skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Na sklonku prázdnin roku 2008 se moje máti a zároveň babička našich dvou raubířů rozhodla pořídit si povoz,aby ty lotry měla jak dopravovat,když je vyfasuje na víkend. A co jiného by synáček mohl doporučit jiného,než škodovku. Takže se rozhodily síte a v nich uvízla zelená 125-cítka od známých z práce,kteří si po dvaceti letech pořídili nové (rozuměj normální) auto :-). Na konci srpna jsme se na to nadělení jeli podívat. Vůz byl garážovaný a na pohled hezký ale to bylo tak vše. Interiér sice originální (nekuřák,vůně nového vozu),bez poskvrny,lak originál jako nový. Ovšem s ostatními částmi to už bylo horší:skelet v pořádku (dutiny) ale jinak jemně oďobané prahy a zadní lemy,přední blatníky na vrchních hranách už začaly měnit skupenství (obracely se v prach),pokrčené zadní čelo. Zkušební jízda prokázala neochotu motoru chytat,zrychlovat či jinak projevovat aktivitu po sešlápnutí akcelerátoru,ovšem generovaný hluk prozrazoval spíš na nadupaný muscle car. Brzdy drobet nesouměrné ale jinak jedovaté,řízení tuhé jelikož nemazané,na nerovnostech tluče. Ovšem cena byla více než příznivá,aku necelý rok nový,k vozu zahrádka,komplet nové obložení a pár dalších věciček,takže jsem to nakonec odkýval. Vůz pak pár víkendů bez zásahů jezdil až i babička sama uznala,že by si milé autíčko zasloužilo drobet údržby. Takže jsem si ho na víkend půjčil na malé seřízení. Projet město bez toho,aniž by mi motor zdechnul a vůz se pohyboval rychleji,než důchodce o holi,vyžadovalo nadlidské úsilí. Chvílemí jsem si připadal jako zpátky v autoškole. Na konci města jsem se rovnou zastavil pro nový výfuk (původní nápadně podoben ementálu) a pokračoval v krasojízdě. Doma vyměněn lauf a následovalo seřízení rozdělovače. Po zjištění jeho téměř šestinové vůle na otáčce a kráteru v kladívkách rozhodnuto o výměně za generálkovaný kus. Po jeho vytažení z motoru mě polil pot:komínek rozdělovače orezlý a okolo mazlavé šedé bláto,naznačující že olej a voda to spolu dali dohromady. Takže hlava dolů,očištění a nové těsnění,přetěsnění skříně termostatu (který doveda ho přede mnou namontoval tělesem do hadice nevím),nový olej+filtr(vzduchový taktéž) a nové svíce BRISK(fatální chyba,jak se později ukázalo). Následně seřízení,ovšem stále to nebylo ono,po přidání plynu furt díra. Následovala rozborka karbu,kontrola trysek,vyfoukání ale pořád nic. Až potřetí mě napadlo rozebrat i akcelerační pumpičku-byla složena obráceně,takto složené to v životě nemohlo chodit. A škodka náhle okamžitě ožila,chytala na drc,táhla i studená,prostě paráda. Ještě chlazení pročištěno Arvou a kamenožroutem. Vůz po třech dnech běžného provozu předán zpět a doufal jsem,že bude chvíli pokoj. Bohužel omyl,postupně odešly dvě svíčky a po 400km opět voda v oleji. Z motoru vypuštěno 6litrů bláta,jak to dopadlo,vidíte zde:skoda-virt.cz/cz/.../9689
6-s-125l-voda-do-oleje
Takže nyní opět lítá jako zamlada a doufám že ještě dlouho bude. Naši kluci se inspirovali na letošních Doksech Tunerovým báječným zeleným strojem a pokřtili stopětadvácu taktéž Zelenkou,tímto děkuju Lubošovi,že krom Tunera 2 tu strpí ještě druhou Zelenku :-)
