skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Trocha historie:
Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:
Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!
Interiér:
původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..
Exteriér:
Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....
-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100
-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami
-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella
-Odstraněna spodní prahová lišta
-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185
-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13
-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13
Podvozek:
Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.
Přední náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...
-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)
-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice
-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů
-předělané dorazy
-tvrdé uložení ramen i řízení
-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy
-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130
-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru
Zadní vlečná náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton
-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra
-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)
-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1
-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci
-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem
-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava
-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100
Převodovka 5q:
-sériové odstupňování a sp. 4,22
-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně
-poskládaná od p. Sixty
Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.
Motor:
-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.
-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm
-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg
-řemenice přesoustružena na klínový řemen
-nutné osazení kliky pro ložisko
-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně
-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1
-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny
-zakolíkované a slícované potrubí
-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec
-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV
-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim
-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0
-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk
-palivo 98okt. a výše
V plánu:
-laděné výfukové svody
-dvojité motorkové karburátory
První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...
Video motoru v chodu:
Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:
Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!
Interiér:
původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..
Exteriér:
Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....
-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100
-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami
-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella
-Odstraněna spodní prahová lišta
-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185
-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13
-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13
Podvozek:
Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.
Přední náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...
-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)
-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice
-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů
-předělané dorazy
-tvrdé uložení ramen i řízení
-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy
-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130
-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru
Zadní vlečná náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton
-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra
-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)
-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1
-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci
-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem
-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava
-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100
Převodovka 5q:
-sériové odstupňování a sp. 4,22
-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně
-poskládaná od p. Sixty
Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.
Motor:
-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.
-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm
-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg
-řemenice přesoustružena na klínový řemen
-nutné osazení kliky pro ložisko
-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně
-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1
-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny
-zakolíkované a slícované potrubí
-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec
-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV
-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim
-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0
-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk
-palivo 98okt. a výše
V plánu:
-laděné výfukové svody
-dvojité motorkové karburátory
První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...
Video motoru v chodu:
xtuner / Š105-136GL - komentáře:
07:44:10
20.04.2009
20.04.2009
minno
-> U-Geen: ešte ta tvoja tmavá to beriem, ale svetlú by som nedával.
00:16:00
20.04.2009
20.04.2009
U-Geen
-> minno: me se na moji libi :-)
20:27:48
19.04.2009
19.04.2009
CpEaRjHaY-průserář
-> xtuner: Souhlasim s minnem,dej origo 4185 Užovku plánuju do stejný barvy
a ce předek budeš nechávat nebo budeš dělat zase jak byl??
Jinak držim palce k úspěšnýmu zvládnutí matury
a ce předek budeš nechávat nebo budeš dělat zase jak byl??
Jinak držim palce k úspěšnýmu zvládnutí matury
15:11:56
19.04.2009
19.04.2009
minno
-> xtuner: perleť nedávaj, to sa na škodovku nehodí
15:07:48
19.04.2009
19.04.2009
xtuner
-> CpEaRjHaY-průserář: Musel jsem sem dát aspoň jednou zase fotku v golfíku se vozím už od září... Jo lak dám ten stejnej odstín, akorát možná v perleti nebo prostě neco lesklejšího.... Jinak na tom zase začnu makat po maturitě...
16:29:09
18.04.2009
18.04.2009
CpEaRjHaY-průserář
Á tady se něco děje Už víš jakej dáš lak??
Koukám že už se vozíš v Golfíku jo??Pěknej.Já plánuju feldu Pick-upa
Koukám že už se vozíš v Golfíku jo??Pěknej.Já plánuju feldu Pick-upa
18:05:22
23.12.2008
23.12.2008
CpEaRjHaY-průserář
-> xtuner: No protože nemám zaplaceno,tak tady můžu mít jen jedno auto..
Jinak vidim to tak že se příští sezónu nezůčastnim ničeho s ničim.možná jen jako návštěvník do Doks zajedu..
Jinak vidim to tak že se příští sezónu nezůčastnim ničeho s ničim.možná jen jako návštěvník do Doks zajedu..
21:24:10
22.12.2008
22.12.2008
xtuner
-> FORM: Ahoj, no abych pravdu řekl, tak nepokračuju zatím nijak Veškeré prace jsou odoženy na jaro a pak se uvidí co se vlastně všechno bude dít... Ale určitě bych zase někdy rád jen tak poklábosil Když budu mít cestu kolem tak dám vědět a stavím se...
12:51:01
22.12.2008
22.12.2008
FORM - zlomená ojnice
-> xtuner: Zdar pane, tak jak pokračuješ? budeš teď někdy v garáži?
17:40:39
21.12.2008
21.12.2008
xtuner
-> CpEaRjHaY: Jo, tak to jsem zvědavej, někdy se stavim a pokecáme když budu mít cestu kolem.... a proč tu nemáš foto užovky?
15:55:45
15.12.2008
15.12.2008
CpEaRjHaY-průserář
-> xtuner: To já bych chtěl příští seznonu vyjet s užovkou s novým kabátkem
15:53:47
15.12.2008
15.12.2008
xtuner
-> CpEaRjHaY: Vidíš dobře je tu mrtvo a ještě tak do jara bude...Maturita je za dveřma a na auto teď není vůbec čas, tak je aspoň zazimovaná a na špalkaách. Tak na jaře po matuře se na ni vrhnu a bude i nový modrý kabátek
20:16:55
09.12.2008
09.12.2008
CpEaRjHaY-průserář
Koukám tady je mrtvo,dělá se na něčem??
18:37:55
10.07.2008
10.07.2008
CERHY - zrušená registrace
-> xtuner: Jo tak to nepůjde,už mám domluvený v vláďou další práci na autě Navíc na to nemám teď prachy protože si jedu pro ten 136kovej motor..
21:17:37
09.07.2008
09.07.2008
xtuner
-> tunerlada: děkuju
21:17:02
09.07.2008
09.07.2008
xtuner
-> CERHY: Zatím paráda nemůžu si vůbec stěžovat má už za sebou 400km z toho polovinu rychlejší jízda po dálnici a maká to nehučí takže jsem spokojenej... ještě jednou díky za velkou pomoc a přemýšlím jet v sobotu na Hrocháč ještě si to ale musím rozmyslet a záleží taky na počasí jel by jsi kdyžtak se mnou??
16:43:17
09.07.2008
09.07.2008
CERHY - zrušená registrace
-> xtuner: Tak jak funguje převodka??
21:16:35
30.06.2008
30.06.2008
tunerlada
kůrnik ta palubka je k sežrani cela kara moc pěkna
22:12:33
27.06.2008
27.06.2008
hany
-> xtuner: snad jednou
20:11:34
27.06.2008
27.06.2008
xtuner
-> hany: děkuju, neboj taky se určitě dočkáš...