skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Trocha historie:
Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:
Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!
Interiér:
původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..
Exteriér:
Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....
-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100
-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami
-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella
-Odstraněna spodní prahová lišta
-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185
-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13
-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13
Podvozek:
Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.
Přední náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...
-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)
-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice
-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů
-předělané dorazy
-tvrdé uložení ramen i řízení
-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy
-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130
-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru
Zadní vlečná náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton
-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra
-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)
-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1
-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci
-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem
-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava
-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100
Převodovka 5q:
-sériové odstupňování a sp. 4,22
-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně
-poskládaná od p. Sixty
Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.
Motor:
-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.
-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm
-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg
-řemenice přesoustružena na klínový řemen
-nutné osazení kliky pro ložisko
-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně
-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1
-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny
-zakolíkované a slícované potrubí
-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec
-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV
-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim
-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0
-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk
-palivo 98okt. a výše
V plánu:
-laděné výfukové svody
-dvojité motorkové karburátory
První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...
Video motoru v chodu:
Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:
Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!
Interiér:
původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..
Exteriér:
Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....
-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100
-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami
-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella
-Odstraněna spodní prahová lišta
-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185
-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13
-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13
Podvozek:
Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.
Přední náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...
-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)
-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice
-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů
-předělané dorazy
-tvrdé uložení ramen i řízení
-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy
-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130
-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru
Zadní vlečná náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton
-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra
-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)
-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1
-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci
-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem
-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava
-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100
Převodovka 5q:
-sériové odstupňování a sp. 4,22
-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně
-poskládaná od p. Sixty
Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.
Motor:
-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.
-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm
-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg
-řemenice přesoustružena na klínový řemen
-nutné osazení kliky pro ložisko
-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně
-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1
-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny
-zakolíkované a slícované potrubí
-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec
-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV
-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim
-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0
-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk
-palivo 98okt. a výše
V plánu:
-laděné výfukové svody
-dvojité motorkové karburátory
První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...
Video motoru v chodu:
xtuner / Š105-136GL - komentáře:
16:02:56
06.01.2010
06.01.2010
Vena
-> xtuner: Moooc krásná škodovečka.Pěkná práce,i kvalita laku vypadá perfektně! Okamžitě přidávám k oblíbenáým! Koukám taky dědictví po tátovi jako já,to se nám to upravuje,když nám otcové svěřili vůz,na který léta pracně šetřili pak léta opečovávali
03:18:59
26.12.2009
26.12.2009
Syny
-> skodovak 12.09.09 21:30:46: Sice pozde, ale prece :) Laska ke znacce to vubec bejt nemusi. Spis laska k tomuhle danymu typu auta. Ja krom 120tky, kilca a litru znacku Škoda jako takovou vubec nemusim a nikdy bych si novodoby auto od Škodovky nekoupil...
Jinak auto samozrejme luxus. Na Doksech sem to ocumoval a je to super...
Jinak auto samozrejme luxus. Na Doksech sem to ocumoval a je to super...
09:22:20
15.12.2009
15.12.2009
xtuner
Děkuju všem za kladné ohlasy.
20:28:41
14.12.2009
14.12.2009
Pavell
máš to fakt moc pěkný,,parádní barva,,rally style - super
01:02:37
14.12.2009
14.12.2009
Eidy
-> xtuner: Koukám na tu masku a zvedám palec vysoko. Kdysi se mi líbila víc jednodílná, ale postupem přicházím na chuť starším dílům. Super.
Na srazy bys měl vozit kolíbku a auto vždycky povalit na bok, aby vyniknul ten krásnej spodek auta. Pěkná práce.
Na srazy bys měl vozit kolíbku a auto vždycky povalit na bok, aby vyniknul ten krásnej spodek auta. Pěkná práce.
18:31:03
13.12.2009
13.12.2009
Maty110l
-> xtuner: je to vážně krása pohledět..fakt jo...
17:19:33
13.12.2009
13.12.2009
RON
moc pěkné, v jednoduchosti je krása
15:48:49
13.12.2009
13.12.2009
xtuner
-> palinator: ó děkuji, jsem rád že se líbí
16:37:59
09.12.2009
09.12.2009
palinator
Ach jo, závist chlape, závist...
Jde do oblíbených, budiž Ty mým příkladem.
Jde do oblíbených, budiž Ty mým příkladem.
10:59:43
08.11.2009
08.11.2009
xtuner
-> CHLUP: díky
22:44:06
07.11.2009
07.11.2009
CHLUP
máš to nádherný
19:14:45
07.11.2009
07.11.2009
xtuner
-> woody121: Děkuju...
16:52:44
06.11.2009
06.11.2009
woody121
Čau máš to moc krásne len tak ďalej
18:01:45
17.09.2009
17.09.2009
xtuner
-> skodovak: Děkuju, jo jinak by to dělat ani nešlo...
21:30:46
12.09.2009
12.09.2009
skodovak
-> xtuner: Nádherná škodověnka.Pohled na to zahřeje,je na tom vidět láska ke značce a to se musí ocenit..
20:17:02
10.09.2009
10.09.2009
xtuner
-> Tuner#2: Děkuju, pokusím se během zítřka...
14:19:25
10.09.2009
10.09.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> xtuner: Na oplátku mě tam ulož ty Tvoje. Díky.
14:19:00
10.09.2009
10.09.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
img30.imageshack.us/img30
/.../dsc5919s.jpg
img35.imageshack.us/img35 /.../dsc5920q.jpg
img27.imageshack.us/img27 /.../dsc5921.jpg
img35.imageshack.us/img35 /.../dsc5922.jpg
img35.imageshack.us/img35 /.../dsc6130.jpg
img27.imageshack.us/img27 /.../dsc6131j.jpg
img4.imageshack.us/img4/. ../dsc6132n.jpg
img188.imageshack.us/img1 88/.../dsc6133.jpg
img35.imageshack.us/img35 /.../dsc6134.jpg
img35.imageshack.us/img35 /.../dsc6135e.jpg
img16.imageshack.us/img16 /.../dsc6136.jpg
img12.imageshack.us/img12 /.../dsc6137d.jpg
img268.imageshack.us/img2 68/.../dsc6138w.jpg
img16.imageshack.us/img16 /.../dsc6139l.jpg
img12.imageshack.us/img12 /.../dsc6140.jpg
img16.imageshack.us/img16 /.../dsc6141f.jpg
img35.imageshack.us/img35 /.../dsc5920q.jpg
img27.imageshack.us/img27 /.../dsc5921.jpg
img35.imageshack.us/img35 /.../dsc5922.jpg
img35.imageshack.us/img35 /.../dsc6130.jpg
img27.imageshack.us/img27 /.../dsc6131j.jpg
img4.imageshack.us/img4/. ../dsc6132n.jpg
img188.imageshack.us/img1 88/.../dsc6133.jpg
img35.imageshack.us/img35 /.../dsc6134.jpg
img35.imageshack.us/img35 /.../dsc6135e.jpg
img16.imageshack.us/img16 /.../dsc6136.jpg
img12.imageshack.us/img12 /.../dsc6137d.jpg
img268.imageshack.us/img2 68/.../dsc6138w.jpg
img16.imageshack.us/img16 /.../dsc6139l.jpg
img12.imageshack.us/img12 /.../dsc6140.jpg
img16.imageshack.us/img16 /.../dsc6141f.jpg