Jenik120/Š120L Jenik120/Š120L

komentáře | popis | fotky | jenik120 | 29.03.13 19:25 | 21x v oblíbených
Škoda 120L

r.v. 1987



Jak to všechno začalo:



V roce 2003 jsem získal zachovalou škodovku po mém dědovi. Jelikož jsem s ní denně jezdil a jezdím, tak započala postupná oprava celého auta...



- opravil jsem brzdy

- vyměnilo se pár dílů na karoserii

- kompletně se zgenerálkoval motor a předělal na GLS

- nahodil jsem zgenerálkovanou pětistupňovou převodovku a stočil setrvačník a řemenici

- montáž zapalování z Fava



Dále proběhla montáž sedadel z T613 a pokračovalo se očalouněním dveří, zadního plata, bočků a střechy látkou, která barevně pasovala k sedačkám.

Také přišla na řadu montáž benzínového topení z T613, namontování dalšího akumulátoru a přestavba celé elektroinstalace, tak aby vše fungovalo tak jak má...



Co mám v plánu:



- kompletní zgenerálkování přední nápravy (rozebrání, pískování, výměna nutných dílů, kompletní pozinkování) - HOTOVO

- montáž čtyřpístů (jsou nachystané), výměna brzdových trubek a hadic... , teda vlastně celé nové brzdy - HOTOVO

- kompletní GO zadní nápravy (podobně jako u přední nápravy) - HOTOVO 2x :-D

- drobné lakýrnické práce - HOTOVO

- jeden klíč na celé auto (zapalování, dveře, uzávěr nádrže) - HOTOVO

- vyčalounění kufru a přečalounění sedaček

- přestavba vedení vzduchu od benzínového topení

- celolak





8.2.2010: Mohlo by se zdát, že toto auto je již v hutích, ale není tomu tak... Po několika letech stání na špalcích je konečně po podvozkové stránce troufnu si říci nové :-) Co se tedy dělo?



- proběhla kompletní rozborka podvozku, nic nezůstalo na svém místě.

- vyvaření všeho co bylo načaté

- vše z náprav a podobně opískováno a nalakováno penetrátorem a následně dvěma vrstvama Alkytonu

- věci co byly původně v zinku se přezinkovaly

- spodek ošetřen Bitumenem od BKP

- nové hadice topení a vlastně všechny gumové díly, nové brzdové trubky...

- výměna lamely spojky

- úprava chladícího okruhu na systém jako v Ladě

- nová hydraulika komplet

- čtyřpísty

- centrální zamykání

- zámky a spínací skříňka favorit, uzávěr nádrže vyroben na klíč favorit

- alternátor 90A (55A nejak nestačil při všech spotřebičích)

- a mnoho dalších věcí... si ani nevzpomenu





18.6.2010: Proběhla montáž karburátoru LEKR. Bylo nutné udělat podtlakový měřič k nastavení velké mezery, malé mezery a testu příslušenství karburátoru, atd. Zkušenosti jsou zatím více než kladné :-) Jediná věc, co mi kazí radost je trošičku horší startování za tepla, kdy vlivem ohřátí karburátoru a vlivem odvětrávání plovákové komory do filtrboxu, nastávají problémy po několika minutách stání. Je nutno startovat s lehce sešláplým plynem. Jinak studené starty, přechody motoru za studena i tepla perfektní. Hlavně žádné škubání, cukání a ostatní nedostatky. Spotřeba oproti EDSR klesla. Jezdím mezi 7-mi až 7,6 litry na 100km, a nijak se neflákám.





17.8.2010: Nainstalována kondenzační nádobka u odvětrávání klikové skříně. Konečně už se mi nebude svinit karburátor. Zkušenosti k datu 21.9.2010 jsou takové, že hadice ke karburátoru je úplně suchá a v nádobce bylo cca 15mm kondenzátu a Fridex to není. Takže shrnuto - Paráda.





20.10.2010: Konečně namontováno a zapojeno tažné zařízení...





10.8.2011: Po dvou měsících mám konečně hotovou hlavu od Chovance. Byly namontovány upravené a přebroušené ventily z Favorita, na ventilech guferka, vložená sedla pro použití N95, slícované a zvětšené sací a výfukové potrubí, upraven KP na 10:1 a nainstalovány C vahadla. K tomu bylo dodáno nižší těsnění pod hlavu, tenčí o 0,5 mm, z důvodu zachování co nejvíce materiálu na hlavě. Motor výrazně ožil nad 3500 ot. Dá se říci, že jsem spokojen. Ještě bude potřeba lehce doladit charakteristiku předstihu a bude to paráda.





23.8.2011: Vyměněna gufera těsnící buben před pronikáním tuku z ložiska ( červené byly po 10.000 km úplně sjeté). Při té práci jsem zjistil, že zadní brzdové válečky po dvou letech a stejném počtu kilometrů jako gufera přestaly z poloviny pracovat. Takže válečky ven, v každém válečku zarezlý pístek tak, že nešel ani vyrazit, montáž průměru 22 mm (Fragokov) a konečně zase naprostá spokojenost. Také byla vyměněna brzdová kapalina v celém hydraulickém okruhu a hadičky ke spojkovému a brzdovému válci za EPDM materiál.





