xtuner / Š105-136GL xtuner / Š105-136GL

komentáře | popis | fotky | xtuner | 22.01.19 17:38 | 368x v oblíbených
Trocha historie:

Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:



Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!



Interiér:

původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..





Exteriér:

Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....

-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100

-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami

-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella

-Odstraněna spodní prahová lišta

-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185

-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13

-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13



Podvozek:

Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.



Přední náprava:

-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...

-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)

-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice

-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů

-předělané dorazy

-tvrdé uložení ramen i řízení

-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy

-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130

-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru



Zadní vlečná náprava:

-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton

-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra

-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)

-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1

-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci

-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem

-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava

-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100



Převodovka 5q:

-sériové odstupňování a sp. 4,22

-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně

-poskládaná od p. Sixty



Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.



Motor:

-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.

-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm

-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg

-řemenice přesoustružena na klínový řemen

-nutné osazení kliky pro ložisko

-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně

-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1

-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny

-zakolíkované a slícované potrubí

-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec

-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV

-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim

-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0

-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk

-palivo 98okt. a výše



V plánu:

-laděné výfukové svody

-dvojité motorkové karburátory



První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...



První start nového motoru ŠKODA 136




Video motoru v chodu:



Škoda 136, motor v záběhu

xtuner / Š105-136GL - komentáře:

19:07:50
05.07.2009
hany
-> xtuner: poznal jsem tu ulici v teplicích 3 jsem rodilej tepličák a mám tam babičku 4
08:06:58
26.06.2009
xtuner
-> hany: Jo jsem mosťák, tedy spíš jsem byl 1 Bydlím s přítelkyní v Krupce u Teplic, takže už spíš Tepličák1
20:06:59
24.06.2009
hany
hele ty to dáváš lakovat v teplicích? já myslel že jsi mosťák?
10:01:16
21.06.2009
xtuner
-> CpEaRjHaY-průserář: Zítra jede auto ke klempířovi a od něj rovnou k lakýrovi, takže bude minimálně 2-3týdny z baráku. Takže pak někdy se můžete klíďo stavit.
12:14:10
20.06.2009
CpEaRjHaY-průserář
-> xtuner: Tak já mám čas jakejkoliv víkend-teda pokud nebude pršet.Na kole v dešti to fakt ne3 4
08:14:52
20.06.2009
xtuner
-> hany: Děkuju a u tebe nápodobně 4

-> minno: Díky, fungovat to snad taky bude 5

-> FORM: Díky, pak se ozvěte až budete mít čas s Cerhym a přijeďte se mrknout.

-> Tomáš#K: Děkuju!
23:13:56
19.06.2009
Tomáš#K
-> xtuner: Krásná kvalitní práce. Radost pohledět! :-) Fandím!
12:16:17
18.06.2009
FORM - zlomená ojnice
vypadá to parádne
10:09:48
18.06.2009
minno
-> xtuner: vyzerá to krásne....len nech to aj tak super, ako to vyzerá aj potom funguje....to je najdôležitejšie.
20:33:56
17.06.2009
hany
další pan Barvička 33 vypadá parádně 4
20:30:45
17.06.2009
xtuner
-> Tuner#2: Jo, taky už jsem na tohle myslel a původně jsem se i rozhodoval, jestli nepočkám s renovací spodku až bude po laku ale protože jsem měl teď volnej čas, tak jsem ho potřeboval nějak využít. Takže budu zakrývat...
13:17:55
17.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> xtuner: Ty jo podběhy jak na TC 1 Jen mám radu, vrchní nátěr si nech až po laku, protože podběhy budou poprášené barvou stejně tak budeš muset dokonale zakrýt nápravy, jinak na nich bude prach (broušení kitu, plniče) a barva.
12:52:38
17.06.2009
xtuner
-> Tuner#2: Děkuju, jsem moc rád že se líbí, jinak alkyton je jenom na nápravách, podbězích a spodek je nějaká uni barva ale dost podobná alkytonu a odstín jsem míchal já 5

-> CpEaRjHaY-průserář: Alkyton to není ale míchal jsem, míchal....3 a s výsledkem jsem docela spokojenej...
19:03:25
16.06.2009
CpEaRjHaY-průserář
-> xtuner: Takže si nakonec namíchal ten alkyton??Chytil si pěknej odstín4
15:58:18
15.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> xtuner: Teda ten spodek to slintám... Alkyton?
09:13:18
13.06.2009
xtuner
-> Tuner#2: Jo, když se na ničem nezaseknu, tak snad jo 1
14:32:50
12.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> xtuner: Hezky, takže podzimní Doksy už s novým lakem?1
09:46:51
06.06.2009
xtuner
-> xbax: Děkuju za podporu a LR vana tam asi nakonec bude no :)
01:10:23
08.05.2009
xbax
-> xtuner: určitě dát:) Pro lr vanu jsem měl vždycky slabost. Jinak perleť vypadá dobře ale s tim bezbarvým lakem je to taky dobrej nápad. Já si myslim že ať se rozodneš jakkoliv tak to bude dobré pokud vybereš správný ostín;)
16:24:43
07.05.2009
xtuner
-> minno: ,-> CpEaRjHaY-průserář: Tu barvu si pořád ještě rozmýšlím, ale chci aby to bylo trošku víc lesklejší, možná to nechám jenom přestříknout bezbarvým lakem....
Extreme Tyres