xtuner / Š105-136GL xtuner / Š105-136GL

komentáře | popis | fotky | xtuner | 22.01.19 17:38 | 368x v oblíbených
Trocha historie:

Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:



Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!



Interiér:

původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..





Exteriér:

Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....

-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100

-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami

-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella

-Odstraněna spodní prahová lišta

-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185

-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13

-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13



Podvozek:

Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.



Přední náprava:

-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...

-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)

-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice

-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů

-předělané dorazy

-tvrdé uložení ramen i řízení

-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy

-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130

-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru



Zadní vlečná náprava:

-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton

-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra

-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)

-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1

-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci

-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem

-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava

-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100



Převodovka 5q:

-sériové odstupňování a sp. 4,22

-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně

-poskládaná od p. Sixty



Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.



Motor:

-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.

-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm

-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg

-řemenice přesoustružena na klínový řemen

-nutné osazení kliky pro ložisko

-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně

-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1

-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny

-zakolíkované a slícované potrubí

-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec

-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV

-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim

-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0

-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk

-palivo 98okt. a výše



V plánu:

-laděné výfukové svody

-dvojité motorkové karburátory



První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...



První start nového motoru ŠKODA 136




Video motoru v chodu:



Škoda 136, motor v záběhu

xtuner / Š105-136GL - komentáře:

19:29:08
20.07.2010
xtuner
Děkuji za kladné ohlasy, taky se mi kola moc líbí... Práh a dveře ještě spravené nejsou, protože klempířův malej syn je v nemocnici a má s ním starosti a tím pádem se všechny termíny posouvají ale v srpnu už snad přijdu na řadu....
19:13:26
20.07.2010
Placko
s tými ATSkamy vyzerá prekrasné 32 4 jj tie dvere a prah ? už je to opravené ?
upraveno 1x, naposled 20.07.2010 19:14:03
16:56:12
20.07.2010
DEAtH ROLL
Nádhera moc sa mi to ľúbi 2
16:55:36
20.07.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> xtuner: Pecka vypadá to dobře na těch ASTkách. Co práh a dveře? Spraveno?
12:47:51
20.05.2010
xtuner
12:44:38
20.05.2010
xtuner
zkouška při propérování...
zvětšit xtuner / Š105-136GL - obrázek od xtuner vložen 20.05.2010 12:44:38
12:44:03
20.05.2010
xtuner
-> Pavell: Ne, bohužel je na autě ještě nemám 10 . Musím schovat peníze na opravu a tak teď nezbýva ani na ty podložky. Ta foto s pruhy je fotomontáž. Měl jsem je akorát na zadku a to jsem měl půjčené podložky jen na zkoušku, jestli se kola vejdou pod lemy....
zvětšit xtuner / Š105-136GL - obrázek od xtuner vložen 20.05.2010 12:44:03
21:23:13
19.05.2010
Pavell
-> xtuner: ty ATSa už máš na autě? hod ještě nějakou fotku, vypadaj fakt masakrálně, ta bledě modrá s bílou to je fakt super kombinace..pruhy jsou takhle super!
16:33:20
19.05.2010
xtuner
-> CpEaRjHaY-průserář: Díky, zkoušel jsem to vymyslet všelijak, ale takhle se mi to líbí zatím nejvíc....

-> Pavell: No prolítla se dost i její části ale zase jenom tak aby šla ještě zrenovovat 6

-> PetrDNX: Děkuju, taky tě mám v oblíbených5
14:28:25
18.05.2010
PetrDNX
-> xtuner: Mooc hezká práce4Už je v oblíbených
upraveno 1x, naposled 18.05.2010 14:29:07
13:06:09
18.05.2010
Pavell
-> xtuner: doufam že ta náprava letěla dost daleko, a bolelo ji to...by mě trefilo,,taky jsem si už v garáži přivodil pár oděrek na různých autech...ty proužky jsou super...4
08:53:10
18.05.2010
CpEaRjHaY-průserář
-> xtuner: Pěkně,moc hezký4 Možná bych ale ten horní pruh protáhl až na boky toho křídla4 5
08:14:33
18.05.2010
xtuner
-> šípka 120 l: Děkuju, mřížkování pochází z čela Škody 100,110....
20:29:51
17.05.2010
šípka 120 l
Moc pekná inač chcem tu ete napísať že obdivujem takýchto ludi ktorý dokážu zložiť taketo pekne auto porobiť ju až takto ťa muselo stať dosť námahy,ešte by som sa chcel opýtať ta zadná mriežka na čele je zo 110 r čela?7 9
18:06:14
17.05.2010
xtuner
-> minno: ,-> Tuner#2: Díky, zapracuju na tom aby to bylo tedy správně 6
10:16:04
17.05.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> xtuner: Jak píše minno určitě naklonit aby se zalévala zpět palivem.
08:39:31
17.05.2010
minno
-> xtuner: áno tak, pozri ako to mám ja, alebo Tuner 2, fotka umiestnenia mojej pumpy:

skoda120.dipsoft.sk/!img/ .../09.jpg
08:27:12
17.05.2010
xtuner
-> minno: Aha, díky za upozornění, podle obrázku tedy ta druhá varianta? Já mám tu první....
zvětšit xtuner / Š105-136GL - obrázek od xtuner vložen 17.05.2010 08:27:12
10:18:50
16.05.2010
minno
-> xtuner: čau, teraz pozerám na fotku motora a všimol som si tam Facetku....Podľa fotky ju máš ale nesprávne namontovanú. Návod uvádza že sa má montovať pod uhlom 45 stupňov naklonenú dodola prívodnou stranou.
07:27:33
16.05.2010
xtuner
-> CpEaRjHaY-průserář: No to by asi nebylo špatný, ale musel bych mít tedy i dvě sady ložisek.... Zkusím zjistit na kolik by přišel ted dural a pak bysme to kdyžtak nějak domluvili....
Extreme Tyres