skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Trocha historie:
Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:
Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!
Interiér:
původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..
Exteriér:
Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....
-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100
-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami
-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella
-Odstraněna spodní prahová lišta
-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185
-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13
-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13
Podvozek:
Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.
Přední náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...
-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)
-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice
-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů
-předělané dorazy
-tvrdé uložení ramen i řízení
-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy
-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130
-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru
Zadní vlečná náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton
-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra
-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)
-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1
-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci
-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem
-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava
-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100
Převodovka 5q:
-sériové odstupňování a sp. 4,22
-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně
-poskládaná od p. Sixty
Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.
Motor:
-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.
-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm
-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg
-řemenice přesoustružena na klínový řemen
-nutné osazení kliky pro ložisko
-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně
-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1
-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny
-zakolíkované a slícované potrubí
-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec
-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV
-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim
-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0
-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk
-palivo 98okt. a výše
V plánu:
-laděné výfukové svody
-dvojité motorkové karburátory
První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...
Video motoru v chodu:
Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:
Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!
Interiér:
původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..
Exteriér:
Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....
-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100
-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami
-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella
-Odstraněna spodní prahová lišta
-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185
-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13
-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13
Podvozek:
Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.
Přední náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...
-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)
-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice
-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů
-předělané dorazy
-tvrdé uložení ramen i řízení
-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy
-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130
-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru
Zadní vlečná náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton
-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra
-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)
-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1
-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci
-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem
-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava
-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100
Převodovka 5q:
-sériové odstupňování a sp. 4,22
-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně
-poskládaná od p. Sixty
Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.
Motor:
-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.
-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm
-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg
-řemenice přesoustružena na klínový řemen
-nutné osazení kliky pro ložisko
-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně
-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1
-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny
-zakolíkované a slícované potrubí
-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec
-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV
-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim
-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0
-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk
-palivo 98okt. a výše
V plánu:
-laděné výfukové svody
-dvojité motorkové karburátory
První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...
Video motoru v chodu:
xtuner / Š105-136GL - komentáře:
11:38:08
12.05.2010
12.05.2010
jarda.u1
-> xtuner: sakra,tak to me mrzi.Je to velka skoda,ale doufam,ze to pujde dobre spravit.Bohuzel je to zase prace navic
11:24:29
12.05.2010
12.05.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> xtuner 12.05.10 07:06:20: A do pr... to je škoda, ale takovéhle "blbosti" člověka do předu prostě nenapadnou Držím palce ať to dobře opravíš.
10:46:37
12.05.2010
12.05.2010
stika87 - Maschinenführer
:( jeee skoda :( ale pujde to; ;-)
09:57:55
12.05.2010
12.05.2010
radekp
-> xtuner: Škoda...ale to se spraví...
07:16:54
12.05.2010
12.05.2010
Jožynek
-> xtuner: ach jo...
07:08:23
12.05.2010
12.05.2010
xtuner
A tohle je viník a zároveň první létající vlečka protože hned po tom šachu letěla hooodně daleko...
07:06:20
12.05.2010
12.05.2010
xtuner
Aneb proč nemít v garáži koberce. Tohle se povedlo včera při vjezdu do garáže. Kola prohrábly a koberec i s nápravou se sunul pod auto
14:34:26
06.05.2010
06.05.2010
zidlik
-> xtuner: ats sou parádní...taky teďka schánim a chci je dát na rapida
12:41:40
06.05.2010
06.05.2010
Pavell
-> xtuner: aha,,Apolla jsou krasny , sám je mam,,ale ATS je o něčem jiném..tak se těším na fotku celého auta...tvoje se mi tady libí asi nejvíc..
09:47:19
06.05.2010
06.05.2010
xtuner
-> Pavell: Děkuju, mně se na tom taky líbí a moc, ale ještě musim nechat udělat podložky dozadu a vpředu nechat převrtat náboje....
23:05:23
05.05.2010
05.05.2010
Pavell
-> xtuner: ty ATS jsou bambastický
16:07:27
14.04.2010
14.04.2010
xtuner
-> CpEaRjHaY-průserář: Posílají to do Motoreny v Praze a tam dokážou udělat určitě vše co jsi psal, ale asi budou chtít doložit výkresy. Já jsem dal řemenici dělat tady místnímu soustružníkovi, dal jsem mu feliciovou a vedle ní 120tkovou a řekl, že to chci stejně a za to si řekl asi 150,- . Setrvák mi dělal kdysi taky jeden soustružník a to za flašku vodky . Jinak v tom chlumci jsem jim zadal ať udělají zápich pro ložisko do kliky a vyvážení a to stálo 1860,-
08:58:58
14.04.2010
14.04.2010
CpEaRjHaY-průserář
-> xtuner: Co tam všechno dokáou udělat??potřeboval byc odlehčit setrvák a udělat držku do řemenice a somo potom jako celek vyvážit.A cenově ty vyjde jak??
Rám zjistim
Rám zjistim
14:45:40
13.04.2010
13.04.2010
xtuner
-> CpEaRjHaY-průserář: Na koik ten rám přijde? A dokázali by udělat taky šroubovanej resp. vyndavací?
14:43:45
13.04.2010
13.04.2010
xtuner
-> CpEaRjHaY-průserář: Já jsem taky zvědavej jak pokračuješ, mrknu se až ti dovezu ten motor. Stejně ten tvůj karburátor chodí zatím nejlíp ze všech co jsem měl. Já mám origo 136 a nevím proč, nedrží mi volnoběh a to jsem tam čistil a měnil co šlo... asi ho ještě zkusim vyvařit v octu... Jinak kdyby jsi pak v budoucnu potřeboval vyvážit kliku, nebo něco podobného, tak tady v Chlumci to dokážou zajistit....
14:38:17
13.04.2010
13.04.2010
CpEaRjHaY-průserář
-> xtuner: zatim to nezpěchá,teď to budu dávat na vyvařenía na rám.Pak se bude dělat teprve odvezek a převodovka a až potom tam nahodim zkušebně te motor sem zvědavej co z toho vyleze
14:33:22
13.04.2010
13.04.2010
xtuner
-> CpEaRjHaY-průserář: Díky, bral jsem to jenom houbou a nechtěl jsem aby mi natekla voda do rukávu Jo, jinak musím se dokopat k tomu, abych ti už konečně vrátil ten motor. Ale abych se přiznal, zatím tenhle jezdím na ten tvůj karburátor. Ten můj nějak zlobí, tak si s ním musím ještě pohrát. Jo a půjčil jsem si narychlo i ty tvrdé silentbloky, tak ty ti buď zaplatím, nebo koupim nové. Tak až to vše vyřeším, tak ti ho přivezu...
14:19:22
13.04.2010
13.04.2010
CpEaRjHaY-průserář
-> xtuner: A co ten zbytek špíny v tom podběhu Jinak máš to krásný a ten motor.Závidim Tvoje auto nebude stárnou alepořád zrát
13:21:21
10.04.2010
10.04.2010
Nemky
moc pěkná šádinka