7.5.2012: Nehoda, označená pojišťovnou jako totálka. Ze zadu do mne flákla oktávka a hýbla mi motorem s převodovkou o kus vpřed.





29.11.2012: Průběžně pokračují opravy a údržba. Podrobnosti dodám časem.





15.1.2013: Konečně udělána geometrie náprav a spousta jiné práce. Auto zase bezproblému jezdí. Chce to jen opravit výfukové svody, které začaly z neznámého důvodu praskat nad přírubou výfuku a namontovat nový pohliníkovaný výfuk.

Jenik120/Š120L - komentáře:

10:57:45
19.09.2012
jenik120
-> Lukaso358: Po prostudování jsou skla zadních světel bez udání výrobce...



Před pár dny jsem se konečně svez zase tímto autem a zdá se, že oprava se podařila. Ještě mne čeká kontrola geometrie zadní nápravy. Ale abych nezahálel, tak jsem cvičně rozebral předek, vyrovnal přední blatník a čelo nachystal na opískování.



Na foto zatím pouze jedna mlhovka, v reálu už obě.
zvětšit Jenik120/Š120L - obrázek od jenik120 vložen 19.09.2012 10:57:45
19:13:29
26.08.2012
jenik120
-> Lukaso358: Ted neumim urcit vyrobce, kouknu az budu v garazi, nebo dam foto...





-> Michal N 283: Vyborne se v nich sedi... precejenom denne nalitam cca 100km
09:29:04
25.08.2012
Lukaso358
-> minno: Důchodcovské Garde, které jezdilo jednou za X dnů a jinak stálo v garáži má i přes jeté poslední zimy, zadní světla jako nový. Najeto tuším přes 25tkm, myslel jsem to spíše jako sváteční řidič (auto na neděli) vs "spotřebák".
upraveno 1x, naposled 25.08.2012 09:30:19
20:57:09
24.08.2012
minno
-> Lukaso358: ja už mám zas nové, btw. aký je rozdiel medzi bežným a nebežným jazdením?
20:47:59
24.08.2012
Michal N 283 - zrušená registrace
-> Lukaso358: sedačky zo 613-ky vidím v schade prvýkrát, dobré riešenie4
20:43:30
24.08.2012
Lukaso358
-> minno: U tebe to pozoruju, ale zase ty to používáš na béžný ježdění.
20:39:54
24.08.2012
minno
-> Lukaso358: cúvacie namodralé sklíčko mi zašedlo po 3 rokoch aj na krytoch Czech Republic.....
17:09:53
24.08.2012
Lukaso358
-> jenik120: Pěkně namodralé sklíčko zmátlo, takže čína?
12:23:46
24.08.2012
jenik120
-> Lukaso358: Škoda to není, protože jsou nové jenom kryty nedávno koupené v mototechně za pár korun :-) Origo Autopal bych si nechal na oranžovou 4
20:38:26
23.08.2012
Lukaso358
-> jenik120: Btw, není to škoda na to dávat nový autoPal zadní světla, když je to spotřebák?
07:37:58
23.08.2012
jenik120
-> minno: Taky jsem rád. Pravda, ještě tomu nějaký pátek chybí, než to bude v provozu, ale už se to blíží.



Včera dovezeny nějaké díly z pískovny...
zvětšit Jenik120/Š120L - obrázek od jenik120 vložen 23.08.2012 07:37:58
11:55:52
12.08.2012
minno
-> jenik120: paráda, tak som rád že sa podarilo opraviť, vyzerá to pekne.
10:25:15
12.08.2012
jenik120
-> pitrs-84@: Pojištovna to ohodnotila jako totálku, celková hodnota auta 10.000kc. Dostal jsem 8.000kc, což nebylo špatné, na to, že jsem to spravoval sám a dílů se koupilo minimum. Za zbytek jsem koupil ještě krásnu voňavou S 105. viz foto
zvětšit Jenik120/Š120L - obrázek od jenik120 vložen 12.08.2012 10:25:15
10:17:29
12.08.2012
pitrs-84@
-> jenik120: kolik vyplacla pojistovna ? stalo to za to?
10:16:34
12.08.2012
jenik120
ještě něco z boku... Na to že jsem to dělal sám, tak dobrý :-D
zvětšit Jenik120/Š120L - obrázek od jenik120 vložen 12.08.2012 10:16:34
10:11:22
12.08.2012
jenik120
A pomalu se blížím do finále
zvětšit Jenik120/Š120L - obrázek od jenik120 vložen 12.08.2012 10:11:22
16:15:13
26.06.2012
jenik120
Trošku vrtuloidní držáček převodovky
zvětšit Jenik120/Š120L - obrázek od jenik120 vložen 26.06.2012 16:15:13
16:12:44
26.06.2012
jenik120
Nosník v zadu daný do kupy
zvětšit Jenik120/Š120L - obrázek od jenik120 vložen 26.06.2012 16:12:44
16:09:57
26.06.2012
jenik120
-> MOLSO: Dík za info, ale nakonec se podařilo vše nějak zhruba vyrovnat, bez použití cizích dílů
17:51:15
21.06.2012
MOLSO
-> jenik120: darklord predaval torpedo ... akurat uz neviem ktoru stranu
Extreme Tyres