čert / Škoda 105L 1.4 čert / Škoda 105L 1.4

komentáře | popis | fotky | čert | 11.06.20 06:50 | 156x v oblíbených
Auto je původem Škoda 105L r.v. 1987. Já jsem majitelem od r. 2001. V roce 2003 proběhla přestavba na S130 s motorem 781.136. V roce 2007 oprava karoserie a při té příležitosti nový motor (fabia v bloku 781.136). Původní bílou barvu nahradila modrá.



Karoserie:

-nový lak - modrá dynamik (4590)

-kompletně vyvařeno, nové blatníky, prahy, zadní lemy

-odstraněny trubky na hever -> vyztuženy místa pro hever na začátku a konci prahu - pro použití heveru z FEL

-spínačka a zámky z FEL včetně víčka nádrže + kryt víčka nádrže z FAB (elektricky ovládané otvírání)

-kryty klik z FAV

-4-očko + maska

-prodloužení střechy s brzdovým světlem

-elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka z FEL, ovladač z OCT

-podvozek ošetřen HB BODY 932

-dutiny HB BODY 900

-bílé kryty předních a bočních blinkrů

-zadní světla červenobílé

-ostřikovače FAB

-motorek stěračů z FEL

-raménka stěračů upraveny z FEL + delší stěrače

-střešní okno

-elektrické otvíraní předního a zadního kufru

-plynové vzpěry na předním a zadním kufru

-folie na oknech - přední boční 70% propustnost, ostatní okna 20% propustnost

-čelní sklo s modrým pruhem

-centrální zamykání

-alarm

-vzpěra mezi předními tlumiči

-odhlučnění motorového prostoru - motorový prostor polepen prošitou skelnou rohoží potaženou hliníkovou fólií

-přední plastové podběhy





Podvozek:

-Přední náprava:

- vyztužená dle L/A

- stabilizátor průměr 18mm

- tvrdé silentbloky uložení stabilizátoru

- L/A pružiny délka (délka 260mm)

- přitvrzené tlumiče (o 30% tvrdší než sériové)

- kotouče s vnitřním chlazením

- náboje s roztečí 4x100 a 4x108

- strmější hřebenové řízení 2,8 ot

- ošetřeno HB BODY 932



-Zadní náprava:

- vyztužená dle L/A

- zesílené úchyty šikmých ramen

- pružiny délka 406 mm; o 30% tvrdší než sériová vlečka

- přitvrzené tlumiče (o 30% tvrdší než sériové)

- brzdové válečky 22mm

- nový zadní náboj s roztečí 4x100, 4x108 a 4x130 plus převrtaný buben

- ošetřeno HB BODY 932



-brzdový posilovač z FEL

-HBV 22 mm

-kola: pavučiny 6J x 14, pneu 175/65 R14





Motor:

-blok 781.136

-klika, vložky, písty, ojnice FAB

-vačka motorexcel 265/257

-hlava FAB

- zvětšené kanály 28mm

- úprava sedel ventilu

- úprava spalovacího prostoru

- snížena na kompresní poměr 10,6

-převařené saní FAV, slícované s hlavou

-expanzní nádržka OCT

-hliníková olejová vana

-olej polosyntetika MOGUL GX-FE 10W-40

-přertyskovaný karburátor LEKR

-zapojené vyhřívání sání

-upravená řemenice FEL, předělaná na klínový řemen

-odlehčený setrvák FEL 1.3

-přítlačnák FEL 1.6

-odpružená spojková lamela TAZ1500

-přítlačný talíř SACHS

-bezkontaktní rozdělovač pro 136X

-zapalovací svíčky DeNSO Iridium IK20

-výfuk S110R, svody vlastní výroby na FAVo potrubí

-alternátor 70A

-rychloběžný startér FEL

-filtrační nádobka na odvětrání klikové skříně

-uložení motoru na silentblocích FAV



Převodovka:

- 5q - stálý převod 4,22

- I 3,80 série 5°

- II 2,12 série 5°

- III 1,41 série 5°

- IV 0,96 série 4°

- V 0,74 sixta

-tvrdý silentblok převodovky

-převodový olej Castrol 75W/90

-železný kloub řazení

-úprava těsnění hokejky

-úprava těsnění náhonu rychloměru



Interiér:

-ošetřeno HB BODY 910 + lak

-tříramenný volant (upraven tak abych dosáhl na páčky + věnec z 4ramenýho volantu z FEL)

-lucasy z FEL

-cyklovač stěračů FEL

-ovládaní topení z FAV

- přerušovač blikačů FEL

-loketní opěrka

-stropní světlo z FEL (před zrcátkem)

-vzadu boční stropní světla z OCT

-stropní madla FEL

-přední a zadní sedačky FEL

-přední a zadní pásy FEL

-elektrické ovládaní oken (ovladače OCT)

-zámek řadící páky ( čertlock :-) )

-autorádio + 4x repro (nějaký noname, nějak to hraje a to mi zatím stačí:))

-upravené teplovody topení

- přístrojový štít

- přístrojovka z FEL zabudována v IPUR palubce

- grafika budíků ve stylu fabia RS (phexsys)