2008/11 takže krom vyběhlýho navijáku PP pásu bez problémů,přední lampy osazeny NARVA Range Power +50%
2008/12 prošli jsme STK beze ztráty květinky,posháněny plechy na rekonstrukci předku,na pořadu snad během příštího léta
2009/1 sehnány nové deklíky na tail lampy,na jaře vyměníme
2009/2 takže moje Nemesis mě zatím vzala na milost,funguje bezchybně
2009/9 Díky všeobecné krizi jak v ekonomice,tak v mezilidských vztazích je projekt zastaven do odvolání,auto nasazeno do běžného provozu v oblasti Novobydžovska :-(
2010/8 tak zelená je rozebraná v garáži,tetka huntuje šedivku,snad to brzy polátáme,aby z toho bylo zase auto bez děr
2010/9 jsme venku z garáže po 50ti dnech,předek vyvařen,vyměněny oba blatníky+spojler,L práh,nastříkáno přibližně stejnou barvou,dutiny REZISTIN ML,spodek REZISTIN CAR,podběhy TLUMEX Plast,TLUMEX Special,REZISTIN CAR. Vyměněny dekly zadních lamp,předních a bočních směrovek,přečalouněna sedadlo řidiče-výměna&oprava prosezeného sedáku,dále nové těsnění kufru a omezovač dveří řidiče-nádherně tiché bez cvakání.
2012 ledenec - výměna zimáků,kontrola brzd,vše v pohodě
2012 březenec - dobití aku,vystříkání spodku po zimě,umytí a konečně udělána přítrž olejovým flekům u baráku,přetěsněno boční víko a podávací čerpadlo plus výměna sáknoucího baroskopu
-a druhý den znova,páč mě těsnění vyjelo zpod deklu tyček,takže vše znova. A k tomu ještě malá GO starteru (rozborka,vyfoukání,utrhá ní šroubů elmagu-výměna za jiný,obnova drážek rotoru,přeleštění komutátoru,výměna břem. futra,namazání a sborka). Vrtí jak ďas :o)
2012 dubenec -vzhledem k absenci cyklovače stěračů a nynějšímu deštivému počasí,aplikoval jsem aspoň nestavitelný cyklovač,montovaný jako zvláštní výbava elkových modelů,dále slepení rozpadlé kotvy bezp.pásů,dále vypuštění mazutu z převodovky,naplněno novým PP80
2012 jaro,léto - slouží lidu,za sebou i první sraz v jejím plechovém životě-Pohofest 2012
2012 podzim - na palubní desce přibyl dobový kontrolní přístroj BATES,na podzimní nečas nové stírací lišty aus LIDL o délce 450mm
2012 skorozima-dostala krom zimáků i generálkovaný startér a skoronové akumulátor. Chytá jak nová.
2012 Silvestr - výměna víka rozvodových tyček plech za odlitek Favo,rovnou výměna MO+filtr,promaz svisláků
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ------------------------
2013 Február - baterie nedrží kapacitu,tak dostala téměř novou BANNERku z šedivky. Ta to s tou vydrancovanou chudinkou díky reduktoru nějak překlepe. Musí.
2013 Březenec-zakoupeno přední okno s modrým pruhem,znásobíme cenu vozu.Výměna až bude teplo.
2013 "od jara do léta"-celkek bez problémů,až na poslední měsíc. Zlobilo zapalování,jednou odtah,předevčírem vrchol všeho,prasknul heft osky závaží odstředivého regulátoru,tím pádem útroby rozdělovače rozmixovány na šrot plus ulomená noha rozdělovače.
2013 červec -Zelenina opět v chodu,generálkovaný rozdělovník + komínek,šislé poklice nalakovány žlutou perletí (tunink,py.o!)
