xtuner / Š105-136GL xtuner / Š105-136GL

komentáře | popis | fotky | xtuner | 22.01.19 17:38 | 368x v oblíbených
Trocha historie:

Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:



Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!



Interiér:

původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..





Exteriér:

Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....

-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100

-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami

-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella

-Odstraněna spodní prahová lišta

-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185

-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13

-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13



Podvozek:

Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.



Přední náprava:

-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...

-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)

-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice

-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů

-předělané dorazy

-tvrdé uložení ramen i řízení

-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy

-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130

-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru



Zadní vlečná náprava:

-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton

-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra

-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)

-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1

-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci

-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem

-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava

-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100



Převodovka 5q:

-sériové odstupňování a sp. 4,22

-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně

-poskládaná od p. Sixty



Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.



Motor:

-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.

-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm

-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg

-řemenice přesoustružena na klínový řemen

-nutné osazení kliky pro ložisko

-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně

-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1

-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny

-zakolíkované a slícované potrubí

-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec

-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV

-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim

-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0

-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk

-palivo 98okt. a výše



V plánu:

-laděné výfukové svody

-dvojité motorkové karburátory



První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...



První start nového motoru ŠKODA 136




Video motoru v chodu:



Škoda 136, motor v záběhu

xtuner / Š105-136GL - komentáře:

12:45:04
10.09.2009
xtuner
-> Eidy: Děkuju...

-> Tuner#2: Jo, áčka ji hodně sluší, hlavně tedy vpředu, taky mi to vrtá hlavou od Doks, že něco takového by se mi taky líbilo1 .
12:42:37
10.09.2009
xtuner
-> Jindas: Děkuju, světla jsou levnější varianta a to Wesem, průměr je 187mm a na nich jsou kryty Hella, které tam pasují bez úprav. Jinak vše je k mání zde: speedpro.cz/exterier-prid avna-svetla-auto-zarovky-c -43_46.html
17:48:27
09.09.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> xtuner: Nemáš za co. Fotky pošlu někdy koncem týdne, nestíhám.



Jinak na první fotce jsou krásně vidět moje štafle i ve předu :-)
16:33:25
09.09.2009
Eidy
O tuhle škodovku jsem nikdy nijak extra nezavadil, až teď. Musím uznat, že je krásná.
16:27:14
09.09.2009
Jindas
Zdarec, jen chci podotknout ze to mas jako vzdy krasny....ale chtel bych se zeptat jaky znacky jsou ty pridavny predni svetla s tema Krytkama od Helly a taky jakej maj prumer???? diky za odpoved:) 9 9 4
17:41:06
03.09.2009
CpEaRjHaY-průserář
-> xtuner: No jo hold motory před smrtí jezdí nejlíp47
20:07:28
02.09.2009
capuccino
Kráááása
19:54:53
02.09.2009
xtuner
Děkuju všem za kladné ohlasy a pokud nebude nějak extra špatné počasí, tak na Doksy dorazíme. Sice je na autě ještě spousta detailů, které čekají na dodělaní, protože postavit auto za 3 měsíce je docela záhul 5. Jinak v plánu je určitě ještě dvoudílná maska, dopředu rampa se světly a pokud se poštěstí sehnat, tak určitě i pokličky na apolla.

-> CpEaRjHaY-průserář: Držím ti palce ať ta užovka vyjde, jinak s tím tvým karburátorem je to úplně něco jiného. Kam se na to hrabe Golf, takže 55KW překonáno 3
20:10:51
01.09.2009
CpEaRjHaY-průserář
-> xtuner: Tak je to fakt moc pěkné.Až doledíš ty detaily tak to bude nádhera.4 Škoda že už nedodělám to co sem měl v plánu10 No jo hold se poství SNAD aspoň ta užina..7
19:08:12
01.09.2009
Tomáš#K
-> xtuner: Auto vypadá fakt mooc hezky! Myslím taky jak Tuner#2, že ta dvoudílná maska je ale hezčí než jednodílná...

Snad budeš na Doksech, abych to viděl v reálu! :-)
14:22:10
01.09.2009
Pavel P..
vypadá to krásně1
12:05:03
01.09.2009
Jindas
krasa gratuluji:)
11:06:31
01.09.2009
škodec
krasne auto krasna praca:)
10:59:29
01.09.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Majkl 01.09.09 10:58:34: 16:04:05

26.08.2009



-> xtuner: Vypadá to moc hezky, ještě pokličky na Apolla a dvoudílnou masku :-)
10:58:34
01.09.2009
Majkl
-> xtuner: Prijedes se ukazat na Doksy?
10:39:13
01.09.2009
skoda_105_L
-> xtuner: Výborný autíčko32
10:13:46
01.09.2009
Labros
Gratuluju k nové barvičce, koukám že ji aplikuješ důsledně i na jiné díly než karoserie :) Moje modrá je taky z ledna 1987.
10:03:55
01.09.2009
Danster
Moc pěkná na nových fotkách 4
08:39:11
01.09.2009
xtuner
-> capuccino: děkuju
Extreme Tyres