skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Trocha historie:
Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:
Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!
Interiér:
původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..
Exteriér:
Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....
-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100
-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami
-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella
-Odstraněna spodní prahová lišta
-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185
-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13
-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13
Podvozek:
Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.
Přední náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...
-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)
-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice
-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů
-předělané dorazy
-tvrdé uložení ramen i řízení
-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy
-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130
-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru
Zadní vlečná náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton
-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra
-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)
-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1
-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci
-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem
-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava
-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100
Převodovka 5q:
-sériové odstupňování a sp. 4,22
-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně
-poskládaná od p. Sixty
Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.
Motor:
-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.
-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm
-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg
-řemenice přesoustružena na klínový řemen
-nutné osazení kliky pro ložisko
-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně
-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1
-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny
-zakolíkované a slícované potrubí
-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec
-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV
-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim
-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0
-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk
-palivo 98okt. a výše
V plánu:
-laděné výfukové svody
-dvojité motorkové karburátory
První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...
Video motoru v chodu:
Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:
Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!
Interiér:
původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..
Exteriér:
Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....
-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100
-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami
-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella
-Odstraněna spodní prahová lišta
-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185
-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13
-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13
Podvozek:
Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.
Přední náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...
-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)
-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice
-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů
-předělané dorazy
-tvrdé uložení ramen i řízení
-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy
-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130
-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru
Zadní vlečná náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton
-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra
-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)
-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1
-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci
-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem
-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava
-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100
Převodovka 5q:
-sériové odstupňování a sp. 4,22
-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně
-poskládaná od p. Sixty
Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.
Motor:
-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.
-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm
-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg
-řemenice přesoustružena na klínový řemen
-nutné osazení kliky pro ložisko
-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně
-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1
-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny
-zakolíkované a slícované potrubí
-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec
-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV
-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim
-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0
-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk
-palivo 98okt. a výše
V plánu:
-laděné výfukové svody
-dvojité motorkové karburátory
První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...
Video motoru v chodu:
xtuner / Š105-136GL - komentáře:
20:29:51
17.05.2010
17.05.2010
šípka 120 l
Moc pekná inač chcem tu ete napísať že obdivujem takýchto ludi ktorý dokážu zložiť taketo pekne auto porobiť ju až takto ťa muselo stať dosť námahy,ešte by som sa chcel opýtať ta zadná mriežka na čele je zo 110 r čela?
18:06:14
17.05.2010
17.05.2010
xtuner
-> minno: ,-> Tuner#2: Díky, zapracuju na tom aby to bylo tedy správně
10:16:04
17.05.2010
17.05.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> xtuner: Jak píše minno určitě naklonit aby se zalévala zpět palivem.
08:39:31
17.05.2010
17.05.2010
minno
-> xtuner: áno tak, pozri ako to mám ja, alebo Tuner 2, fotka umiestnenia mojej pumpy:
skoda120.dipsoft.sk/!img/ .../09.jpg
skoda120.dipsoft.sk/!img/ .../09.jpg
08:27:12
17.05.2010
17.05.2010
xtuner
-> minno: Aha, díky za upozornění, podle obrázku tedy ta druhá varianta? Já mám tu první....
10:18:50
16.05.2010
16.05.2010
minno
-> xtuner: čau, teraz pozerám na fotku motora a všimol som si tam Facetku....Podľa fotky ju máš ale nesprávne namontovanú. Návod uvádza že sa má montovať pod uhlom 45 stupňov naklonenú dodola prívodnou stranou.
07:27:33
16.05.2010
16.05.2010
xtuner
-> CpEaRjHaY-průserář: No to by asi nebylo špatný, ale musel bych mít tedy i dvě sady ložisek.... Zkusím zjistit na kolik by přišel ted dural a pak bysme to kdyžtak nějak domluvili....
09:12:42
15.05.2010
15.05.2010
CpEaRjHaY-průserář
-> xtuner: Přesně tak,nemsel by si přelisovávat štefty
06:59:24
15.05.2010
15.05.2010
xtuner
-> CpEaRjHaY-průserář: Teď nějak nechápu, myslíš , že bych měl jako dvoje náboje a každé s jinou roztečí??
19:10:44
14.05.2010
14.05.2010
CpEaRjHaY-průserář
-> xtuner: Já právě myslel že by se mohli do těch předních taky nalisovat štefty.Tak aby si neměl problémy při výměně za apola
14:23:58
14.05.2010
14.05.2010
xtuner
-> CpEaRjHaY-průserář: Nemám ale vím kde by se dal koupit, otázka je na kolik by přišel, já chci tedy určitě dural. Jinák mám nabídku na vyrobení podložek klasika ze 4x130 na 4x100 síla 25mm se zalisovanými štefty za 620,- kus, což si myslím že je parádní cena a pod tu se možná ani nedostanem když si to vyrobíme, poslal mi i fotku.... Náboje bohužel náhradní nemám, ale kdyžtak bych je sundal, to není problém....
14:16:46
14.05.2010
14.05.2010
xtuner
-> hany: děkuju, jj takovéhle věci se musí stát vždy až po laku
10:00:39
14.05.2010
14.05.2010
CpEaRjHaY-průserář
-> xtuner: nemáš doma náhodou matroš na ty podložky a ňáké přední náboje navíc??Skusil bych se zeptat tatíka jestli by se mu do toho nechtělo..Taky potřebuju totiž udělat..
19:33:01
13.05.2010
13.05.2010
hany
jejda.. to je škody jinak je opravdu parádní
18:45:28
13.05.2010
13.05.2010
CpEaRjHaY-průserář
-> xtuner: To znám,to na..re
16:54:18
13.05.2010
13.05.2010
xtuner
-> CpEaRjHaY-průserář: Taky na to spolíhám, že je ještě relativně čerstvá, tak by neměl být znát nějaký rozdíl. Už jsem se objednal u lakýry a klempíře za měsíc na 14. a vyjde mě ta sranda min. na 3tis. za to jsem mohl mít podložky a převrtané náboje a ATSa konečně na autě....
09:20:03
13.05.2010
13.05.2010
CpEaRjHaY-průserář
-> xtuner: No tě bůch,al eje dobrýže barva ještě není vyblitá tak to po přestříkání nepůjde poznat
07:16:46
13.05.2010
13.05.2010
xtuner
Děkuji všem za podporu, mrzí mě to strašně moc ale co se dá dělat... Dnes to pojedu ukázat klempířovi a lakýrovi, co mi dělali auto původně, jsou to klucí šikovní, tak snad nebude nic poznat. Ale bohužel tímto pro mě Doksy padají, budu potřebovat peníze na opravu, tak už nebude na sraz a to jsem se tak těšil....
22:42:47
12.05.2010
12.05.2010
Placko
-> xtuner: och tak to nas*re ale tak nejako sa to spraví ..tiež držim palce pri oprave
22:03:27
12.05.2010
12.05.2010
Eidy
-> xtuner: Ajaj, to zamrzí. Ale jinak krásný autí. Práh necháš vytáhnout takovým tím udělátkem svářečka+kladivo v jednom a pak se to lákne s dveřma. Jo je to blbý, ale když to není noc horšího... Stejnak je to moc hezký auto.