xtuner / Š105-136GL xtuner / Š105-136GL

komentáře | popis | fotky | xtuner | 22.01.19 17:38 | 368x v oblíbených
Trocha historie:

Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:



Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!



Interiér:

původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..





Exteriér:

Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....

-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100

-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami

-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella

-Odstraněna spodní prahová lišta

-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185

-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13

-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13



Podvozek:

Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.



Přední náprava:

-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...

-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)

-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice

-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů

-předělané dorazy

-tvrdé uložení ramen i řízení

-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy

-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130

-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru



Zadní vlečná náprava:

-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton

-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra

-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)

-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1

-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci

-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem

-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava

-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100



Převodovka 5q:

-sériové odstupňování a sp. 4,22

-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně

-poskládaná od p. Sixty



Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.



Motor:

-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.

-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm

-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg

-řemenice přesoustružena na klínový řemen

-nutné osazení kliky pro ložisko

-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně

-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1

-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny

-zakolíkované a slícované potrubí

-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec

-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV

-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim

-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0

-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk

-palivo 98okt. a výše



V plánu:

-laděné výfukové svody

-dvojité motorkové karburátory



První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...



První start nového motoru ŠKODA 136




Video motoru v chodu:



Škoda 136, motor v záběhu

xtuner / Š105-136GL - komentáře:

10:00:55
10.02.2008
FORM - zlomená ojnice
Docela ti závidím, že máš na to čas, vypadá to parádně
18:29:26
08.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> xtuner: Krásná práce...
23:33:05
07.02.2008
xbax
velmi sikovny chlapec toto 2 4
18:13:54
01.02.2008
CERHY - zrušená registrace
-> xtuner: Příští týden by už měly ty siletbloky být přelisované..

Jinak novou nápravu budu dělat na 130ku ale na oužu bude dělat taky takovou menší generálku a samo i nátěr1
13:31:58
01.02.2008
xtuner
-> vedec: díky 5

-> CERHY: no docela jsem s tim pohnul a mám z toho radost, už mám dokonce i nalisované ty rozpěrky v horních ramenech1 a ramena připevněný na nápravnici už mi zbývá jenom složit ty svisláky a až budou hotové ty pouzdra jak mi lisuješ tak to bude komplet.Ty budeš dělat tu nápravu na oužu?já myslel že na 130ku...
21:10:32
30.01.2008
vedec
jak modrou moc nemusim tak tohle vypada moc pekne a ta podlaha obzvlast :) jen tak dal1
19:34:53
30.01.2008
CERHY - zrušená registrace
-> xtuner: ÁÁ panáček už to á skoro celé udělané1 Moc pěkné-sem zvědavej jak bude vypadat ta moje na oužu až jí udělám2
21:18:03
27.01.2008
gabo000000 - zrušená registrace
-> xtuner: 4
20:44:03
27.01.2008
xtuner
-> Petr105l: Ty misky jsou staré původní, obrousil jsem je od rzi a nechal znovu nazinkovat, přesněji je to zinkochromát a řekl bych že se dají klidně zinkovat věci které už byly zinkované.
20:32:20
27.01.2008
Petr105l
Ty misky byly bez povrchovy upravy, nebo se daj pozinkovat uz pozinkovany veci?
19:16:29
27.01.2008
xtuner
-> gabo00000: natíral jsem to, bohužel nebylo kde to nechat nastříkat ale i tak jsem s výsledkem spokojený...

-> Maxx: děkuju jsem rád že se líbí
15:40:26
27.01.2008
Maxx
-> xtuner: moc pekne auto udelal jsi moc prace a peclive to se mi libi a proto uz te mam v oblibenych 4
15:20:47
27.01.2008
gabo000000 - zrušená registrace
-> xtuner: apropo alkyton1 si to striekal alebo stetkoval?1
15:02:10
27.01.2008
xtuner
-> CERHY: jo jsem s tím docela spokojenej a s cenou taky za to co je na fotce chteli 86,-
09:33:32
27.01.2008
CERHY - zrušená registrace
-> xtuner: heky,tak ten pozink je paráda,pak ti dám ty moje věci na nazinkování2
16:20:31
28.12.2007
xtuner
-> Tuner#2: no tak trochu 3 tobě taky hodně štěstí a zdraví do nového roku!
15:06:13
28.12.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> xtuner: Že by zase inspirace? Ale máš to pěkný a taky hlavně hodně zdraví do nového roku!
20:38:13
23.12.2007
xtuner
-> Yombie: diky5
10:57:07
23.12.2007
Yombie
Tak tohle přáňí pohodových svátků je zatím nejhezčí 2
19:53:47
16.12.2007
xtuner
-> CERHY: Jasný to nevadí mě se to taky spíš hodí až po novym roce...
Extreme Tyres