- změna některých kontrolek na spodní liště (phexsys)

- modré podsvícení

- nerezové obroučky (phexsys)

- LEDky místo žárovek

- zabudováno cyklotacho

- přepínání funkcí cyklotacha pravou páčkou pod volantem (první poloha od sebe)

- kontrolka sytiče/otevření druhého stupně

- kontrolka parkovací brzdy

čert / Škoda 105L 1.4 - komentáře:

21:20:40
20.02.2012
minno
-> čert: tak prevodovka od sixtu? :-) Takže 1,2,3 sú krátky prevod a 4,5 sú už dlhšie prevody :-) Už ju máš v aute? Ako sa s tým jazdí?
14:19:22
29.12.2011
čert
-> tibi1702: díky, jsem rád že se libí
13:36:56
27.12.2011
tibi1702
hm pekna pracicka :) velmi pekne urobene,...
20:40:28
08.11.2011
čert
-> francomk: dík 6
18:14:50
08.11.2011
francomk
Skvelo spracované veci, parádna 742ka 4
20:23:01
05.11.2011
minno
-> čert: viem si predstaviť ako by sa to dalo uchytiť, ale môžeš vyfotiť. Predpokladám navŕtané malé dierky z boku tunelu a pripevnené plastovou páskou.
19:11:02
05.11.2011
čert
-> minno: jj, přesně tak. Pokud chceš můžu ti to vyfotit Ale až příští víkend
15:24:25
04.11.2011
minno
-> čert: aha jasné ale to tam musíš mať nejako uchytené aby ti to hore držalo nie?
10:29:14
04.11.2011
čert
-> minno: husí krky tunelem jsou vedeny horní častí tunelu po levé a pravé straně. Kulisa je pěkně mezi nima.
10:25:51
04.11.2011
čert
-> krtik: jj byl, byl jsem prvně a bylo to skvělí. Příště jedu zas 6 . Zjistil jsem že by to chtělo ještě pár úprav, tak se přes zimu o něco pokusím a uvidíme na jaře :)
10:04:31
04.11.2011
minno
-> čert: tie trubky na vedenie vzduchu dozadu cez stredový tunel - ako máš vyriešené, aby tie trubky nezavadzali konzole radenia? Lebo čo viem, tak už aj teplovodné hadice, pokiaľ nie sú založené pekne v tom zahĺbení po stranách v tuneli, tak radeniu mierne zavadzajú a nie to ešte pridať tam ďalší objekt - trubky.
21:50:49
31.10.2011
krtik
Ahoj, koukám, žes byl v Mostě: img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/3539_2011-10-25_ 19-27-41_75.jpg



Jak se líbilo? 6



*asi by bylo dobré uvést, že fotku jsem si půjčil od T v kartě Éra :-)
upraveno 5x, naposled 31.10.2011 21:59:38
23:04:00
24.10.2011
čert
-> minno: není zač, jsem rád že se to osvědčilo. Tady si myslím že přesně platí za málo peněz hodně muziky :)
22:09:48
24.10.2011
minno
-> čert: jj fachá to a je to teda citeľná zmena, ďakujem za inšpiráciu :)
21:25:59
24.10.2011
čert
-> minno: hmm, tak to mají ty naše ventilátory teda sílu :)

Hlavně že už je to v pohodě.
20:58:54
24.10.2011
minno
-> čert: už som to vyriešil. Nešlo o ťukanie, zvonilo to ako z píšťaly. Robilo to prúdenie vzduchu. Skrátil som tie husie krky tak, aby začínali až od otvoru do dutiny karosérie a nezasahovali až do tých origo vrapových trubíc a kolien, a už to nezvoní.
19:11:29
24.10.2011
čert
-> minno: mě to nezvoní, ani jsem to nijak neřešil.

Napadá mě že by o sebe mohli ťukat ty husí krky. Zkusil bych je něčím svázat k sobě.

Nebo že by ty husí krky ťukaly o to plastový koleno - něčím bych to zkusil omotat aby se to dotýkalo kolena přes něco pružnýho..
upraveno 3x, naposled 24.10.2011 19:12:50
10:34:42
24.10.2011
minno
-> čert: a ešte by ma zaujímala jedna vec. V sobotu som sa pokúsil tiež naimplantovať "husie krky" do dutiny karosérie na lepšie prúdenie vzduchu do ofukov v palubke po tvojom vzore. Fúka to super. Avšak pri pustenom ventilátore na 1. silnejší stupeň a jazde to strašne zvoní. Tebe to nezvoní? Nestretol si sa pri tvorbe s týmto problémom? Trubky mám v každom ofuku 2ks s vonkajším priemerom 32 mm a trubky zasahujú mierne až do plastového kolena na radiátore.
17:01:08
21.10.2011
čert
-> minno: Nepozoruju že by se na volnoběh motor nějak třásl nebo něco podobného. Ale podle mě se víc naklání při rychlém přidání plynu, což je dáno konstrukcí FEL silentů
13:26:18
21.10.2011
minno
-> čert: vďaka za odpoveď. A ako sa správa motor na tých silentblokoch? Netrasie sa? Hlavne na voľnobehu atď.
Extreme Tyres