xtuner / Š105-136GL xtuner / Š105-136GL

komentáře | popis | fotky | xtuner | 22.01.19 17:38 | 368x v oblíbených
Trocha historie:

Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:



Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!



Interiér:

původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..





Exteriér:

Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....

-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100

-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami

-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella

-Odstraněna spodní prahová lišta

-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185

-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13

-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13



Podvozek:

Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.



Přední náprava:

-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...

-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)

-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice

-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů

-předělané dorazy

-tvrdé uložení ramen i řízení

-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy

-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130

-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru



Zadní vlečná náprava:

-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton

-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra

-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)

-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1

-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci

-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem

-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava

-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100



Převodovka 5q:

-sériové odstupňování a sp. 4,22

-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně

-poskládaná od p. Sixty



Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.



Motor:

-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.

-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm

-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg

-řemenice přesoustružena na klínový řemen

-nutné osazení kliky pro ložisko

-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně

-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1

-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny

-zakolíkované a slícované potrubí

-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec

-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV

-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim

-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0

-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk

-palivo 98okt. a výše



V plánu:

-laděné výfukové svody

-dvojité motorkové karburátory



První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...



První start nového motoru ŠKODA 136




Video motoru v chodu:



Škoda 136, motor v záběhu

xtuner / Š105-136GL - komentáře:

16:24:14
19.11.2007
xtuner
-> CERHY: díky,no mě se ty nožky líbí víc takhle 5
20:10:49
18.11.2007
CERHY - zrušená registrace
->xtuner:Ty zrcátka vypadají pěkně,jen bych nechal nožky černý4
21:56:10
17.11.2007
xtuner
-> Majk: díky6
20:30:24
17.11.2007
Majk
Ovšem toto je také krásný stroj z AZNP :) a ty apolla...prostě paráda. Chomutov zdraví Most4 6
19:56:16
14.10.2007
xtuner
-> xbax: jo čtyřpístky bych chtěl nahodit do měsíce ale nevim jak to vyjde a apolla dám na auto asi až na jaře,těď do toho hnusného počasí to nemá cenu 5
20:56:01
07.10.2007
xbax
-> xtuner: hezke, pujdou v dohledne dobe 4pistky na auto? Uz nasad kola179
14:03:20
29.09.2007
xtuner
-> xbax: díky,ty budeš mít hezčí jestli je uděláš jak si psal...76
20:17:14
28.09.2007
xbax
-> xtuner: hmmmm pekny kolecka - taky bych chtel jednou takovy139
21:54:44
08.09.2007
Jožynek
-> xtuner: no OKi vdaka1
21:09:21
08.09.2007
xtuner
-> jozynek1: kvalita je celkem dobrá akorát po roce používání začíná být vidět opotřebení na některých místech se kterými se časteji manipuluje třeba kolem spínačky nebo kolem dvířek odkládací přihrádky atp...
21:03:13
08.09.2007
Jožynek
-> xtuner: a aka je kvalita spracovania?má to nejake chyby alebo niečo také?
09:52:17
08.09.2007
xtuner
-> jozynek1: jo dal jsem jim rozebranou palubku hlavně kvuli tomu že jsem to tam posílal poštou...
18:30:03
07.09.2007
Jožynek
-> xtuner: Ja mam stryka v Hradci tak ho tam pošlem len to musim vytelefonovat inak si im ju daval rozobratu palubku že?nedaval si ju komplet
18:15:42
07.09.2007
xtuner
-> jozynek1: můžeš se s nim zkusit domluvit,ten pán je celkem ochotný takže po domluvě by ti to třeba mohl udělat do druhého dne....
14:38:52
07.09.2007
Jožynek
-> xtuner: fuu no ja budem v CZ 4 dni...no nič nejako poriešim

1
10:36:20
07.09.2007
xtuner
-> jozynek1: No měl jsem to tam asi měsíc ale to bylo asi tim že jsem to tam posílal někdy před vánocema a byly svátky.Jinak lidi co si to tam posílali tak říkali max do 14 dnů...
19:26:36
06.09.2007
Jožynek
-> xtuner: a ako dlho im to trvalo urobit?1
10:38:24
06.09.2007
xtuner
-> jozynek1: díky,jsem rád že se líbí,nechával jsem to dělat u firmy gp flock tady je adresa kde najdeš kontakt www.sweb.cz/gpflock jinak palubka vyšla si na 350,- což si myslim že je velmi slušná cena...
19:50:04
05.09.2007
Jožynek
-> xtuner: Čau pls kde si dával flockovat palubku?kolko ta stála?a ako je to urobené?inak velmy pekný interiér1
Extreme Tyres