skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Trocha historie:
Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:
Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!
Interiér:
původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..
Exteriér:
Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....
-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100
-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami
-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella
-Odstraněna spodní prahová lišta
-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185
-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13
-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13
Podvozek:
Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.
Přední náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...
-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)
-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice
-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů
-předělané dorazy
-tvrdé uložení ramen i řízení
-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy
-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130
-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru
Zadní vlečná náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton
-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra
-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)
-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1
-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci
-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem
-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava
-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100
Převodovka 5q:
-sériové odstupňování a sp. 4,22
-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně
-poskládaná od p. Sixty
Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.
Motor:
-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.
-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm
-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg
-řemenice přesoustružena na klínový řemen
-nutné osazení kliky pro ložisko
-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně
-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1
-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny
-zakolíkované a slícované potrubí
-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec
-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV
-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim
-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0
-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk
-palivo 98okt. a výše
V plánu:
-laděné výfukové svody
-dvojité motorkové karburátory
První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...
Video motoru v chodu:
Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:
Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!
Interiér:
původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..
Exteriér:
Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....
-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100
-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami
-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella
-Odstraněna spodní prahová lišta
-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185
-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13
-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13
Podvozek:
Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.
Přední náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...
-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)
-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice
-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů
-předělané dorazy
-tvrdé uložení ramen i řízení
-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy
-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130
-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru
Zadní vlečná náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton
-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra
-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)
-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1
-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci
-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem
-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava
-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100
Převodovka 5q:
-sériové odstupňování a sp. 4,22
-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně
-poskládaná od p. Sixty
Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.
Motor:
-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.
-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm
-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg
-řemenice přesoustružena na klínový řemen
-nutné osazení kliky pro ložisko
-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně
-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1
-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny
-zakolíkované a slícované potrubí
-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec
-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV
-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim
-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0
-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk
-palivo 98okt. a výše
V plánu:
-laděné výfukové svody
-dvojité motorkové karburátory
První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...
Video motoru v chodu:
xtuner / Š105-136GL - komentáře:
18:38:11
28.10.2013
28.10.2013
MajoLR
Foto č.4 , ...pre mňa čisté porno! Pekné to máš!!!!!
23:12:51
09.08.2013
09.08.2013
Forsio
Fakt moc pěkná :)
08:34:42
23.06.2013
23.06.2013
xtuner
-> Tuner#2: ,-> Eidy: děkuju za pochvalu, doufám, že do 14dnů to bude jezdit
00:02:44
23.06.2013
23.06.2013
Eidy
-> xtuner: Pěkný pane. Kdy vyjedeš?
23:17:35
22.06.2013
22.06.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> xtuner: Jako vždy pěkná práce pane ;)
21:56:19
08.06.2013
08.06.2013
xtuner
-> spyker: děkuju, ale byla s tím neskutečná piplačka
23:24:09
19.05.2013
19.05.2013
spyker
konečně někdo zabudoval vkusně tachometr
19:26:15
19.05.2013
19.05.2013
xtuner
-> bigfavo: díky, kéžby to byla pravda ten měsíc
-> T: makám, jak se dá ale Běšiny určitě nestíhám, nemám ještě přeskládanou převodovku a je toho ještě celkem dost....
-> T: makám, jak se dá ale Běšiny určitě nestíhám, nemám ještě přeskládanou převodovku a je toho ještě celkem dost....
19:15:58
19.05.2013
19.05.2013
T
-> xtuner: : a jeje, tady se maká... Běšiny nepojedeš ?
18:28:57
19.05.2013
19.05.2013
bigfavo
-> xtuner: pekne pokracujes ,,,,takym tempom to das do mesiaca dokopy
00:13:14
23.01.2013
23.01.2013
Eidy
-> xtuner: T2 má pravdu. Já mít vlečku, tak v místě spoje ramen navařím nastojato jekly. Líp to udělat nejde. Zbytek výztuhy je podle mě k ničemu.
23:48:28
22.01.2013
22.01.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> xtuner: Škoda že jsi nedal ty fotky podélného hned po vaření v místě spoje s šikmým to chtělo přidat na vaření, tam se to bortí nejvíc. Ale jinak pěkná práce jako vždy.
23:28:04
22.01.2013
22.01.2013
Eidy
-> xtuner: Pěkně ti to jde.
