xtuner / Š105-136GL xtuner / Š105-136GL

komentáře | popis | fotky | xtuner | 22.01.19 17:38 | 368x v oblíbených
Trocha historie:

Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:



Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!



Interiér:

původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..





Exteriér:

Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....

-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100

-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami

-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella

-Odstraněna spodní prahová lišta

-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185

-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13

-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13



Podvozek:

Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.



Přední náprava:

-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...

-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)

-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice

-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů

-předělané dorazy

-tvrdé uložení ramen i řízení

-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy

-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130

-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru



Zadní vlečná náprava:

-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton

-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra

-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)

-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1

-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci

-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem

-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava

-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100



Převodovka 5q:

-sériové odstupňování a sp. 4,22

-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně

-poskládaná od p. Sixty



Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.



Motor:

-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.

-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm

-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg

-řemenice přesoustružena na klínový řemen

-nutné osazení kliky pro ložisko

-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně

-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1

-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny

-zakolíkované a slícované potrubí

-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec

-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV

-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim

-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0

-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk

-palivo 98okt. a výše



V plánu:

-laděné výfukové svody

-dvojité motorkové karburátory



První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...



První start nového motoru ŠKODA 136




Video motoru v chodu:



Škoda 136, motor v záběhu

xtuner / Š105-136GL - komentáře:

19:38:47
16.12.2007
CERHY - zrušená registrace
->Xtuner:tak to pýskování vidim až na příští rok teď v práci absolutně něztíhám8

->FORM:Určitě bych měl zájem o všechna matice a závlačky na přední nápravu a o ty silentbloky do zásoby taky1 4
23:09:31
15.12.2007
xtuner
-> Maxx: děkuju6
22:46:34
15.12.2007
xtuner
-> FORM: Jasný tak fajn,jo a mohl by jsi se mi ještě zeptat na řídící páky jak pravou tak i levou?Nemůžu je dostat ven tak jsem se rozhod že na ně prdim a chci taky nové ale zajímá mě kolik tak stojí a jestli se dají sehnat?
22:46:11
15.12.2007
Maxx
aaa tady se maka moc pekne4
22:36:33
15.12.2007
FORM - zlomená ojnice
-> xtuner: Jo, budu kupovat rovnou víc těch závlaček a pak se podělíme, nebudeš to muset shánět, když už tam budu, tak je mi jedno kolik toho nakoupím.
22:30:57
15.12.2007
xtuner
-> FORM: Určitě závlačky bych potřeboval všechny, kromě těch co jsou do svisláků a matice taky všechny kromě těch na svisláky a excentry,díky 1
22:26:11
15.12.2007
FORM - zlomená ojnice
-> CERHY: ,-> xtuner: nějaké ty a nějaké ty, myslím, že pro každého by tam mohla být sada, ale zatím nic neslibuju. Jinak v pondělí půjdu nakupovat závlačky a korunkové matičky na přední nápravu, budete chtít taky?
12:33:54
15.12.2007
xtuner
-> Vena: díky...
21:18:21
14.12.2007
Vena
-> xtuner: krásná škodověnka,pěkně zazimováno4
19:11:49
11.12.2007
xtuner
-> FORM: no zájem by byl určitě, vzal bych si alespoň jeden pár...
18:57:36
11.12.2007
CERHY - zrušená registrace
->FORM: a ty nový pozink nebo ještě ty starý??
22:24:06
10.12.2007
FORM - zlomená ojnice
-> xtuner: pár těch silentbloků budu mít když budete chtít
19:57:48
10.12.2007
CERHY - zrušená registrace
->xtuner:4
19:56:42
10.12.2007
xtuner
-> CERHY: No tak když budou mít dostatek tak čtyři abych měl dvě do zásoby,jinak stačí dvě...
19:51:16
10.12.2007
CERHY - zrušená registrace
->xtuner:No přípravky mám sice vyrobené ale nemám je doma..Táte je vrobyl anechal někde v práci a nemůže je najít3

Jinak s těma silentblokama je problém,ale když je seženu třeba v Kladně nebo jinde tak ti vezmu,kolik by si jich kdyžtak chtěl?
19:42:30
10.12.2007
xtuner
-> CERHY: Jo,vypadají celkem dobře,no nadělil jsem si je trochu předčasně s dalšími díly k ježíšku 1 Jinak Form říkal že prý máš vyrobené už nějaké přípravky na lisování silentbloků,máš možnost to někde nechat nalisovat?Potřeboval bych nalisovat do těch hlavic rejdových čepů a taky jestli nevíš kde sehnat kvalitní ty silentbloky a né ty polský šmejdy?
19:31:37
10.12.2007
CERHY - zrušená registrace
->xtuner:Hm,tak to se na ně podívám pak na vlastní oči1
19:29:36
10.12.2007
xtuner
-> CERHY: Jsou to ty od Feroda mají je tady: www.speedpro.cz/catalog/p roduct_info.php?products_i ...
19:25:49
10.12.2007
CERHY - zrušená registrace
->xtuner:jinak co to máýš za ty kotouče??
19:24:54
10.12.2007
xtuner
-> CERHY: ok
Extreme Tyres