2013 říjenec - přezuto na zimní,údržba předních brzd,promazání svislých čepů
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------
2014 ledenec -podivné povrzávání LZ kola,podezření na volný bubeb či "odjeté" ložisko LZ poloosy. Nic z toho. Vůz je v naprostém "ókeju". Důvodem vrzu jsou zimní pneu z Feldy na Z nápravě,které,díky nižšímu profilu,jsou více roztažené a stýkají se ve spodním bodě s oněmi "zlatými" poklicemi :o) takže aspoň výměna volantu a úprava PP dveřního mechanismu zámku dveří na zajištění i při otevřených dveřích.
2014 březen - neplánovaná zkouška změny paliva z benzin na diesel,bohužel s negativnímy účinky na plynulost chodu motoru,následný návrat k původnímu předepsanému palivu,výměna "o" kroužků seřizovacích prvků SEDRu z důvodu přílišné bohatosti a následné seřízení
2014 dubenec - přezuto na letní,jezdí krásně plynule už s vlahým motorem. Výměna čelního skla za nové se zeleným pruhem.
2015 únor-v prosinci výměna topení, auto začíná topit už při 45 stupních, a loni přetočen tachometr přes 100 000km všechno s původním motorem
2017 říjen- auto stále ŽIJE a jezdí ve službách babičky. Jelikož táta na tenhle účet, a celkově na virt moc nechodí a v HK už nebydlí, tak se o to auto budu muset začít starat já protože auto začíná reznout na podlaze takže brzo se stim musi něco udělat nebo tam bude do roka díra, vypadá jak pojízdná popelnice a o tom že motorovej olej s filtrem má nalítáno cca 15 000km ani nemluvím, ale jezdí víceméně bez problému vetší problém byl asi jen že prasklo táhlo řazeí, ale hned za kulisou takže se opravilo bez demontáže. Drobnějsí opravy se udělali včera výměna lukasů, výměna zadních světel a zdvojení blinkrů (jen na STK se zase zapojí zpátečky) oprava ostřikovačů, výměna vyšisovaných predních blinkrů, výměna H4ky ve světle a výměna rozpadlé řidičovy kotvy to je zatím všechno z prací, snad bude čas ještě před zimou rozleštit to aby to nevypadalo jako popelnice, a nějak odrbat rez.
Takže nyní opět lítá jako zamlada a doufám že ještě dlouho bude. Naši kluci se inspirovali na letošních Doksech Tunerovým báječným zeleným strojem a pokřtili stopětadvácu taktéž Zelenkou,tímto děkuju Lubošovi,že krom Tunera 2 tu strpí ještě druhou Zelenku :-)
2008/11 takže krom vyběhlýho navijáku PP pásu bez problémů,přední lampy osazeny NARVA Range Power +50%
2008/12 prošli jsme STK beze ztráty květinky,posháněny plechy na rekonstrukci předku,na pořadu snad během příštího léta
2009/1 sehnány nové deklíky na tail lampy,na jaře vyměníme
2009/2 takže moje Nemesis mě zatím vzala na milost,funguje bezchybně
2009/9 Díky všeobecné krizi jak v ekonomice,tak v mezilidských vztazích je projekt zastaven do odvolání,auto nasazeno do běžného provozu v oblasti Novobydžovska :-(
2010/8 tak zelená je rozebraná v garáži,tetka huntuje šedivku,snad to brzy polátáme,aby z toho bylo zase auto bez děr
2010/9 jsme venku z garáže po 50ti dnech,předek vyvařen,vyměněny oba blatníky+spojler,L práh,nastříkáno přibližně stejnou barvou,dutiny REZISTIN ML,spodek REZISTIN CAR,podběhy TLUMEX Plast,TLUMEX Special,REZISTIN CAR. Vyměněny dekly zadních lamp,předních a bočních směrovek,přečalouněna sedadlo řidiče-výměna&oprava prosezeného sedáku,dále nové těsnění kufru a omezovač dveří řidiče-nádherně tiché bez cvakání.
