-> xtuner: No jo já bych jí rád přihlásil ale namám na zaplacení povinýho ručení-dostal sem flastr
Jinak tada gratuli k získání oné vytoužené kartičky
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Trocha historie:
Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:
Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!
Interiér:
původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..
Exteriér:
Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....
-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100
-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami
-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella
-Odstraněna spodní prahová lišta
-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185
-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13
-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13
Podvozek:
Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.
Přední náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...
-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)
-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice
-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů
-předělané dorazy
-tvrdé uložení ramen i řízení
-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy
-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130
-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru
Zadní vlečná náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton
-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra
-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)
-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1
-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci
-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem
-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava
-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100
Převodovka 5q:
-sériové odstupňování a sp. 4,22
-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně
-poskládaná od p. Sixty
Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.
Motor:
-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.
-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm
-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg
-řemenice přesoustružena na klínový řemen
-nutné osazení kliky pro ložisko
-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně
-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1
-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny
-zakolíkované a slícované potrubí
-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec
-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV
-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim
-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0
-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk
-palivo 98okt. a výše
V plánu:
-laděné výfukové svody
-dvojité motorkové karburátory
První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...
Video motoru v chodu:
Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:
Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!
Interiér:
původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..
Exteriér:
Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....
-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100
-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami
-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella
-Odstraněna spodní prahová lišta
-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185
-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13
-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13
Podvozek:
Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.
Přední náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...
-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)
-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice
-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů
-předělané dorazy
-tvrdé uložení ramen i řízení
-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy
-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130
-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru
Zadní vlečná náprava:
-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton
-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra
-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)
-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1
-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci
-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem
-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava
-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100
Převodovka 5q:
-sériové odstupňování a sp. 4,22
-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně
-poskládaná od p. Sixty
Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.
Motor:
-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.
-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm
-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg
-řemenice přesoustružena na klínový řemen
-nutné osazení kliky pro ložisko
-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně
-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1
-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny
-zakolíkované a slícované potrubí
-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec
-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV
-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim
-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0
-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk
-palivo 98okt. a výše
V plánu:
-laděné výfukové svody
-dvojité motorkové karburátory
První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...
Video motoru v chodu:
xtuner / Š105-136GL - komentáře:
19:22:18
26.02.2008
26.02.2008
CERHY - zrušená registrace
18:32:22
26.02.2008
26.02.2008
xtuner
-> FORM: no vidíš úplně jsem ti zapoměl dát peníze na ty vložky do kol a za to gufero, jo a baterku máš skovanou u mě doma pěkně v teple o víkendu se pojedu asi projet, tak bych ti ji přivezl jestli budeš doma
-> Tuner#2: no tak to je fajn že to celkem drží i když ty toho asi taky najezdíš o něco míň než já,prtože já mám venku auto vždy tak nějak od března až do října a stojí celou dobu před barákem a jezdí sice jen o víkendy ale stojí venku protože mám garáž vzdálenou 20km
-> CERHY: no jo už jezdím, konečně mi dali tu kartičku tak už jsem to nevydržel a dnes ji vyndal z garaže, no tak taky neváhej a přihlaš ji ať ji můžeš zase trochu provětrat, snad to počasí vydrží...
-> Tuner#2: no tak to je fajn že to celkem drží i když ty toho asi taky najezdíš o něco míň než já,prtože já mám venku auto vždy tak nějak od března až do října a stojí celou dobu před barákem a jezdí sice jen o víkendy ale stojí venku protože mám garáž vzdálenou 20km
-> CERHY: no jo už jezdím, konečně mi dali tu kartičku tak už jsem to nevydržel a dnes ji vyndal z garaže, no tak taky neváhej a přihlaš ji ať ji můžeš zase trochu provětrat, snad to počasí vydrží...
