xtuner / Š105-136GL xtuner / Š105-136GL

komentáře | popis | fotky | xtuner | 22.01.19 17:38 | 368x v oblíbených
Trocha historie:

Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:



Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!



Interiér:

původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..





Exteriér:

Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....

-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100

-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami

-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella

-Odstraněna spodní prahová lišta

-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185

-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13

-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13



Podvozek:

Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.



Přední náprava:

-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...

-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)

-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice

-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů

-předělané dorazy

-tvrdé uložení ramen i řízení

-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy

-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130

-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru



Zadní vlečná náprava:

-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton

-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra

-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)

-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1

-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci

-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem

-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava

-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100



Převodovka 5q:

-sériové odstupňování a sp. 4,22

-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně

-poskládaná od p. Sixty



Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.



Motor:

-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.

-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm

-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg

-řemenice přesoustružena na klínový řemen

-nutné osazení kliky pro ložisko

-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně

-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1

-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny

-zakolíkované a slícované potrubí

-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec

-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV

-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim

-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0

-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk

-palivo 98okt. a výše



V plánu:

-laděné výfukové svody

-dvojité motorkové karburátory



První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...



První start nového motoru ŠKODA 136




Video motoru v chodu:



Škoda 136, motor v záběhu

xtuner / Š105-136GL - komentáře:

21:24:10
22.12.2008
xtuner
-> FORM: Ahoj, no abych pravdu řekl, tak nepokračuju zatím nijak 6 Veškeré prace jsou odoženy na jaro a pak se uvidí co se vlastně všechno bude dít... Ale určitě bych zase někdy rád jen tak poklábosil6 Když budu mít cestu kolem tak dám vědět a stavím se...
12:51:01
22.12.2008
FORM - zlomená ojnice
-> xtuner: Zdar pane, tak jak pokračuješ? budeš teď někdy v garáži?
17:40:39
21.12.2008
xtuner
-> CpEaRjHaY: Jo, tak to jsem zvědavej, někdy se stavim a pokecáme když budu mít cestu kolem.... a proč tu nemáš foto užovky?
15:55:45
15.12.2008
CpEaRjHaY-průserář
-> xtuner: To já bych chtěl příští seznonu vyjet s užovkou s novým kabátkem1
15:53:47
15.12.2008
xtuner
-> CpEaRjHaY: Vidíš dobře je tu mrtvo a ještě tak do jara bude...Maturita je za dveřma a na auto teď není vůbec čas, tak je aspoň zazimovaná a na špalkaách. Tak na jaře po matuře se na ni vrhnu a bude i nový modrý kabátek 1
20:16:55
09.12.2008
CpEaRjHaY-průserář
Koukám tady je mrtvo,dělá se na něčem??1
18:37:55
10.07.2008
CERHY - zrušená registrace
-> xtuner: Jo tak to nepůjde,už mám domluvený v vláďou další práci na autě3 Navíc na to nemám teď prachy protože si jedu pro ten 136kovej motor..
21:17:37
09.07.2008
xtuner
-> tunerlada: děkuju 5
21:17:02
09.07.2008
xtuner
-> CERHY: Zatím paráda nemůžu si vůbec stěžovat má už za sebou 400km z toho polovinu rychlejší jízda po dálnici a maká to nehučí takže jsem spokojenej... ještě jednou díky za velkou pomoc a přemýšlím jet v sobotu na Hrocháč ještě si to ale musím rozmyslet a záleží taky na počasí jel by jsi kdyžtak se mnou??
16:43:17
09.07.2008
CERHY - zrušená registrace
-> xtuner: Tak jak funguje převodka??
21:16:35
30.06.2008
tunerlada
kůrnik ta palubka je k sežrani 9 cela kara moc pěkna 5
22:12:33
27.06.2008
hany
-> xtuner: snad jednou 3
20:11:34
27.06.2008
xtuner
-> hany: děkuju, neboj taky se určitě dočkáš...
14:16:32
20.06.2008
hany
-> xtuner: paráda... já chci takýýýýýý 10
09:19:18
15.06.2008
xtuner
-> Tuner#2: díky no snad to něco vydrží...
12:18:15
13.06.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> xtuner: No paráda. Já mám taky každou jinak barevnou a navíc už pěkně blednou, tak přeji ať je tohle lepší matroš než mám já.
19:00:17
12.06.2008
xtuner
no dnes mě mile překvapili a sedačky vyměnili, tak už mám obě stejné, huraaa1 za týden hned po technické je tam namontuju....
zvětšit xtuner / Š105-136GL - obrázek od xtuner vložen 12.06.2008 19:00:17
18:38:58
10.06.2008
xtuner
tak konečně mám obě sedačky a i pásy ale sedačky mají odlišný odstín a tak budu muset čekat možná i dva měsíce než mi je vyměnějí 8
zvětšit xtuner / Š105-136GL - obrázek od xtuner vložen 10.06.2008 18:38:58
06:49:57
26.05.2008
xtuner
-> xbax: potahy jsem si žádné nevybral tak jsem šel do tohodle3 no a asi ji budu dávat na hlídané parkoviště...
21:32:54
24.05.2008
xbax
Na co kupovat potahy, kdyz uz tak novy sedaky hehehe no uz se tesim az se v nich svezu:) Ted bych hlavne vrazil penize do zabezpeceni90 90 90
Extreme Tyres