2012 ledenec - výměna zimáků,kontrola brzd,vše v pohodě
2012 březenec - dobití aku,vystříkání spodku po zimě,umytí a konečně udělána přítrž olejovým flekům u baráku,přetěsněno boční víko a podávací čerpadlo plus výměna sáknoucího baroskopu
-a druhý den znova,páč mě těsnění vyjelo zpod deklu tyček,takže vše znova. A k tomu ještě malá GO starteru (rozborka,vyfoukání,utrhá ní šroubů elmagu-výměna za jiný,obnova drážek rotoru,přeleštění komutátoru,výměna břem. futra,namazání a sborka). Vrtí jak ďas :o)
2012 dubenec -vzhledem k absenci cyklovače stěračů a nynějšímu deštivému počasí,aplikoval jsem aspoň nestavitelný cyklovač,montovaný jako zvláštní výbava elkových modelů,dále slepení rozpadlé kotvy bezp.pásů,dále vypuštění mazutu z převodovky,naplněno novým PP80
2012 jaro,léto - slouží lidu,za sebou i první sraz v jejím plechovém životě-Pohofest 2012
2012 podzim - na palubní desce přibyl dobový kontrolní přístroj BATES,na podzimní nečas nové stírací lišty aus LIDL o délce 450mm
2012 skorozima-dostala krom zimáků i generálkovaný startér a skoronové akumulátor. Chytá jak nová.
2012 Silvestr - výměna víka rozvodových tyček plech za odlitek Favo,rovnou výměna MO+filtr,promaz svisláků
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ------------------------
2013 Február - baterie nedrží kapacitu,tak dostala téměř novou BANNERku z šedivky. Ta to s tou vydrancovanou chudinkou díky reduktoru nějak překlepe. Musí.
2013 Březenec-zakoupeno přední okno s modrým pruhem,znásobíme cenu vozu.Výměna až bude teplo.
2013 "od jara do léta"-celkek bez problémů,až na poslední měsíc. Zlobilo zapalování,jednou odtah,předevčírem vrchol všeho,prasknul heft osky závaží odstředivého regulátoru,tím pádem útroby rozdělovače rozmixovány na šrot plus ulomená noha rozdělovače.
2013 červec -Zelenina opět v chodu,generálkovaný rozdělovník + komínek,šislé poklice nalakovány žlutou perletí (tunink,py.o!)
2013 říjenec - přezuto na zimní,údržba předních brzd,promazání svislých čepů
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------
2014 ledenec -podivné povrzávání LZ kola,podezření na volný bubeb či "odjeté" ložisko LZ poloosy. Nic z toho. Vůz je v naprostém "ókeju". Důvodem vrzu jsou zimní pneu z Feldy na Z nápravě,které,díky nižšímu profilu,jsou více roztažené a stýkají se ve spodním bodě s oněmi "zlatými" poklicemi :o) takže aspoň výměna volantu a úprava PP dveřního mechanismu zámku dveří na zajištění i při otevřených dveřích.
2014 březen - neplánovaná zkouška změny paliva z benzin na diesel,bohužel s negativnímy účinky na plynulost chodu motoru,následný návrat k původnímu předepsanému palivu,výměna "o" kroužků seřizovacích prvků SEDRu z důvodu přílišné bohatosti a následné seřízení
2014 dubenec - přezuto na letní,jezdí krásně plynule už s vlahým motorem. Výměna čelního skla za nové se zeleným pruhem.
2015 únor-v prosinci výměna topení, auto začíná topit už při 45 stupních, a loni přetočen tachometr přes 100 000km všechno s původním motorem
2017 říjen- auto stále ŽIJE a jezdí ve službách babičky. Jelikož táta na tenhle účet, a celkově na virt moc nechodí a v HK už nebydlí, tak se o to auto budu muset začít starat já protože auto začíná reznout na podlaze takže brzo se stim musi něco udělat nebo tam bude do roka díra, vypadá jak pojízdná popelnice a o tom že motorovej olej s filtrem má nalítáno cca 15 000km ani nemluvím, ale jezdí víceméně bez problému vetší problém byl asi jen že prasklo táhlo řazeí, ale hned za kulisou takže se opravilo bez demontáže. Drobnějsí opravy se udělali včera výměna lukasů, výměna zadních světel a zdvojení blinkrů (jen na STK se zase zapojí zpátečky) oprava ostřikovačů, výměna vyšisovaných predních blinkrů, výměna H4ky ve světle a výměna rozpadlé řidičovy kotvy to je zatím všechno z prací, snad bude čas ještě před zimou rozleštit to aby to nevypadalo jako popelnice, a nějak odrbat rez.