23:11:39
25.02.2008
25.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno: Tak pak za tři roky poreferuješ a nafotíš
23:04:32
25.02.2008
25.02.2008
minno
-> Tuner#2: veď ani ja som nepísal, že si to písal
uvidím, ako dopadne moja náprava, tento týždeň chystám demontovať starú, ošetriť predok a fuk tam novú
uvidím, ako dopadne moja náprava, tento týždeň chystám demontovať starú, ošetriť predok a fuk tam novú
22:58:51
25.02.2008
25.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno: Však já vím, ale ani xtuner neplánuje jezdit v soli, tak jsem mu to psal jako zajímavost, že to vydrží pořád hezký. Nikde jsem nepsal, že by to vydrželo celoroční provoz úplně bez újmy.
22:56:54
25.02.2008
25.02.2008
minno
-> Tuner#2: ale áno, len to je potom také rozprávanie o tom, že to vyzerá stále ako nové, trochu o ničom. Ja viem, ty na tom toho najazdíš celkom dosť počas tej sezóny, ale tak v akých podmienkách, že....nápravy sa umývajú a leštia spolu s autom To jedna zima napácha na aute toľko zla, ako 10 rokov jazdenia v suchu a v teple, či už na motore, alebo plechoch...
22:37:58
25.02.2008
25.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno: Na ježdění v zimě jsou spotřebáky
20:35:18
25.02.2008
25.02.2008
FORM - zlomená ojnice
-> xtuner: Nemáš zač, hlavně že se všechno povedlo a jezdš. Baterku mi pak někdy vrátíš, zatím ji nepotřebuju. Gufero máš zpětně k vánocům :-))
19:32:43
25.02.2008
25.02.2008
minno
-> Tuner#2: vytiahni to raz v zime do soli...do špiny.....a potom referuj...ono vieš aj zhrdzavená náprava s ktorou potom budeš jazdiť už len v lete na suchu bude aj po niekoľkých sezónach vyzerať furt rovnako hrdzavá ako predtým
19:04:23
25.02.2008
25.02.2008
CERHY - zrušená registrace
-> xtuner: Á panáčkovi už to jezdíPěkná práce jestlibude dál takové počasí tak asi přihlásim 130kuz a konečně s ní vyjedu dál než okolo kostela
17:28:52
25.02.2008
25.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> xtuner: Zrovna včera jsem otíral přední nápravu od prachu z loňska a i po třech letech je jako nová, jen jsem zatíral dvě místa odštípnutá kamínkem.
17:06:14
25.02.2008
25.02.2008
xtuner
-> Tuner#2: díky, no jo bude se to muset udržovat
22:05:57
23.02.2008
23.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> xtuner: To je nádhera, jen škoda že to takhle nevydrží bez údržby pořád
11:57:35
23.02.2008
23.02.2008
xtuner
-> CERHY: plánuju to na zítra tj. v neděli, budu tam asi už od rána tak od 9 dokud to nebude pojízdný:) tak jestli budeš mít čas, tak se klidně přijeď podívat...
18:51:26
22.02.2008
22.02.2008
CERHY - zrušená registrace
-> xtuner: Pěkné,kdy tu nápravu budeš dávat do auta??
19:43:33
12.02.2008
12.02.2008
xtuner
-> xbax: díky
18:34:12
12.02.2008
12.02.2008
xbax
-> xtuner: Tak ti konecne gratuluju k ziskani ridicaku. Aspon uz nebudes muset porad sledovat jestli za tebou nejedou sajrajti s majakem
19:17:12
11.02.2008
11.02.2008
xtuner
-> FORM: no jo no to si holt člověk nevybere
22:30:47
10.02.2008
10.02.2008
FORM - zlomená ojnice
-> xtuner: Já právě poslední dobou trávím dost času v práci aby byly ony peníze, potom mi nezbývá čas ani chuť na to něco tvořit.
11:44:13
10.02.2008
10.02.2008
xtuner
-> FORM: díky no s časem zatím problémy moc nemám, horší je to s penězi pro studenta je to darda ale to ty asi taky znáš...
-> Tuner#2: děkuju
-> xbax: šak ty taky Béďo s náklaďákem
-> Tuner#2: děkuju
-> xbax: šak ty taky Béďo s náklaďákem