xtuner / Š105-136GL xtuner / Š105-136GL

komentáře | popis | fotky | xtuner | 22.01.19 17:38 | 368x v oblíbených
Trocha historie:

Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:



Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!



Interiér:

původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..





Exteriér:

Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....

-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100

-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami

-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella

-Odstraněna spodní prahová lišta

-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185

-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13

-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13



Podvozek:

Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.



Přední náprava:

-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...

-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)

-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice

-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů

-předělané dorazy

-tvrdé uložení ramen i řízení

-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy

-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130

-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru



Zadní vlečná náprava:

-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton

-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra

-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)

-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1

-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci

-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem

-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava

-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100



Převodovka 5q:

-sériové odstupňování a sp. 4,22

-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně

-poskládaná od p. Sixty



Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.



Motor:

-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.

-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm

-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg

-řemenice přesoustružena na klínový řemen

-nutné osazení kliky pro ložisko

-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně

-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1

-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny

-zakolíkované a slícované potrubí

-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec

-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV

-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim

-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0

-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk

-palivo 98okt. a výše



V plánu:

-laděné výfukové svody

-dvojité motorkové karburátory



První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...



První start nového motoru ŠKODA 136




Video motoru v chodu:



Škoda 136, motor v záběhu

xtuner / Š105-136GL - komentáře:

18:30:45
07.03.2010
xtuner
Děkuju moc za kladné ohlasy....

-> Joki: Díky, nějaké foto ti pošlu, ale moc jich nemám co by byly na úrovni. Zatím jsem toho moc nenajezdil, tak nebyla pořádně příležitost fotit...
08:58:57
07.03.2010
Joki
Strašně moc pěkná 4

Hodil bys mi kdyžtak nějaké pěkné foto ve větším rozlišení na email Kolouch.Jirka@seznam.cz ?

Bylo by to na tvorbu wallpaperu ( pokud by se něco povedlo, obratem bych ti to poslal zpátky)
08:54:32
07.03.2010
Zdenek Neubert
doopravdy pěkná práce s tím podvozkem jsi mě dostal na kolena
upraveno 2x, naposled 07.03.2010 08:55:37
07:44:57
07.03.2010
OJOUCH
-> xtuner: Fakt se mi to moc libi ten podvozek v barve fakt bomba drzim palce at se dari krasa a v duchu zavidim!!!4 4 4
07:48:46
22.02.2010
xtuner
-> Arnold: děkuju...
22:03:23
12.02.2010
Arnold
pekný emko xD vážně pěkná práce ale možná bych podvozek natřel načerno ale jinak paráda157
07:28:48
06.02.2010
xtuner
-> TheronBB_130LR: ó děkuji 5
13:26:04
04.02.2010
TheronBB_130LR
-> xtuner: no nič sa neda robit toto je moj vzor terajší :-) 3 3 4 1 5 9
18:26:20
28.01.2010
xtuner
-> packa: díky moc...

-> Kapřík: děkuju, foto tu není jednak proto, že je interiér ve vývoji a taky proto, že tu nemám moc místa na fotky 6 Tak tady je jedna...
zvětšit xtuner / Š105-136GL - obrázek od xtuner vložen 28.01.2010 18:26:20
23:30:57
27.01.2010
packa
paráda, moc se mi líbí. chválim ti to. nádhera
19:00:13
25.01.2010
Kapřík
-> xtuner: moc pěkně odvedená práce na tomhle autíčku 4 Spodek, kastle..moc pěkné4 A chválím bílá kola2 Co nějaká fotka interiéru? Nebo je zatím "ve vývoji" ?
19:13:11
17.01.2010
xtuner
-> Maxx: Jo, to souhlasím, co jsi na ně nazul za pneu? Myslím rozměr...
19:52:39
16.01.2010
Maxx
-> xtuner: jj jsou to krasne kola...4
19:46:04
16.01.2010
xtuner
-> Maxx: No tak to nás budé víc s Ats 3 ale myslím, že škodověnkám budou slušet...

-> Šulda: Děkuju...
19:32:05
16.01.2010
Šulda
Pěkná moc
17:40:53
16.01.2010
Maxx
-> xtuner: ty woe to snad neni mozny,ja mam nachystane taky ATS 6/13 v bílém komaxitu ale mam je uz obuté....4
17:38:52
16.01.2010
xtuner
-> ales19: ,-> tonek.favo: moc děkuju...
20:33:47
12.01.2010
tonek.favo
tuhle krásku sem viděl live a káždýmu doporučuju, klobouk dolů moc pěkný1 rampa a LR lopata podle mího gusta2
19:33:40
12.01.2010
ales19
tohle je moc pekny hlavne ten spodek ten je bomba
18:13:20
06.01.2010
xtuner
-> Vena: Děkuju, taky jsem si tě hned přidal k oblíbeným. Jo, máš pravdu není nad takové rodinné bohatství 6 . Jinak podle mých představ je zatím akorát lak a pár drobností 3 , jinak je na tom ještě spousta práce....



-> Syny: děkuju 5
Extreme Tyres