo koníků.
Teď si pošolichej 130, chvíli s tím pojezdi a já ti pak nechám můj motor. Chci si postavit něco lepšího.
Pokud chceš co nejvíc koní a ze sentimentu zachovat litinu a nezáleží ti na penězích, pak je to jediné řešení. Ale za 15kKč si dovedu představit daleko snazší a početnější stádo koníků.
Teď si pošolichej 130, chvíli s tím pojezdi a já ti pak nechám můj motor. Chci si postavit něco lepšího.
14:09:29
24.02.2011
24.02.2011
m8rinek
-> T: ach jo, kdyby vše nebylo tady skoda.daves.cz/Uprava_mot
oru_-_Navrhy_a_upravy_pro_
soutezni_vozy
13:55:01
24.02.2011
24.02.2011
fido06
-> T: a ještě jedna věc tu nebyla zmíněna, před vlastní úpravou hlavy by to chtělo zkontrolovat spodek (tj kliku, šály, písty, kroužky, válce) v momentě kdy to nebude v pořádku a ty na to dáš upravenou hlavu se zvětšeným kompresním poměrem, tím zvýšíš tlaky na spodek a ten to nevydrží
13:45:04
24.02.2011
24.02.2011
fido06
-> T: co se týče vačky doporučuji vačku od Kreibicha, ideální pro Tebe bude ta 280' (s tím se člověk i trochu sveze), loňská cena byla u Kreibicha 2500kč. Jinak snížení hlavy se odvíjí od použité vačky. Výrobce by Ti měl říci jaký je ideální kompresní poměr. Jinak ostatní věci souhlas s vhml...
11:06:48
24.02.2011
24.02.2011
vhml
-> T: cpát fabii pod litinu je strašně peněz a málo muziky.
Úpravy spalováku a zvětšování kanálu se neboj. Ta litina se obrábí snadno, ale s odporem, takže se ti nestane že bys to někam přepísk. Třeba na spalovák si udělej z tvrdýho papíru šablonku podle L/A výkresu a překresli fixem na hlavu, případně si sám vymysli tvar. Jde jenom o to abys neměl hranu spalováku kolmo k ventilu, ale aby ta hrana byla šikmo. Kanály taky zvětši, je to práce ale má to význam. Aspoň na těch 30-31mm sací. L/A měli asi 32, ale na jiný otáčky, kolik má sériová hlava si nepamatuju.Ventily ober na přechodu dřík-talíř, opět je to nakresleno v L/A. S pružinama netřeba nic vymejšlet. Vačku dej aspoň 280 ať se trochu svezeš. Mám tovární 280, dole se to nechová nijak zle, dá se s tím brouzdat na 2000 po meste, ve 4000 ohňostroj radosti, ale hodně tomu pomohlo i Polmo, v Sedru jsem nikdy výkon najít neuměl. Případně se ptej, dělal jsem si celej 5k motor sám doma, a teď s tou vačkou a polmem si troufám tvrdit, že docela úspěšně.
Úpravy spalováku a zvětšování kanálu se neboj. Ta litina se obrábí snadno, ale s odporem, takže se ti nestane že bys to někam přepísk. Třeba na spalovák si udělej z tvrdýho papíru šablonku podle L/A výkresu a překresli fixem na hlavu, případně si sám vymysli tvar. Jde jenom o to abys neměl hranu spalováku kolmo k ventilu, ale aby ta hrana byla šikmo. Kanály taky zvětši, je to práce ale má to význam. Aspoň na těch 30-31mm sací. L/A měli asi 32, ale na jiný otáčky, kolik má sériová hlava si nepamatuju.Ventily ober na přechodu dřík-talíř, opět je to nakresleno v L/A. S pružinama netřeba nic vymejšlet. Vačku dej aspoň 280 ať se trochu svezeš. Mám tovární 280, dole se to nechová nijak zle, dá se s tím brouzdat na 2000 po meste, ve 4000 ohňostroj radosti, ale hodně tomu pomohlo i Polmo, v Sedru jsem nikdy výkon najít neuměl. Případně se ptej, dělal jsem si celej 5k motor sám doma, a teď s tou vačkou a polmem si troufám tvrdit, že docela úspěšně.
10:53:19
24.02.2011
24.02.2011
havlik
-> T: tak si dáš cihlu pod pedál a budeš jezdit jen na půl .-) odkaz na upravu kliky sice jo ale protože ta klika se musí upravit jak do fáčkovýho tak feldího bloku..