xtuner / Š105-136GL xtuner / Š105-136GL

komentáře | popis | fotky | xtuner | 22.01.19 17:38 | 368x v oblíbených
Trocha historie:

Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:



Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!



Interiér:

původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..





Exteriér:

Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....

-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100

-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami

-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella

-Odstraněna spodní prahová lišta

-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185

-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13

-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13



Podvozek:

Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.



Přední náprava:

-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...

-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)

-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice

-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů

-předělané dorazy

-tvrdé uložení ramen i řízení

-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy

-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130

-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru



Zadní vlečná náprava:

-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton

-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra

-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)

-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1

-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci

-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem

-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava

-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100



Převodovka 5q:

-sériové odstupňování a sp. 4,22

-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně

-poskládaná od p. Sixty



Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.



Motor:

-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.

-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm

-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg

-řemenice přesoustružena na klínový řemen

-nutné osazení kliky pro ložisko

-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně

-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1

-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny

-zakolíkované a slícované potrubí

-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec

-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV

-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim

-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0

-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk

-palivo 98okt. a výše



V plánu:

-laděné výfukové svody

-dvojité motorkové karburátory



První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...



První start nového motoru ŠKODA 136




Video motoru v chodu:



Škoda 136, motor v záběhu

xtuner / Š105-136GL - komentáře:

13:08:07
01.12.2012
TTomas
-> Tuner#2: Jiste pozoruhodna myslenka. Jen je mi teda divne, proc dneska vsechny kvalitni auta maji vzadu viceprvek41
12:26:16
01.12.2012
sikula
K Molčanovce, jak píše Radekp, nějak jsem ještě neměl možnost to pořádně zkusit, ale taky nejsem extra odborník, jezdec a ladič podvozků. Můj poznatek, auto je o dost tvrdší, drží směr, je to o dost jiné auto, v celku jsem spokojen a neměnil bych a také bych doporučil. díky a sorry Martas
21:24:48
30.11.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> radekp 30.11.12 17:37:50: Já neobhajuju to co mám na autě, daleko víc by se mě líbila poslední evoluce MTX L/A v unibalech, když už je o tom řeč. Pouze jsem chtěl napsat tak jak to s náprava vidím já a i řada dalších. Nechá se o tom dost dočíst i v dobové literatuře a LRa se svýma 10° je opravdu lepší jen na nezpevněném povrchu (kde exceluje i díky velkému zdvihu s tím, že tlumič může být velký/dlouhý díky extra domkům), ale na asfaltu je prostě horší.



Snad naše diskuze Martinovi vadit nebude ;)
upraveno 1x, naposled 30.11.2012 21:25:28
19:55:21
30.11.2012
CpEaRjHaY-průserář
-> xtuner: Pěkné.Jinak mám jeden přebytečnej tvrdej silenblok pod převodovku úplně novej kdyby se ti hodil.Nějak sem na to posledně zapoměl6 Jinak se somozřejmě rád přidám k šikolovy s pomocí4
17:37:50
30.11.2012
radekp
tak nerad bych tu xtunerovi zasíral kartu, já to beru takto: než abych sháněl originál ramena, tak jsem rovnou koupil tyto, je to svařenec, tužší než vlečka, lehčí než dobová ramena RS. Taky jsou ramena kratší, takže neodpružené hmoty působí na kratším rameni. Kdo je trochu schopný, zástavbu zvládne. Píšeš že u vlečky nehrozí nenalazení jízdních vlastností, možná je to proto, že na vlečku se tlumiče i pružiny dělaly. Kdo z těch, kteří nenašli optimální nastavení na molčánovce si pružinu spočítal a nechal umotat? Neříkám že závodníci jezdí řezané pružiny z vlečky, ale naříkání některých místních neberu jako dogma, ty píšeš o zkušenostech závodníků, je to možné, ale když píšeš že musí být zákonitě horší tak s tím určitě nesouhlasím, nebyla LR náprava simulována na IBM?

I Eidy říká, že mu připadají jeho pružiny tuhé, já mám řízlou vlečku, už dlouho se Sikulou probíráme výrobu serie pružin...takže asi jo, tohle laborování může být pro někoho odrazující.

Já mám odklon 2,5 stupně, když dám rameno na doraz, je odklon o dost větší(nemám změřeno, ale někde mám případně fotku). Myslím si že auto nemáme až tak natvrdo: když jsem měl kyvku, musel jsem v rychlých zatáčkách kontrovat, korigovat směr...teď s molčánovkou se auto pohupuje ale drží směr, nemění se tak moc sbíhavost.



