xtuner / Š105-136GL xtuner / Š105-136GL

komentáře | popis | fotky | xtuner | 22.01.19 17:38 | 368x v oblíbených
Trocha historie:

Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:



Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!



Interiér:

původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..





Exteriér:

Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....

-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100

-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami

-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella

-Odstraněna spodní prahová lišta

-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185

-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13

-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13



Podvozek:

Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.



Přední náprava:

-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...

-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)

-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice

-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů

-předělané dorazy

-tvrdé uložení ramen i řízení

-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy

-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130

-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru



Zadní vlečná náprava:

-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton

-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra

-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)

-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1

-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci

-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem

-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava

-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100



Převodovka 5q:

-sériové odstupňování a sp. 4,22

-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně

-poskládaná od p. Sixty



Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.



Motor:

-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.

-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm

-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg

-řemenice přesoustružena na klínový řemen

-nutné osazení kliky pro ložisko

-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně

-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1

-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny

-zakolíkované a slícované potrubí

-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec

-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV

-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim

-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0

-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk

-palivo 98okt. a výše



V plánu:

-laděné výfukové svody

-dvojité motorkové karburátory



První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...



První start nového motoru ŠKODA 136




Video motoru v chodu:



Škoda 136, motor v záběhu

xtuner / Š105-136GL - komentáře:

18:58:58
07.04.2010
xtuner
-> Pavell: Děkuji...6
12:06:11
07.04.2010
Pavell
-> xtuner: hmmm,,věřim ,,no závist k tvému autu..moc pěkná jen tak dál4
09:35:56
07.04.2010
xtuner
-> Pavell: Jo, jezdí to moc pěkně, má to plynulej zátah až do těch 6000ot./min, ale stejně by to chtělo ještě nějakou vačku a pohrát si trošku s hlavou. Aĺe potřeboval jsem rychle zdravej motor na tuhle sezónu s minimálními náklady a to se povedlo, tak jsem spokojenej....
21:32:02
06.04.2010
Pavell
-> xtuner: jak to lítá s tou feldou?
12:09:02
06.04.2010
xtuner
-> Vojťas: ,-> Placko: díky moc...
15:23:10
27.03.2010
Placko
Krásna Škodovečka 2 4 4
15:20:17
27.03.2010
Vojťas
Proste paradni kara 6
15:05:53
27.03.2010
xtuner
Děkuji všem za chválu 1

-> Quest: jo, pošlu 4
07:09:12
27.03.2010
Quest
Neposlal bys mi prosím t u druhou fotku ve větším rozlišení na mail? Předem děkuji.
16:43:24
18.03.2010
Mahulka
nádhera...taky chci tuto barvičku4
20:51:54
11.03.2010
Ratoo
krásné, perfektní prácička
18:20:05
11.03.2010
Maxx
-> xtuner: motor krásnej,ale to palivové čerpadlo bych doporučil jiné 4

Facet Solid State 6047–0 ber to jen jako radu... 4
16:36:00
11.03.2010
Lukas1989
moc pekna skodovecka :)) len tak dalej :)4
15:18:28
11.03.2010
havlik
-> jarda.u1: proč ne4 3
15:18:08
11.03.2010
jarda.u1
-> havlik: 3 3 3 Ja te poznal,ale proc zruda prosimte?
15:15:04
11.03.2010
havlik
-> jarda.u1: a ta červená zrůda na fotce je havlík v mikině3
15:14:17
11.03.2010
jarda.u1
-> ŠKODA 120 GLS: Ta treti fotka s Honzovou Zlutkou je tusim v Doksech na parkovisti pred kempem.4
15:12:43
11.03.2010
jarda.u1
ŠKODA 120 GLS 11.03.10 14:54:20 napsal: Jezdí ta modrá krasavice na Sraz DOKSY 6 6 6pokud je to otazka,tak odpoved zni:ANO
14:54:20
11.03.2010
ŠKODA 120 GLS
Jezdí ta modrá krasavice na Sraz DOKSY 6 6 6
20:31:41
08.03.2010
Shader
Krasavice 6
Extreme Tyres