18:10:40
02.12.2012
02.12.2012
Lubes - zrušená registrace
-> xtuner: výýborne,ten predok som aj tak rozmýšlal že to tak oddelím mal som pravdu díky moc
10:38:07
02.12.2012
02.12.2012
radekp
-> xtuner: jasně, všechny názory co tu byly napsány, musí každý zvážit sám, co od toho čeká, v tvojí odpovědi jsi mi odpověděl na to, co jsem chtěl...
-> Tuner#2: jo, pána si vzpomínám, ale u té debaty jsem nebyl, ale vzpomínám si, že byl zvláštní...
-> Tuner#2: jo, pána si vzpomínám, ale u té debaty jsem nebyl, ale vzpomínám si, že byl zvláštní...
21:45:19
01.12.2012
01.12.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> xtuner 01.12.12 16:17:37: Díky za pochopení
-> TTomas 01.12.12 13:08:07: A to se nějak vylučuje s tím co píšu? Pro běžné použití, kdy je zdvih kola velký je naopak žádoucí aby kolo neměnilo postavení vůči vozovce to je jasné. Tady jde jak jsem říkal o sportovní užití auta na asfaltu, kde je dynamické zvětšení odklonu žádoucí kvůli všem možným deformacím jak gumy, tak i uložení.
Ještě jedna myšlenka tentokrát ne z mé hlavy. Radek si možná vzpomene na pána z Přerova, který se divil, proč jsem dával vlečku místo kyvky, že ta náprava je daleko stabilnější ve vedení kola než vlečka (podotýkám bylo to myšleno na autě co má pružiny a tlumiče natvrdo, kde je propružení možno v řádu pár centimetrů). Vysvětloval to tím, že kyvka má nohavici, přes kterou se opře do převodovky a v podstatě celého uložení, kdežto vlečka je prostě jen v silentblokách a nic jiného jí nedrží.
-> TTomas 01.12.12 13:08:07: A to se nějak vylučuje s tím co píšu? Pro běžné použití, kdy je zdvih kola velký je naopak žádoucí aby kolo neměnilo postavení vůči vozovce to je jasné. Tady jde jak jsem říkal o sportovní užití auta na asfaltu, kde je dynamické zvětšení odklonu žádoucí kvůli všem možným deformacím jak gumy, tak i uložení.
Ještě jedna myšlenka tentokrát ne z mé hlavy. Radek si možná vzpomene na pána z Přerova, který se divil, proč jsem dával vlečku místo kyvky, že ta náprava je daleko stabilnější ve vedení kola než vlečka (podotýkám bylo to myšleno na autě co má pružiny a tlumiče natvrdo, kde je propružení možno v řádu pár centimetrů). Vysvětloval to tím, že kyvka má nohavici, přes kterou se opře do převodovky a v podstatě celého uložení, kdežto vlečka je prostě jen v silentblokách a nic jiného jí nedrží.
16:17:37
01.12.2012
01.12.2012
xtuner
Koukám, že se tu rozpoutala pěkná diskuze . Jen tak dál aspoň se něco dozvím... Jinak co se mě týče, tak jsem se vydal cestou vlečky hlavně z nenáročnosti montáže a pak je to pro mě také cenově dostupnější. Jinak si myslím, že pro moje ježdění (víkendové projížďky v běžném provozu a jednou nebo dvakrát do roka autodrom) to bohatě stačí. Časem bych to možná doplnil ještě stabilizátorem.... Jinak molčánovka a ostatní odvozené se mi líbí z důvodu, že odpadá spojení ramen a je to jeden celek... a pak taky uchycení ramen přímo do kastle a ne ještě přes příčku převodovky... ale na druhou stranu se mi nelíbí vaření a řezání do kastle... Takže každé má své, toť můj názor...
-> CpEaRjHaY-průserář: O ten silentblok mám určitě zájem... Jinak díky, určitě se ozvu...
-> sikula: Díky chlape, určitě se ozvu a pokecáme...
-> CpEaRjHaY-průserář: O ten silentblok mám určitě zájem... Jinak díky, určitě se ozvu...
-> sikula: Díky chlape, určitě se ozvu a pokecáme...
13:16:36
01.12.2012
01.12.2012
minno
-> TTomas: a čo má spoločné viacprvok s rozdielom medzi vlečkou a molčanovkou, o ktorom je tu reč?