THOMAS-ŠKODA 125L-STARÁ KARTA - komentáře:
21:30:01
05.01.2013
05.01.2013
Bobesh
-> Mantrabeach: Potřeboval bych něco,co je zachovalý,jen udržovat. Nemám čas,místo a poslední dobou ani chuť něco dělat. No money,no funny. Životem znechucenej,před sebou blikající kontrolku "no future"
21:16:30
05.01.2013
05.01.2013
Mantrabeach
-> Bobesh: tak oč jde?kastlí je všude tři zadky a pěkných a dokud jsou tak bych toho využil
20:10:12
05.01.2013
05.01.2013
Bobesh
-> Mantrabeach: Tady je to spíš o léta zanedbávaný techbnice a věku. Boudu by potřebovala Šedivka. Tam už pomůže jedině přestavba,prdel po ztrátě kola ani nedrží kloudně stopu. Udržet rovnou stopu na kluzkém povrchu je jako tančit tango s opilou nevěstou...
16:02:52
05.01.2013
05.01.2013
Mantrabeach
-> Bobesh: není čas na kompletní reinkarnaci do jiný karoserie?
10:51:50
03.01.2013
03.01.2013
Bobesh
-> myschaak AZNP K.Hora: -> myschaak AZNP K.Hora: Náhodou nejsem první,Charon svojí červenou Emku měl pojmenovanou zrovna tak,pokud se dobře pamatuju
21:55:07
02.01.2013
02.01.2013
myschaak AZNP K.Hora
-> Bobesh: nemesis
21:31:46
02.01.2013
02.01.2013
Bobesh
Zelenka II. mě opět nasrala. Na předsilvestrovské návštěvě bratrovy rodiny,kterou jsem s ní absolvoval (navzdory držkování staršího potomka,že jsme měli jet šedivou) mi cestou opět vyjelo letos 2x přetěsňované víko zdvihátek. Všude,kde jsme zastavili,zbyla po nás menší ropná havárie. Na Silvestra na dílně proběhla výměna plechového víka za odlitek,spolu s výměnou MO+filtru a promazání svislých čepů a odpoledne Silvestrovská hygiena v samoobslužném mycím boxu u čerpací stanice OMV. Doufám,že se mi za to ono zelené nevděčné zhmotnění bohyně Nemesis (viz. cs.wikipedia.org/wiki/Nem
esis_%28mytologie%29 ) patřičně odvděčí a dá mi aspoň do příští STK pokoj
20:01:32
01.01.2013
01.01.2013
Bobesh
-> xerox422: Jo,akorát že já ji mám pořád zafixovanou jako ARALku,kterou původně byla. Ale než nechat prachy za to,že to budou smirkovat smetáky,raději ruční oplach a kýbl s houbou. Dáš tomu péči,trocha pohybu po vánocích neuškodí,výsledek je lepší a ušetříš
17:22:53
01.01.2013
01.01.2013
xerox422
Vidím že nie som jediný kto umýva škodovku na silvestra na omv
23:12:11
03.12.2012
03.12.2012
Bobesh
Dnes jsme bez zásahu a oprav legálně prošli ME a STK. Technik projevil uznání,že škodovek tak pěkného vzhledu a tak dobrého stavu už mu pod ruku mnoho nepřijde. Chvíle pro tetelení blahem a rdění se až po otvor řitní
23:05:49
29.04.2011
29.04.2011
Hurdis
-> Bobesh: Tolik jsem to dlouho nelouskal.