Ale každý obhajuje to svoje co má na autě1 každý máme rozdílný názor tak se respektujme a každý si vybere...pro mě to byl přínos, já bych ji doporučil, samozřejmě nejezdím takovou pilu jako závodníci abych měl zkušenosti závodníků které popisuješ...
13:52:49
30.11.2012
minno
-> Tuner#2: pekne popísaný názor. Má to niečo do seba.
13:35:16
30.11.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> radekp 30.11.12 12:11:08: Ono něco jiného je, když Molčanovku použiješ u auta jako máme my a nebo nedej bože Eidy, kde je pružení tak natvrdo, že se vlastnosti nápravy a její kinematika prakticky neprojeví a něco jiného je to u auta na rallye. Podívej se na Beryho co vše musel upravit a pořád jen doufá, že to konečně začne fungovat, podívej se do fóra na Wenu, který jezdí úspěšně rallyecup. Všichni mají dost problém s nastavením a výběrem pružin/tlumičů a znám i lidi co se vrátili k vlečce a nebo třeba páchají něco ve stylu L/A. Navíc tahle náprava na asfaltu musí být už zákonitě horší díky úhlu kývání vycházejícího z LRy. LRa byla auto lepší na šotolině, kdy kolo při propružení zabírá prakticky celou svou plochou a navíc má díky posunutým domkům velký zdvih propérování. Na asfaltu je ale jak podle dobových jezdců, tak i současných horší než RSo, která mělo 22, později 15° a tím pádem při zatížení začne dělat Ačka a guma se do asfaltu lépe opře než u LRy. Těch 10° je na asfalt prostě málo a proto třeba Eidy zastavil nápravu tak, aby měl statický odklon velký jinak by to nefungovalo. Toť můj názor na věc a klidně si rád poslechnu Tvůj 4
12:11:08
30.11.2012
radekp
-> Tuner#2: Ok, mám na to jiný názor, počkám si na vyjádření xtunera
10:44:26
30.11.2012
Lubes - zrušená registrace
T 16.11.12 18:35:37 napsal:

→ xtuner: : i Ty ? konec kyvkařů na virtu koukám 3

40
som sa čudoval,že ti tá kyvka dlho vydržala 3 ....veď tu zo všetkých strán útočia samé vlečky a predsa ťa to už položilo 3
20:07:06
29.11.2012
-> Tuner#2: : nestraš bubáku 40 8 5
20:03:18
29.11.2012
sikula
-> xtuner: Když budeš potřebovat s něčím pomoc, tak dej vědět.
16:52:20
29.11.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> radekp 29.11.12 16:13:16: Radku my dva se asi nemusíme přít, ale mrkni do fóra zrovna tam je jeden z problémů a těch lidí je víc co tomu na chuť/nastavení nepřišli. 4
16:13:16
29.11.2012
radekp
-> Tuner#2: s nejistým výsledkem nesouhlasím
14:34:57
29.11.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> radekp 29.11.12 14:16:43: Vaření na hotové kasli a taky nejistý výsledek. Znám hodně lidí, co tomu nepřišlo na chuť a nebo nenašli optimální nastavení což u vlečky dá se říct nehrozí.
14:16:43
29.11.2012
radekp
-> xtuner: a proč jsi vlečku rovnou nepřeskočil a nedal molčánovku?
14:14:58
29.11.2012
minno
-> xtuner: tak už sa teším na výsledok :) nech sa darí.
12:59:02
29.11.2012
xtuner
-> minno: Jenom jsem přelešťoval a odstraňoval drobnou rez na průměru pro gufero.... ano vzadu budou kotouče s 2p třmeny...
12:45:50
29.11.2012
minno
-> xtuner: čo robíš s poloosami v tom sústruhu, či čo je to? Budeš dávať dozadu kotúče a 2p strmene?
19:01:30
18.11.2012
xtuner
Díky za podporu klucí , pořád nějak nezbývají peníze na auto a tak to jde o dost pomaleji.... Jinak prodávat se určitě nebude a to NIKDY!!! 6 Vlečku už plánuji asi pět let, tak snad teď už to dotáhnu do zdárného konce. V plánu jsou rovnou i kotouče dozadu a hydraulická ručka... Tak snad na jaře na autodromu na viděnou 1
09:17:05
17.11.2012
-> minno: : no po zimě to bude snad už jinak 40 3 4
Extreme Tyres