Šedivku bych nezaměnil, tu jsem často potkával (teď už nějakou dobu ne) s tetou (?) za kormidlem. Jezdí jako Jack Sparrow.
Šedivku bych nezaměnil, tu jsem často potkával (teď už nějakou dobu ne) s tetou (?) za kormidlem. Jezdí jako Jack Sparrow.
23:03:28
29.04.2011
29.04.2011
Bobesh
-> Hurdis: Nee,to je mámy povoz,řač přelouskat hlavičku. Asi jsi to zaměnil s šedivkou,která je od pozdněletní opravy této zelené rachejtle vyslána do služeb na Novobydžovsko,jenže tam dostala tak na prdel,až se obávám,že její slavní dnové jsou sečteny skoda-virt.cz/cz/.../1487
-sedivka
22:41:37
29.04.2011
29.04.2011
Hurdis
-> Bobesh: Jak stojí na Mandysárně? To nemáš nastálo v Aspenvillage v garage?
22:38:54
29.04.2011
29.04.2011
Bobesh
-> Hurdis: To víš,Jendo,šampon s voskem a soused nechápe,že ta blbá škodovka se leskne víc,než jeho pažout Na to,že je čtvrtým rokem venku z garáže a stojí jak mrcha na Mandys street v Konigratzu,déšť,sníh,slun
ko,prach a hýbe se tak jednou za měsíc,tak nevypadá věru zle,želví živá voda s PTF lak notně oživila. Navíc dnes na geometrii u Širokýho v Plačicích ji jeden z pomocníků poznal dle SPZky a předního spoileru. Zná původního majitele bratru 30 járů,i divil se,že auto stále žije a vypadá k světu,když před pětiletkou sotva jezdilo a bylo jak cedník. Jako její tenkráte občasný opravář ji znal dobře,i byl potěšen,že auto nelehlo popelem,ba naopak,jakož i mne pobavilo,co má vlastně vůz za sebou a jakou krom garáže míval(či spíše nemíval) péči.
22:17:38
29.04.2011
29.04.2011
Hurdis
-> Bobesh: Lesk jak psí kulový blesk. To mi připomíná vhodnost zapojení vody u garáže. Mrznout už asi nebude, dle oblečení slečny Kocurové v počasí, čísla a ikonky vždycky přehlédnu.
Taky bych měl bílou opláchnout a pořádně ozrcadlit, aby se schovaly po zimě prokouknuté drobné rozstřiky a zmátlo to kolemjdoucí k pro mne vtipným poznámkám o nevídané leštěnce.
Taky bych měl bílou opláchnout a pořádně ozrcadlit, aby se schovaly po zimě prokouknuté drobné rozstřiky a zmátlo to kolemjdoucí k pro mne vtipným poznámkám o nevídané leštěnce.
20:24:10
29.04.2011
29.04.2011
Bobesh
A máme tu jarní úklid,velká kosmetika,den dřiny ale stálo to za to. Taky výměna manžet hřebenu+L kulák,seřízení sbíhavosti.
20:21:09
29.04.2011
29.04.2011
Bobesh
2010 prosinec absolvování STKčka opět beze ztrát,technik navýsost spokojen se souběhem brzd,tetelil jsem se zimou i blahem současně
10:07:49
09.10.2010
09.10.2010
Bobesh
-> minno: Díky. jako tvoje to není,dělal jsem to po chvilkách a za cenu co nejmenších investic (třeba kit není nikde,sváry jen jemným lamelákem,stříkáno doma syntetikou s lakem) ale snažil jsem se dělat poctivě. Ten předek,troufám si trvrdit,přežije zbytek auta.
14:22:59
06.10.2010
06.10.2010
minno
-> Bobesh: paráda
21:33:47
01.10.2010
01.10.2010
Bobesh
Už zase jezdí,dokonce se svojí právoplatnou majitelkou,má z ní radost.